Ger denna Hyper Setup mig Gasres?:P + Hur bra är den

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
toxicstone
Kinaraket

Ger denna Hyper Setup mig Gasres?:P + Hur bra är den

Inlägg av toxicstone »

Setupen är:

Hebo - Cylinderkit (Manston, Pata Negra) 70cc
Malossi - Drivrem (X-Kevlar)
Malossi - Kopplingsfjädrar (Racing)
Malossi - Membran (MHR Racing)
Malossi - Tändstift (Iridium) IW34 (Racing)
Malossi - Koppling (Delta MHR) 107mm
Malossi - Variatorkit (MHR) Overrange
Malossi - Vevpartilager (MHR) Minarelli
Stage6 - R/T Förgasare PWK (28 mm)
Stage6 - R/T Insug+Spacer
Stage6 - R/T Tändsystem
Stage6 - R/T Slutväxelkåpa
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
Stage6 - Luftfilter Racing Double Layer
Stage6 - Schimsset (Variocontrol)
Stage6 - Vevparti (HPC Racing) 12 mm
Stage6 - Primärdrev 13/43 (1:3,30)

Vet någon vad den kommer ge ungefärligt i topphastighet och accet? :P

Samt ger den gasres, förmodar man har det när man stuntar?
något jag missat? förutom munstycke, rek angående storlek på munstycke?

tacksam för svar, tänkt inhandla det nästa månad.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
_Todbee
Elmoped

Inlägg av _Todbee »

Du kan få gasres med vilken 70 som hälst
tjo
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

_Todbee skrev:Du kan få gasres med vilken 70 som hälst
Jo vet, kopplingsfjädrar osv, men tänkte om jag behövde byta ut något
iaf är setupen bra eller? vad ger den osv, ca.

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Vill du bara ha gasres?

Köp:

MHR Replica 70cc / team
Polini ForRace 3 eller avstämt.
Polini speedcontrol variator.
Fly clutch
stage6 12mm vev.
:)

Borde få gasres på detta..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Sockan skrev:Vill du bara ha gasres?

Köp:

MHR Replica 70cc / team
Polini ForRace 3 eller avstämt.
Polini speedcontrol variator.
Fly clutch
stage6 12mm vev.
:)

Borde få gasres på detta..
nä men min fråga blev lite fel, undrade bara om setupen gav det, samt hur bra den är och vad för toppastighet och acc den ger, ca så klart.

Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

hur långt är ett snöre? :roll:
Johanczon
Varnad

Inlägg av Johanczon »

Dubbel så långt än ett halft ;)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

nice, vet dock inte vilket rör jag ska ha? yazuni c30 är det bra för denna setup?

plus vad tycker ni? detta utan rör kostar 20 000kr ca, kommer jag behöva *fult ord* med den när det börjar bli kallt osv? inte vinter tid men ibland är det ruskigt kallt endå, och vad kommer slitas ofta som jag behöver byta ut, likabra ha reserv hemma ju.

Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Skulle köpt Stage6 R/T 70cc istället. Kostar mindre än PataNegra också.
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

setup tråden.. sen behöver du inte gasres för att stunta..
Daaanne skrev:Skulle köpt Stage6 R/T 70cc istället. Kostar mindre än PataNegra också.
dyrare vev :D:D:D
Braap Braaaap
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

zvynx skrev:setup tråden.. sen behöver du inte gasres för att stunta..
Daaanne skrev:Skulle köpt Stage6 R/T 70cc istället. Kostar mindre än PataNegra också.
Jo det är sant men skulle hellre satsa på det kitet då det kostar 800kr mer och ger garanterat mer effekt än Patanegran.
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

jag skulle tro att hebos egna avgasrör (som förövrigt är avstämda till deras cyllar) skulle passa bättre än c30.

dokc håller jag med om att R/T skulle vara mer prisvärt.att bygga hyper kostar ALLTID mer än vad man tänkt. saker som slits och saker som går sönder. tillverkas väldigt många måndags ex.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

rod_rrx skrev:jag skulle tro att hebos egna avgasrör (som förövrigt är avstämda till deras cyllar) skulle passa bättre än c30.

dokc håller jag med om att R/T skulle vara mer prisvärt.att bygga hyper kostar ALLTID mer än vad man tänkt. saker som slits och saker som går sönder. tillverkas väldigt många måndags ex.
nu gör du mig rädd ju, har man ingen garanti mot sådant, eller svårt att bevisa:P

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Daaanne skrev:
Jo det är sant men skulle hellre satsa på det kitet då det kostar 800kr mer och ger garanterat mer effekt än Patanegran.
hm ok, men saken är att jag kan få köpa en motor med alla dessa delar förutom varitorkåpa och munstycke + vattenpumpskåpa för 9000kr är därför.

Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

toxicstone skrev:
Daaanne skrev:
hm ok, men saken är att jag kan få köpa en motor med alla dessa delar förutom varitorkåpa och munstycke + vattenpumpskåpa för 9000kr är därför.
Okej , trodde du menade att du skulle köpa alla delar nya! Men en PataNegra är ju riktigt bra ändå original. Om man portar så kan man få de att gå ruskigt bra.

9000kr för sprillans nya grejer är inte dåligt. Den ligger uppe på blocket :)
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

btw du ska väl tävla med den ? inte stunta hoppas jag :)?
Braap Braaaap
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

stunta med hyper är nog inte så värst bra :P

Sen om man ska bygga hyper måste man ha mkt kunskaper och det behövs verkligen en ny bra tändning (tror inte du skrev med någon tändning)
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

RoxxoR skrev:stunta med hyper är nog inte så värst bra :P

Sen om man ska bygga hyper måste man ha mkt kunskaper och det behövs verkligen en ny bra tändning (tror inte du skrev med någon tändning)
Krävs inte speciellt mycket kunskaper för att bygga hyper. Stage6 - R/T Tändsystem Står det i setup listan.
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

Daaanne skrev:
RoxxoR skrev:stunta med hyper är nog inte så värst bra :P

Krävs inte speciellt mycket kunskaper för att bygga hyper. Stage6 - R/T Tändsystem Står det i setup listan.
Man bör kunna en del. Speciellt om man ska porta block , cylinder och få den att gå bra, dock så ska ju TS köpa en nästan komplett motor och då behövs inte nå mycket kunskap :D
Braap Braaaap
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

Om du inte vet riktigt vad du ska göras med en sådan setup och vad man gör med den så borde du inte köpa den:P

Att lägga ned så mycket pengar på någonting man inte verkar veeta tillräckligt mycket om är bara idiotiskt:P

Köp bil!
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Nä var det jag undrade :P
vadå köp bil, köp bil själv.

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Tackar för er som svarat :)

Ska se om någon av er kunniga kan svara så jag har förstått det helt och kan bestämma mig.

Om jag köper den motorn jag pratar om, vad behövs för att den ska gå bra?
och kommer sakerna slitas ut snabbare, och om vad behövs bytas då? och ca hur ofta om jag kör 2 tim om dagen?
den behövs väll inte portas? tyckte jag läste att den var portad av självaste Ton Mill.

Lär användas några dagar i veckan när sommaren kommer igen eftersom jag ska börja jobba hela vintern, och sen vid några tävlingar, inte mycket mer.
Vet det känns överdrivet då, men kul vid tillfällen att dra alla duktigt, och den kostar ju bara 9000kr därav jag vart sugen, men vill som sagt inte köpa den sen behöva pilla som en idiot för att den ska gå bra och dessutom behöva köpa nya saker hela tiden.

Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

toxicstone skrev:Tackar för er som svarat :)

Ska se om någon av er kunniga kan svara så jag har förstått det helt och kan bestämma mig.

och kommer sakerna slitas ut snabbare, och om vad behövs bytas då? och ca hur ofta om jag kör 2 tim om dagen?
den behövs väll inte portas? tyckte jag läste att den var portad av självaste Ton Mill.

Lär användas några dagar i veckan när sommaren kommer igen eftersom jag ska börja jobba hela vintern, och sen vid några tävlingar, inte mycket mer.
Vet det känns överdrivet då, men kul vid tillfällen att dra alla duktigt, och den kostar ju bara 9000kr därav jag vart sugen, men vill som sagt inte köpa den sen behöva pilla som en idiot för att den ska gå bra och dessutom behöva köpa nya saker hela tiden.
För att den ska gå bra behövs bara inställningar. Sakerna kommer slitas rätt så bra om du ska använda det här som bruksmoped. Allt är anpassat efter Racing. Som du säger är cylindern portad av Hebo själva. Men de har bara portat den lite så den skiljer sig från RedRevo därav priset på dom två. Men går att porta mycket mera på PataNegran.

Det som slits mest vid vardags åkning är kolven,cylindern kan bli lite sliten. Den kan också skära om inställningarna är helt åt helvete...
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ajabaja! Inte använda en hyper till bruksmoppe! :x
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

toxicstone skrev:nice, vet dock inte vilket rör jag ska ha? yazuni c30 är det bra för denna setup?

plus vad tycker ni? detta utan rör kostar 20 000kr ca, kommer jag behöva *fult ord* med den när det börjar bli kallt osv? inte vinter tid men ibland är det ruskigt kallt endå, och vad kommer slitas ofta som jag behöver byta ut, likabra ha reserv hemma ju.
Porta cylindern först och skaffa sen ett avstämt rör.
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Daaanne skrev:
toxicstone skrev:Tackar för er som svarat :)

För att den ska gå bra behövs bara inställningar. Sakerna kommer slitas rätt så bra om du ska använda det här som bruksmoped. Allt är anpassat efter Racing. Som du säger är cylindern portad av Hebo själva. Men de har bara portat den lite så den skiljer sig från RedRevo därav priset på dom två. Men går att porta mycket mera på PataNegran.

Det som slits mest vid vardags åkning är kolven,cylindern kan bli lite sliten. Den kan också skära om inställningarna är helt åt helvete...
jaja ok det är ju synd att det ska vara så, men om jag struntar i hyper motorn :cry: vad ska jag ha för få bättre acc på min ev mer topphastighet?
har 17.5mm förgasare dellorto, variatortrim vet dock ej vilket, stage 6 rör billigaste typ, dock skuren men annars en streerace 70cc stage 6 och vikter vetifan samt kopplingsfjädrar.

tackar för svaren

Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Kör på 19mm förgasare, stage6 sport pro, och sport pro röret, då har du gasres, någon bra koppling o variator också :)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

aerox_killen95 skrev:Kör på 19mm förgasare, stage6 sport pro, och sport pro röret, då har du gasres, någon bra koppling o variator också :)
ok, ska sport pro vara bättre än streetrace?

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

skrev till killen iallafall, och han svarade:

Jag ska säga dig som Moped expert har haft som som yrke, att ska du köra vardagligt så kan du köra med denna motor sålänge du inte trimmar den mer. Delarna som sitter på är gjorda för att hålla, den kommer bara vara lite skarpare, sålänge du underhåller det rätt osv så kommer den klara sig

Mvh

så jag litar på er såklart, men eftersom man vill så gärna så blir man lite snurrig i vad som är rätt eller fel (:

Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

toxicstone skrev:
aerox_killen95 skrev:Kör på 19mm förgasare, stage6 sport pro, och sport pro röret, då har du gasres, någon bra koppling o variator också :)
ok, ska sport pro vara bättre än streetrace?
Ja sport pro är bättre :) ger mer hästkrafter:)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

ingen som vet? dem på moppenet säger 15-20 tim sen får man byta kolv osv.

andra där säger sköter man den håller den i evighet.

Låst