Förstår att detta måste ha något med att det är frost ute eller något liknande, men...
Varför startar inte min moped när den har stått ute under en längre tid? (när moppen står utanför skolan).
När jag försöker starta med elstarten så känns det som att den startar lite men dör direkt, och om jag försöker igen så händer ingenting förutom att man hör att elstarten försöker starta mopeden. Så jag får rulla igång den.
Men asså har den stått inne över natten och jag startar den på morgonen så startar den direkt, de är bara när den stått ute i typ minusgrader som den inte startar?
karlssonlysekil skrev:Men asså har den stått inne över natten och jag startar den på morgonen så startar den direkt, de är bara när den stått ute i typ minusgrader som den inte startar?
Som föregående talare sa, på med full choke så ska det nog gå. annars e det munstyckebyte som gäller
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
karlssonlysekil skrev:Men asså har den stått inne över natten och jag startar den på morgonen så startar den direkt, de är bara när den stått ute i typ minusgrader som den inte startar?
Som föregående talare sa, på med full choke så ska det nog gå. annars e det munstyckebyte som gäller :)