Öppna upp cdi och finna kabeln - möjligt?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
toxicstone
Kinaraket

Öppna upp cdi och finna kabeln - möjligt?

Inlägg av toxicstone »

Hej, frågar åt en vän igentligen, om nu cdi,n inte har en rosa eller en kabeln som går utanför som en ögla, kan man då öppna upp och enkelt se? är där en ögla inuti, eller mäter man eller hur går det till?

Hans ekonomi är dålig därav.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
soltari
Elmoped

Inlägg av soltari »

Säker på att hans cdi är strypt?

Vissa mopeder har en sladd som går ifrån variatorkåpan, har han det så är det den ni skall klippa. Det är alltså en varvtalsstrypning.

Tror inte att man kan öppna en cdi, men är osäker. Har hört att den öglan du pratar om kan vara gömd under själva materialet på cdin på vissa moppar. Har dock aldrig själv vart med om det, så kan inte svara ordentligt, tyvärr. :(
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

soltari skrev:Säker på att hans cdi är strypt?

Vissa mopeder har en sladd som går ifrån variatorkåpan, har han det så är det den ni skall klippa. Det är alltså en varvtalsstrypning.

Tror inte att man kan öppna en cdi, men är osäker. Har hört att den öglan du pratar om kan vara gömd under själva materialet på cdin på vissa moppar. Har dock aldrig själv vart med om det, så kan inte svara ordentligt, tyvärr. :(
tackar endå :)

nä vet inte, han bor en bra bit upp så kan inte se iheller, men ska be han kolla me variatorn. tackar :)

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

det är olika på alla strypta cdi boxar endel går strypa av på olika sätt å endel går inte därför måste vi veta vad han har för moped,
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

fax110 skrev:det är olika på alla strypta cdi boxar endel går strypa av på olika sätt å endel går inte därför måste vi veta vad han har för moped,
ludix elegance är modellen

Låst