Beta Ark startar inte :(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
gummigurra
Elmoped

Beta Ark startar inte :(

Inlägg av gummigurra »

Hejsan, Har försökt fått igång min beta ark som stått några år efter att ha varit stulen, men det går inte så bra.

Det kommer bensin och Har kollat Tändstiftet, Förgasaren och lite i cylindern men är inte så kunnig så kom gärna med tips! :)

Nu funkar den igen det var tändstiftet som inte gick in ordentligt i toplocket , men nu är det fixat :)
Senast redigerad av gummigurra den 6 november 2010, 19:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

du säger att den har varit stulen? då kan tattarna ha gjort vad som helst med mopeden.
själv så tycker jag att du ska lämna in den på en verkstad så dem kan felsöka moppen, kostar inte många hundralappar.
Användarens profilbild
gummigurra
Elmoped

Inlägg av gummigurra »

DanielSahlin skrev:du säger att den har varit stulen? då kan tattarna ha gjort vad som helst med mopeden.
själv så tycker jag att du ska lämna in den på en verkstad så dem kan felsöka moppen, kostar inte många hundralappar.
Ja men vet inte om det finns någon bra här i närheten men ska kolla upp det :D
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

asd

Inlägg av LiuZen »

Kolla så det inte är ett jordfel, men annars så gör rent fögasaren, byt stift, kolla variator så samma vikter är i, munstycket?
Användarens profilbild
gummigurra
Elmoped

Re: asd

Inlägg av gummigurra »

jonteking12 skrev:Kolla så det inte är ett jordfel, men annars så gör rent fögasaren, byt stift, kolla variator så samma vikter är i, munstycket?
okej tack för svaret :)
Låst