Hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Jortsk1
Elmoped

Hjälp!

Inlägg av Jortsk1 »

Tjena! Jag behöver hjälp med min Yamaha slider -02.

Jag har ett zx chrome effektrör, sport luftfilter, malossi multivar på.
När jag startar moppen så tar det oftast typ 5min innan den vill gå igång och efter jag kört i typ 5-10min så börjar den bara blöddra och vill inte gå framåt utan den blir stilla stående. Förstår verkligen inte vad det är för fel :(.

Det är en Dellorto 12mm förgasare och original munstycket är 90 och jag kör även med 90 munstycke. Jag har provat 104, 102, 100, 98, 96 i munstycke men efter ett tag då så går den inte framåt, har även provat att köra med 92 i munstycke men likadant där, efter ett tag så surar den ner sig och går dåligt. Men när jag byter till ett större munstycke så får den bättre acc och topp speed, men efter ett tag så går den dåligt. Det är as jobbigt :(.

Snälla, hjälp mig! Tacksam för alla svar!

MvH Joakim.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Top 10 bästa topic.

Testa att sätta i det största munstycket du har, och sen köra runt så den blir riktigt varm, gör den samma sak endå? Startar den ens? hur mycket ryker det från avgasröret?
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Jortsk1
Elmoped

Inlägg av Jortsk1 »

Jag körde med 104 förut och den funkade jätte bra ett tag, men sedan så lägger den av och startar inte igen. Minns dock inte hur mycket det rök ur avgasröret :P
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

nu när det börjar bli kallt så brukar vissa behöva gå upp i munstycke.

Inlägg av Jortsk1 »

Aha, okej. Kan ju prova byta upp från 90 då. Men asså, ska jag köra med original munstycket på somrarna när jag har trim på? det är ju trots allt 90 men man brukar ju ska behöva byta upp sig :P
Jortsk1
Elmoped

Inlägg av Jortsk1 »

Jag körde lite idag med 90 munstycke och efter 5min så blev det samma problem och det rök ganska mycket ur avgasröret. Men när jag tog bort mitt sport luftfilter så gick den skit bra igen :S
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

skruva lite på luftskruven
Jortsk1
Elmoped

Inlägg av Jortsk1 »

Har gjort det, men blir ingen skillnad :(
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Där har du problemet, rensa lfutfiltret! =) Eller gör rent förgasaren! Kan vara både och! Eftersom den gick bättre utan luftfiltret kan det vara igensatt. lägg ner det i ett bad med Diesel och vänd på det var tionde minut i en timme typ. sen skare vara att torka sen tuta och köra! =)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

sätt i det största munstycket du har och byt ner dig tills den går bra.

skit enkelt.

även viktigt att alla delar är i bra kondition. rensa förgasaren,luftfilter.

membranet kondition kan även göra att den går fett oavsett munstycke.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Jortsk1
Elmoped

Inlägg av Jortsk1 »

Har provat det och den går skit bra ett tag med alla munstycken jag har, sedan så går den dåligt mitt i allt :(. Men aa, ska prova sätta på luftburken igen, kanske blir bättre då. Ett sportluftfilter gör väl bara bättre ljud? moppen går väl inte bättre med det? eller? :P
Låst