Jetforce_Dahlin skrev:Köp ett effektrör. Byt till hårdare kopplingsfjädrar och möjligtvis bättre tändning. Sen har jag hört att 50cc sport cyllar ska ha mer bottendrag och lättare att få gasres med. Men det har jag ingen egen erfarenhet av för jag har orgcyllen.
nejj så är det inte , tvärt om.
Antar att du mena med cyllarna
Men ok, men som sagt. Ingen egen erfarenhet av det
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
"ok" men om man har ett lågvarvigt rör och högvarvig cylinder blir ju effektkurvan ojämn och do mmatchar inte varandra?? Har ingen aning faktiskt, chansar bara.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
beckvall skrev:de finns inge mer iriterande än gasres. jag har de på min cross och de går man inte att ta en fullgas holeshot.... nä håll helvetet på backen
Han kanske är en nybliven moppepojke som vill vara cool och ha gasres så han kan styla för kompisarna? :O
beckvall skrev:de finns inge mer iriterande än gasres. jag har de på min cross och de går man inte att ta en fullgas holeshot.... nä håll helvetet på backen
Dock är ju en cross (iaf 125cc +) gasres lite brutalare med sina (40hk som jag har då... 39 ) än nån moppe med 15hk eller någe
Dock är ju en cross (iaf 125cc +) gasres lite brutalare med sina (40hk som jag har då... 39 ) än nån moppe med 15hk eller någe
nä visr de är 41hp och 27,5 nm men de är ändå bara jobbigt :S
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
nä visr de är 41hp och 27,5 nm men de är ändå bara jobbigt :S
Men kul som fan o dra sig en sväng, varesig det är i skogen eller på bana
vafan då skit snack ni som har satt på t,ex 70cc på era mopeder måste vell ha ställt in eran förgasare innan de går bra? min gick iallafall skit innan ja ställd in de.Hur fan lyckas ni få era moppar att gå bra utan att ställa in den rätt
joo du har rätt. men han vet nog att man måste ställa in innan den presterar fullt ut.
man får itne gasres med alla cylinderar.
jag tycker inte att ett "äkta" gas res är 1-10cm. utan att skiten nästan slår över om du inte slår av på gasen.
DET är ett gasres i mina ögon
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??
FläsketBrinner skrev:min bog stock (hård-original) honda sfx 50 -98 reste sig bara man satt lite längre bak.
och dessutom är jag trött på att många på detta forum ska hacka på nån bara för att han gjorde fel(ev. kanske inte är lika perfekta som ni är) - om ni är så mycket bättre, bara visa det istället.
istället för att ge personen en dödsdom och sen resa er som om ni vore nån form av zulu-hövding.
jag är inte en av de få som häpnar av eran övermänskliga kompetens att se ner på mindre kunniga personer.
gasres - gasa mer, däremot om du ska ha gasres i 100km/h så kan du lika gärna sälja mopeden och köpa banracer istället
Kan du ge några exempel på när folk klankar ner på TS ?
varför kunde du inte ta dina personangrepp mot honom i PM?
ställer man dumma frågor så får man dumma svar. enkel logik sen att folk har olika tycken om vad ett "gasres" är så ställer det till det.
T.ex en som tycker att ett 10cm res är äkta så rekomenderar han en klen setup, men han som anser att ett äkta res är så man nästan slår över rekomenderar en vass setup(som jag tycker).
ta personangrepp i PM för erat tjatter gynnar ingen.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??