Hej,
har ett jävla problem med min moppe :'(
så fort jag startar den så går den upp i nästan 8000varv:'(
det e lite läskigt o jag hittar inte felet, har kollat gasen om den hängt sej men det har den ej.
Så fort jag lägger den i växel så drar den, det e precis som det e gas på den hela tiden.
Hjälp mej för jag e inte så händig på moppar...
RamboXII skrev:Hej,
har ett jävla problem med min moppe :'(
så fort jag startar den så går den upp i nästan 8000varv:'(
det e lite läskigt o jag hittar inte felet, har kollat gasen om den hängt sej men det har den ej.
Så fort jag lägger den i växel så drar den, det e precis som det e gas på den hela tiden.
Hjälp mej för jag e inte så händig på moppar...
By the way, tror det började efter jag bytt styre...
adamnybergmister skrev:Min Derbi Senda drar upp i 6k när man inte har kört på länge. Då är det bara att vänta en liten stund, då lägger den sig i tomgång!:D
bort filtret och titta in i förgasaren så ser du om den är mycket eller lite öppen, jag byte styre ganska nyss på min Rieju drac då den var bredare och jag var tvyngen och till ta lite gasvajen så de funkade. hände precis lika dant fast de hände när jag började gasa fick panik
Sitter bredvid luftskruven tomgåns skruven e större en den vrid ut ett varv och se om den lägger ner lite den ska ligga mellan 1000-1500 varv det är perfekt..
banshee skrev:kolla tomgångs skruven den sitter på förgasaren oftast en silvrig skruv som e utstickande
okej tack, har provat det nu, men det hjälper bara för en stund.
stänker jag av den o kickar igång den igen så går den upp i högt varvantal liak förbannat :'( blir så lessen på den
det kan inte vara tomgångskryven, helt säker på att det är vajern som har krångla till de titta annars också ovan för förgasareen där vajern tar slut att om den har kommit ur balans
Tror den tar tjuvluft, kolla insuget. Händer samma sak på min den varvade som SATAN så kollade jag insuget så var de sprucket ^^ köpte nytt så funkade de sen
eyy, dont talk like that about my moppe...
men va ute o skruvade in den skruven som e vid gashandtaget, dom som spänner och lössar gaswiren, den gick ner nån millimeter under 2000varv nu på mätaren tack för hjälpen alla.
By the way, snygg Derbi du har. mkt fin
Derbi_senda00 skrev:den tar tjuvluft vid insuget ... eller så har du för brett styre för din gasvajer
jag skruvade in skruven vid gashandtaget o nu går den lite under 2000varv
Jag älskar din moppe, var har du köpt det gröna ljuset och hur har du fäst det?.
eyy, dont talk like that about my moppe...
men va ute o skruvade in den skruven som e vid gashandtaget, dom som spänner och lössar gaswiren, den gick ner nån millimeter under 2000varv nu på mätaren tack för hjälpen alla.
By the way, snygg Derbi du har. mkt fin
Sorry för jag sa så är sur för min blev stulen igår