gh7asr skrev:Tjennare
Började med att jag körde till skolan (fredag) hade cyklat alla andra dagar men kände för att köra idag.
Kommer man till skolan på 30 vägen,kör cirka i 40, ser man polisen stå med en bil 1 mc, mcen kör ut och möter mig och kallar in mig till vägkanten. Tänkte köra från men har ingen chans mot den MC'cen, en 1000 cc bmw tror ja de va. Sen ställder dom några frågor och frågar fall dom får testa den, Ja sa jag. Då fråga jag om polisen kunde köra moped. Vrf då fråga han.
Jag sa då :Jo man ser massa idioter på youtube som körsönder mopeder.
Då fick dom panik, kalla du mig idiot nu eller ? är det de du säger.
Nej sa jag och slängde hjälmen i marken. Sen kör dom cirka 15 minuter med den.. Som tur är kan dom inte köra och dom är feta. 70 kmh fick dom upp den i. Jag får upp den i 95 så lite tur där.
Sen kom pappa och blablabla
Böter : 1500 kr inflyttad reg skylt
2000 för trimmning
reg besiktning : 1500
+3000 böter
Sen fick jag gå 7 km hem med den
Thats my story
MvH Jonte
köttpaj skrev:
Jaaa det är ju uppenbarligen något fel på folk som kör Rieju
fast när man väl kommer där och ser en mc snut, dåå e det mkt som går igenom skallen. lätt att säga, svårt att göra.Fikon skrev:BMW MC'arna har man visst en bra chans mot. Kör in i skogen, dom har itne en chans där
Däremot Enduro-snutarna är lite jobbigare att bli av med...
Men kör dom riktig enduro eller nån dålig BMW?karlssonlysekil skrev:olika på olika ställenDT50rMacko skrev:Vad har enduro polisen för MC? har alldrig hörttalas om sådanna!
säker på att det inte är exc?ktm_danielsson skrev:Oftast ktm 450 sx-fDT50rMacko skrev:ojoj! då är det ju inte så lät att fly![]()
är det typ 450 eller 250 dom kör?
Oj, menade förståss exc! Sx är ju fullblodiga crosshojarbluerider94 skrev:säker på att det inte är exc?ktm_danielsson skrev:Oftast ktm 450 sx-fDT50rMacko skrev:ojoj! då är det ju inte så lät att fly![]()
är det typ 450 eller 250 dom kör?
dom som kör dom är ofta gamla crossförare med..
Underskatta inte 130panners folk!Sockan skrev:Tjocka 130pannersklubben