Jag kommer antagligen inte ha några sidkåpor och har redan en ny bakskärm som kommer skruvas på.

Det är så här en Rieju Drac L/C från 1998 ser ut i original utförande.SickRazer skrev:Det där är väl inte en 98:a? Eller finns det flera 98 modeller? Min kompis har ju en 98 och hans har liknande kåpor, men annorlunda gaffel, sadel, framskärm och framlyktskåpa... + så har han skivbromsar farm och bak. Och han har en AM6 motor på... Den där ser ju helt annorlunda ut...
Skönt, vet man det.guth skrev:lol kolla hur kedjan går på den övre !?!?!??!?
ont: sett många som bytt till nyare kåpsett, men då behöver sadel och tanken bytas också
OK. Men den där motorn ser inte ut att vara någon AM över huvudtaget... Liknar mer de gamla MT5, DT5 och TS5's motorer...Parabellum skrev:Det är så här en Rieju Drac L/C från 1998 ser ut i original utförande.SickRazer skrev:Det där är väl inte en 98:a? Eller finns det flera 98 modeller? Min kompis har ju en 98 och hans har liknande kåpor, men annorlunda gaffel, sadel, framskärm och framlyktskåpa... + så har han skivbromsar farm och bak. Och han har en AM6 motor på... Den där ser ju helt annorlunda ut...
Vissa har AM5 motorer och resten har AM6. Jag använde den första bilden för att den visar tanken och kylarvingarna bättre, men tror inte exakt likadana finns i sverige.
Skönt, vet man det.guth skrev:lol kolla hur kedjan går på den övre !?!?!??!?
ont: sett många som bytt till nyare kåpsett, men då behöver sadel och tanken bytas också
Nej. Men har inget svar på hans fråga. Har en egen fråga istället, vill de svara på det så gör de det, vill de inte så gör de inte det. Onödigt att skapa en ny tråd bara för att fråga varför motorn är så annorlunda på den modellen när jag kan göra det här när det handlar om den moppen med den motorn...Parabellum skrev:Tråden har ingenting med motorer att göra, big deal.
om ni inte har förstått det så är mopeden högst upp utlänsk!SickRazer skrev:Nej. Men har inget svar på hans fråga. Har en egen fråga istället, vill de svara på det så gör de det, vill de inte så gör de inte det. Onödigt att skapa en ny tråd bara för att fråga varför motorn är så annorlunda på den modellen när jag kan göra det här när det handlar om den moppen med den motorn... :roll:Parabellum skrev:Tråden har ingenting med motorer att göra, big deal.