Ja det är den, saken är att jag hade problem med min, letade som fan tills jag såg att den hade lossnat, den gav samma sympton, höll för luftintaget så startade den och gick lite dåligt sen dog den, därför jag trodde det kunde vara problemet.PeroTT skrev:Tack för svaren.
Luftburken är den originala, jag bytte filtret bara.
Jag håller med, det verkar som den får för lite bensin. Jag har tänkt tanken att det kan vara något fel med vacumpumpen (bensinpumpen)....?
Jag har även tänkt tanken att det kan vara något i vevhuset. Det ska ju vara undertryck där men alla packboxar etc bytte vi då vi bytte vevsatsen.
Jag ska kolla tjuvluft, fast i och med att alla pakningar är nya och alla slangar etc är hela tror jag inte det ligger där.
Jag har inte bytat munstycke, bara plockat isär hela förgasaren och rensat och blåst igenom allt.
Den startar 1sta gången på dagen vid att hålla för luftintaget på luftburken, sedan startar den utan problem. Det går att köra men den den går ganska dåligt och lite ryckigt, kommer inte upp i topfart.
"kollat så inte nålen har åkt ner, så den inte är låst mer med hjälp av låsringen?"
Vilken nål menar du? Är det den som kommer ur gaswiren? Den står nere och går ner i ett lite rör mitt i förgasaren. Den rör sig upp då man vrider till fullgas.
Tack igen.
Ursäktar om jag snor din tråd lite, men jag hade exakt sammaPeroTT skrev:Hej igen,
Har nu kollat stiftet, detta är definitivt inte vitt men ljusbrunt. Dock var det blött...det var lite oljaliknande vätska som luktar bensin, men tunnare än olja, på gängorna och stiftet då jag tog ut det. Kolven ser svart ut inne i cylindern.
Har även testat spruta startgas medans den går på tomgång utan att det gör någon skillnad i motorns gång så det verkar som den inte drar tjuvluft heller. Vill också bara nämna att på en 2-takt så kommer motorn att "drunkna"/gå ner i varv med startgas medans en 4-takt går upp i varv
Har nu beställt en ny elchoke så får vi se om det gör någon skillnad.
tacksam för andra tips också.
kört på diesel kanske?2stroke skrev:Ursäktar om jag snor din tråd lite, men jag hade exakt sammaPeroTT skrev:Hej igen,
Har nu kollat stiftet, detta är definitivt inte vitt men ljusbrunt. Dock var det blött...det var lite oljaliknande vätska som luktar bensin, men tunnare än olja, på gängorna och stiftet då jag tog ut det. Kolven ser svart ut inne i cylindern.
Har även testat spruta startgas medans den går på tomgång utan att det gör någon skillnad i motorns gång så det verkar som den inte drar tjuvluft heller. Vill också bara nämna att på en 2-takt så kommer motorn att "drunkna"/gå ner i varv med startgas medans en 4-takt går upp i varv
Stiftet var lite svart, var sörjigt med nånting som var tjockare än bensin och lite svart, det fanns även lite i cylinderloppet ca 7mm in när jag drog ut den lite och kolven är lite svart, så är även tacksam för svar på det här.. Min är också rätt segstartad
Verkligen inte diesel, den kan ju ha fått för mycket bensin, men då skulle det väl inte ha blivit så konstig konsistens?permorberg skrev:kört på diesel kanske?2stroke skrev:Ursäktar om jag snor din tråd lite, men jag hade exakt sammaPeroTT skrev:Hej igen,
Stiftet var lite svart, var sörjigt med nånting som var tjockare än bensin och lite svart, det fanns även lite i cylinderloppet ca 7mm in när jag drog ut den lite och kolven är lite svart, så är även tacksam för svar på det här.. Min är också rätt segstartad
Eller för mycket olja?