inte alla och inte riktigt 1000 men 700-800 är standard och jag har prkatiserat på 3 sådana så jag antar att det är ganska vanligt,to0b skrev:det beror på, om det är en verkstad som du har köpt din moped i, så brukar de vara lite schyssta och göra det billigare, iaf åt mig. Så du menar att alla verkstäder har 1000:-/h ? dröm vidare..
På en verkstad rensade de min förgasare, fixade trotteln och nålen, bytte gasvajer, spände kedjan, fixade hastighetsmätaren och bytte motorolja. Allt det kostade mig 450:- Och jag fick tillbaka moppen på 2 dagar.fax110 skrev:det ska va en cp verkstad isåfall då nästan alla verkstäder tar nästan 1000kr per påbörjad timme såto0b skrev:I en lokal verkstad, max 300:-
jag sa inte alla ? hur fan får ni för er att jag sa alla ? jag sa nästan alla å sen att jag antog att det var ganska vanligt?SickRazer skrev:På en verkstad rensade de min förgasare, fixade trotteln och nålen, bytte gasvajer, spände kedjan, fixade hastighetsmätaren och bytte motorolja. Allt det kostade mig 450:- Och jag fick tillbaka moppen på 2 dagar.fax110 skrev:det ska va en cp verkstad isåfall då nästan alla verkstäder tar nästan 1000kr per påbörjad timme såto0b skrev:I en lokal verkstad, max 300:-
Att det kostar 700-800kr/h på alla verkstäder är bullshit. Du kanske har praktiserat på 3 stycken som hade sådana priser, men det finns tusentals andra verkstäder i Sverige som jag gissar att du inte har praktiserat på för att se vilka priser de har... :roll:
Jaha, ok. Men nu vet du att det inte är så vanligt. Det varierar över allt.fax110 skrev:jag sa inte alla ? hur fan får ni för er att jag sa alla ? jag sa nästan alla å sen att jag antog att det var ganska vanligt?SickRazer skrev:På en verkstad rensade de min förgasare, fixade trotteln och nålen, bytte gasvajer, spände kedjan, fixade hastighetsmätaren och bytte motorolja. Allt det kostade mig 450:- Och jag fick tillbaka moppen på 2 dagar.fax110 skrev: det ska va en cp verkstad isåfall då nästan alla verkstäder tar nästan 1000kr per påbörjad timme så
Att det kostar 700-800kr/h på alla verkstäder är bullshit. Du kanske har praktiserat på 3 stycken som hade sådana priser, men det finns tusentals andra verkstäder i Sverige som jag gissar att du inte har praktiserat på för att se vilka priser de har...
fax110 skrev:det ska va en cp verkstad isåfall då nästan alla verkstäder tar nästan 1000kr per påbörjad timme såto0b skrev:I en lokal verkstad, max 300:-
jo men sedan när jag skrev att där jag praktiserat så var det så och att jag då antog att det var vanligt så måste väll du ändå ha sänkt dina 80-90?Sockan skrev:fax110 skrev:det ska va en cp verkstad isåfall då nästan alla verkstäder tar nästan 1000kr per påbörjad timme såto0b skrev:I en lokal verkstad, max 300:-
"nästan alla" Får jag iallafall i mitt huvud runt 80-90%. I absolut minsta fall 50%. Och så många Lamborghini/Ferarri verkstäder finns det inte..
startavgiften är runt 900-1600 sen är avgiften per timme ca 650kr på en verkstad. sen är det avgifter för materialet och sånt.to0b skrev:det beror på, om det är en verkstad som du har köpt din moped i, så brukar de vara lite schyssta och göra det billigare, iaf åt mig. Så du menar att alla verkstäder har 1000:-/h ? dröm vidare..