Moped, inte bara en moped - Alltiallo - Bidra med ideèr

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
toxicstone
Kinaraket

Moped, inte bara en moped - Alltiallo - Bidra med ideèr

Inlägg av toxicstone »

En moped måste inte bara vara en moped, ett åk fordon, det kan ju användas till andra saker också, som ett verktyg.

För att underlätta eller för att det är roligare.

Dela med er av era ideèr, kanske något ni provat eller bara något ni kom på.

Jag börjar lätt,

Blåsa upp ballonger: Man fäster ballongen på utblåset och helt enkelt gasar på.

Slipa delar: Fäst slippapper på däcket och ställ mopeden på centralstödet, lägg sedan objektet " t ex en träbit" under, se dock till så träbiten sitter fast i något sen är det bara att gasa på, glöm dock inte att luta mopeden bak så att den tar imot träbiten.

Fläktmomentet: Inget härligare än att fläktas under en varm sommarbris, tips är att ta fläktbladsdelen ifrån en gammal fläkt som inte används eller inte fungerar, och svetsa på ett temporärt fäste på däckets mitt, sätt sedan fläckten på den, och så är det bara att gasa.
För att underlätta det om du ligger ner t ex, så kan du ta och tejpa så den håller en stadig hastighet, ev reglera genom en förlägning av snöre eller ståltråd.[/i]

Taxi på 2 hjul: Köp en moped vagn och fäst därbak, därefter sätter du i en fåtölj, fäster den med bultar och en pristabell i form av dekal.
Tips: Prismätare ger fler kunder och ökar förtroendet

Ev stavfel kan förekomma idag då min dator är småseg.
Senast redigerad av toxicstone den 12 november 2010, 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Rullande festvagn.
I med en fet stereo under sadeln, och lite neon varstans på moppen. Sen kan man ha världens ute fester :)!

Edit : Kommer inte på något mer just nu :?
Bild

Jag är odödlig
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

ktm_danielsson skrev:Rullande festvagn.
I med en fet stereo under sadeln, och lite neon varstans på moppen. Sen kan man ha världens ute fester :)!

Då ska du köpa en vagn man kan ha bakom, kostar dock typ 2000kr om du inte hittar billigare, sen i med en fåtölj där :P så har du en taxi :D

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

toxicstone skrev:

Då ska du köpa en vagn man kan ha bakom, kostar dock typ 2000kr om du inte hittar billigare, sen i med en fåtölj där :P så har du en taxi :D
Äsch, bara ta vad man hittar hemma o göra bästa möjliga av :)
Bild

Jag är odödlig
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

ktm_danielsson skrev:
toxicstone skrev:

Äsch, bara ta vad man hittar hemma o göra bästa möjliga av :)
vagnen är mer seriös om du ska ta betalt av folk:P

Användarens profilbild
Pomerance
Elmoped

Inlägg av Pomerance »

Det finns inget seriöst med att ta betalt för att skjutsa folk i en fåtölj bakom din moppe.
leovAnce
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Pomerance skrev:Det finns inget seriöst med att ta betalt för att skjutsa folk i en fåtölj bakom din moppe.
Ahh, någon som är avis för min fina idè :P

Du kan gärna få åka gratis en gång 8)

behöver inte oroa dig ;) tar dock inte betalt i bj om du tänkt åka framöver...

Skriv svar