RickdorffarNs och KungsöhrneNs DrD

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
rickdorffarN
Elmoped

RickdorffarNs och KungsöhrneNs DrD

Inlägg av rickdorffarN »

tjena det här är team DrD!
Vi är 2st som kör Derbi drd pro -06 och vi är ute efter att få unika mopeder.

Bild
By tomme1221 at 2010-11-13

RickdorffarNs DrD

Setup

Avgassystem: Gianelli 2T (polerat by fritte)
Cylinder: Original
Tändning: Original
Förgasare: Dell'orto 17.5mm
Drevning: 11/53
Luftfilter: Original
Insug: Original
Membran: Original

Toppar ca: 80km/h
Ganska gammal bild , Precis när jag fixat dekalerna.
Bild
By tomme1221 at 2010-05-04

Bild

Bild

Bild
By tomme1221 at 2010-11-14

Bild
By tomme1221 at 2010-11-14

KungsöhrneNs DrD

Setup

Avgassystem: Metrakit sp
Cylinder: barikit 50cc Culatin Racing
membran:Original
Insug: Barikit 25mm
Tändning: Trim Cdi
Luftfilter: Sport luftfilter
Förgasare: Dell'orto 17.5mm
Drevning: 13/54

Nu kommer lite bilder ;)

Bild

Bild

Bild

Kommentera gärna och kom med förslag på vad som kan bättras osv!
Senast redigerad av rickdorffarN den 19 november 2010, 21:25, redigerad totalt 2 gång.
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Jävlar väldigt unika DRD's!!! Den med SP röret toppar inte 100..
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

ruskigt fina, och unike är dem redan,,
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
rickdorffarN
Elmoped

Inlägg av rickdorffarN »

Daaanne skrev:Jävlar väldigt unika DRD's!!! Den med SP röret toppar inte 100..
okej då den går 98 ;) men med min cylinder innan ( airsal 50cc sport ) gick den 96 på gps ;)
rickdorffarN
Elmoped

Inlägg av rickdorffarN »

GRieju skrev:ruskigt fina, och unike är dem redan,,
tackar du :):)
Användarens profilbild
METAL666
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av METAL666 »

Ser jävligt nice ut 8)
Pizzadax
Elmoped

Inlägg av Pizzadax »

Han me den första moppen borde dreva upp sin ett eller två drav fram, så han kan njuta av draget i gianelliröret :P
CK2 Tuning!
Användarens profilbild
m-wall
Varnad

Inlägg av m-wall »

ta bort rosten på avgassytemen så ser de bättre ut men annars var dom riktigt najs ;) syfta mest på den femte bilden då gianelli kröken ser lite rostig ut :D
rickdorffarN
Elmoped

Inlägg av rickdorffarN »

m-wall skrev:ta bort rosten på avgassytemen så ser de bättre ut men annars var dom riktigt najs ;) syfta mest på den femte bilden då gianelli kröken ser lite rostig ut :D
fail markus det är den 4:e bilden på den femte har jag original röret på:)
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

Min trigger när jag hade på Sp och rätt mkt portad airsal t6 50cc gjorde det lätt 100 :P
Användarens profilbild
m-wall
Varnad

Inlägg av m-wall »

rickdorffarN skrev:
m-wall skrev:ta bort rosten på avgassytemen så ser de bättre ut men annars var dom riktigt najs ;) syfta mest på den femte bilden då gianelli kröken ser lite rostig ut :D
fail markus det är den 4:e bilden på den femte har jag original röret på:)
haha nej det är 5:e bilden :P FAIL ;)
rickdorffarN
Elmoped

Inlägg av rickdorffarN »

RoxxoR skrev:
Min trigger när jag hade på Sp och rätt mkt portad airsal t6 50cc gjorde det lätt 100 :P
eller hur :D jag gillar dig , du borde lära den andra killen ett och annat :D
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

fett najs då går moppen 140 med 70cc då? haha skule inte tro det. han daanne har mer koll än er båda tillsammans
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Han får gärna lära mig ett och annat. Inte jag som kör med effektrör dock.

Rod_rrx haha , de får tro vad de vill 8) Du vet själv att en DRD inte toppar 100 med ett effektrör bara. Fan har jag 70cc och dubbla ljuddämpare på röret måste den gå 150 minst..

edit: Om den första DRD'n toppar 80km/h så går den andra knappast 100. En barikit cylinder med lite större avgasport och ett sp rör som varvar 500 RPM mer ger inte 20km/h :(
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Jävligt fina :)
Tompo
Elmoped

Inlägg av Tompo »

Daaanne skrev:Han får gärna lära mig ett och annat. Inte jag som kör med effektrör dock.

Rod_rrx haha , de får tro vad de vill 8) Du vet själv att en DRD inte toppar 100 med ett effektrör bara. Fan har jag 70cc och dubbla ljuddämpare på röret måste den gå 150 minst..

edit: Om den första DRD'n toppar 80km/h så går den andra knappast 100. En barikit cylinder med lite större avgasport och ett sp rör som varvar 500 RPM mer ger inte 20km/h :(
hahhaha , moppen går inte fortare utav att du har dubbla ljuddämpare, så om ja skulle köra dos salidos skulle min gå as bra eller? ne de går lika bra me vanligt TK rör , Tänk efter innan du skriver nått ;) skulle inte prata om saker man inte vet nått om. och förresten en drd kan visst gå 100 med Sp rör och Barikit Culatin Racing cylinder 50cc och ostrypt cdi , han har ganska tung drevning me för sp röret .
Användarens profilbild
Prodirt
Elmoped

Inlägg av Prodirt »

sjukt snygga!
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

rickdorffarN skrev:
RoxxoR skrev:
eller hur :D jag gillar dig , du borde lära den andra killen ett och annat :D
konstigt att en GPS visar fel men men.
Och nej jag är fan ingen p12 som tror en moped med 70cc gör 150 -.-'
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Tompo skrev:
Daaanne skrev:Han får gärna lära mig ett och annat. Inte jag som kör med effektrör dock.

hahhaha , moppen går inte fortare utav att du har dubbla ljuddämpare, så om ja skulle köra dos salidos skulle min gå as bra eller? ne de går lika bra me vanligt TK rör , Tänk efter innan du skriver nått ;) skulle inte prata om saker man inte vet nått om. och förresten en drd kan visst gå 100 med Sp rör och Barikit Culatin Racing cylinder 50cc och ostrypt cdi , han har ganska tung drevning me för sp röret .
han var ironisk.

tror han kan mer än dig på vissa saker inom mopeder ;).
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

den kan säkert göra 100

min xtreme gör 93 med 13/53 drev, ostrypt cdi och bytt munstycke
jag har en 14mm förgasare och ett metrakit thrower rör

har han sp, större insug, 17,5mm förgasare och 50cc sport kan den visswt göra 100...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Tompo skrev:

Jag var rätt så ironisk med hastigheten kring 70cc och ett rör med dubbla ljuddämpare. Vet redan om att det är samma effekt på ett vanligt TK rör och Dos salidos. Det kommer bara avgaser från den undre ljuddämparen.

Ska jag tänka efter lite innan jag skriver? Jag har inte kört med Metrakit SP röret nej men jag har tyvärr kört med Metrakit Prorace som går betydligt bättre och då gick den väl 100 som bäst.

Du bluerider94 , Har testat med Metrakit Thrower på min Senda innan jag byggde om och den gick aldrig över 85. Jag körde med 14/53 , 14mm förgasare och ostrypt cdi. Röret är såpass lågvarvigt att det inte ger så mycket toppfart.

Förövrigt så kör jag betydligt värre grejer än ni så.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Daaanne skrev:
Tompo skrev:

Jag var rätt så ironisk med hastigheten kring 70cc och ett rör med dubbla ljuddämpare. Vet redan om att det är samma effekt på ett vanligt TK rör och Dos salidos. Det kommer bara avgaser från den undre ljuddämparen.

Ska jag tänka efter lite innan jag skriver? Jag har inte kört med Metrakit SP röret nej men jag har tyvärr kört med Metrakit Prorace som går betydligt bättre och då gick den väl 100 som bäst.

Du bluerider94 , Har testat med Metrakit Thrower på min Senda innan jag byggde om och den gick aldrig över 85. Jag körde med 14/53 , 14mm förgasare och ostrypt cdi. Röret är såpass lågvarvigt att det inte ger så mycket toppfart.

Förövrigt så kör jag betydligt värre grejer än ni så.

hur orkar ni?
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Hur orkar du kommentera änns? Rätt onödig kommentar faktiskt.....
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Shit vad snygga ! :O :D
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
derbiadde
Elmoped

Inlägg av derbiadde »

hur fort gick drd med giannelli??? :?:
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

kan ju absålut inte bli unika om du har monster klibbor... så p12. men ta bort dem och lacka detaljer så kan den bli snygg :D
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

ser gött ut 8)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Oj inte sett detta innan, den svarta var riktigt fin! Den första såg inte helt dum ut heller! ;)
Skriv svar