Märket på Hjälmen - Status eller whatever?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

Ger märket på hjälmen status?

Ja
23
29%
Nej
24
31%
Nej
24
31%
Vad är en hjälm?
7
9%

Antal röster: 78

Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Sockan skrev:
toxicstone skrev:snygg ju

BTW: vem fan valde på röstning " vad är en hjälm?"

synd om er:P

*visslar och lämnar sakta tråden...*
:roll: :roll:
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

PoWeRKinG skrev:jag har denna:
Bild

den var hyffsat billig.. 1600
den var snygg ju :)
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Riejudrac_ skrev:Fly kinetic racing <3

Bild
den var också rätt snygg

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

KarlssoN^ skrev:
Sockan skrev:
toxicstone skrev:snygg ju

BTW: vem fan valde på röstning " vad är en hjälm?"

synd om er:P

*visslar och lämnar sakta tråden...*
:roll: :roll:
orkar inte göra mer rep av gurka så du får lämna tråden :P

Användarens profilbild
slidermannen
Elmoped

Inlägg av slidermannen »

om du tyckte de var dyrt med 5000kr så kan man ju beställa från england där är det as billigt med hjälmar;D
scootertuning is not a sport it's a lifestyle!<3
Yamaha slider<3
Hardstyle is my style!<3
Qlimax 2013!<3
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

Bild

sån har jag fast med svart visir kostar 5500kr :) jag har bara haft Arai hjälmar och tänker inte ha annat :P
hum....
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

Bild

Sån jag har, fick den på köpet då jag köpte aeroxen ny :)
Kostar runt 2000 annars :)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det med att en dyrare hjälm är säkrare osv. stämmer ju inte iaf.. enligt tester är ju biltemas hjälmar nästan bäst i säkerhet.

min hjälm kostar 2000 här i sverige men jag köpte den från england för 1200 med frakt.

Det jag tycker spelar roll är att den är snygg och att den inte väger bly, min är nästan lika lätt som dom nya Airoh hjälmarna - skiljer bara några gram

jag köper hellre en hjälm för 4-5000 som väger lite än en hjälm som kostar 2000 men väger mycket..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

är det bara jag som kör med BCD hjälmen? (A)
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög

Inlägg av nasse_89 »

RoxxoR skrev:är det bara jag som kör med BCD hjälmen? (A)
nej jag har en sån jag med men den brukar jag bara låna ut gillar inte passformen på den :p
hum....
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

nasse_89 skrev:
RoxxoR skrev:är det bara jag som kör med BCD hjälmen? (A)
nej jag har en sån jag med men den brukar jag bara låna ut gillar inte passformen på den :p
jag är inte heller nöjd med passformen :( men det får man tåla och min airoh hjälm är för liten så har inget val
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

själv har man en....

Bild[/url]
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Skulle skriva sen när jag hade köpt hjälmen, den är köpt så jag ska hämta ut den imorgon :D infogar bild när jag kommer hem, bli 5345kr fattigare men what the fuck:P

Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

Enligt en del tester så brukar faktisk märkeshjälmar vara ganska osäkra p.g.a att de messt focuserar på utseende.

I ett test som nyligen gjordes så var biltemas egna hjälmar bland de säkraste:P
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

Alla mina kompisar kör typ med gamla skithjälmar minst 20 år gamla :D jag själv bryr mig inte vad jag har för hjälm bara den skyddar :D
Braap Braaaap
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

MartenRRX skrev:Enligt en del tester så brukar faktisk märkeshjälmar vara ganska osäkra p.g.a att de messt focuserar på utseende.

I ett test som nyligen gjordes så var biltemas egna hjälmar bland de säkraste:P
tackar för den infon efterhand :P men står på sidan att dem är godkända, sen är säkert biltemas bättre men får gärna se snygg ut också

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

zvynx skrev:Alla mina kompisar kör typ med gamla skithjälmar minst 20 år gamla :D jag själv bryr mig inte vad jag har för hjälm bara den skyddar :D
synd om dem, om dem trillar alltså, då en mopedhjälm oskadad har en livslängd på typ 4 år.

men har man en grymt stylad moped ska fan hjälmen se snygg ut också.

Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög

Inlägg av Maxidude »

Snygg moppe=snygg hjälm.
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
antis
Varnad

Inlägg av antis »

Dyr märkes hjälm = säker ? fakta ?

Såg ett program för länge sen där dom testa säkerheten på hjälmar, bland annat biltemas, och vissa av dom klara sig minst lika bra och till och med bättre än vissa märkes hjälmar om var svindyra.
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ajonson »

hjälm som hjälm. första hand är att den ska vara säker och skön, andra hand att den är snygg. Men klart det är ett plus att köpa en snygg, skön, säker och laglig hjälm
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

bara min hjälm skyddar mej som den ska när drar dit så är jag nöjd;) snygg e ju ett + men men :P dom rika dom kan :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Min kompis hade en sådan dyr One Monster crosshjälm. Riktigt snygg. Men vad fel man hade när man trodde att den hade bra kvalite... Efter 4 dagar gick andningsskyddet/andningskåpan (eller vad de nu heter) sönder, den bara knäcktes... Efter 2 veckor satt allt plast på hjälmen löst så att man kunde röra på det, och det hade blivit hål i plasten längst bak så att man såg frigoliten under... Det ända som hände var att han tappade den från typ 1 meters höjd så att han fick sprickan, annars så tog han väl hand om den och ändå gick den sönder... Så bara för att hjälmen är av ett känt märke så behöver inte kvaliten vara det samma...

Btw, är AGV hjälmar bra? Har en helt okej snygg AGV crosshjälm för typ 1600kr... Men har inte hört så mycket om de hjälmarna...
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

min lillebror kastade löst min hjälm från 1m höjd, det enda som hände var att glasögonen lossnade med en knapp som jag satte tillbaka.

Det är en biltema crosshjälm, dom är ganska bra och inte mindre skön än andra dyra hjälmar, det enda är väll att dom dyrare är kanske lite snyggare...
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

jag har en fox hjälm som jag är hel nöjd med jag tycker det är lika mycket status som moppen typ
Kommentera mina bilder:)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Pontusandersson95 skrev:jag har en fox hjälm som jag är hel nöjd med jag tycker det är lika mycket status som moppen typ
det jag menar, kan man så ska man ju helklart.

Köra runt med en dyr och fett moped sen med en skithjälm känns lite kasst liksom.

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

SickRazer skrev:Min kompis hade en sådan dyr One Monster crosshjälm. Riktigt snygg. Men vad fel man hade när man trodde att den hade bra kvalite... Efter 4 dagar gick andningsskyddet/andningskåpan (eller vad de nu heter) sönder, den bara knäcktes... Efter 2 veckor satt allt plast på hjälmen löst så att man kunde röra på det, och det hade blivit hål i plasten längst bak så att man såg frigoliten under... Det ända som hände var att han tappade den från typ 1 meters höjd så att han fick sprickan, annars så tog han väl hand om den och ändå gick den sönder... Så bara för att hjälmen är av ett känt märke så behöver inte kvaliten vara det samma...

Btw, är AGV hjälmar bra? Har en helt okej snygg AGV crosshjälm för typ 1600kr... Men har inte hört så mycket om de hjälmarna...
då hade jag lämnat tillbacks den hjälmen :p förväntar mig mycket av denna annars får dem den tbx lika snabbt.4
ska vara anti bakterial skydd inuti, så slipper man få herpes iaf:P

Låst