Vilken moppe är bäst?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
LajnöSpeed
Elmoped

Vilken moppe är bäst?

Inlägg av LajnöSpeed »

Tjena, fyller snart 15 och ska köpa moppe men vilken?

Jag vill ha en scooter p.g.a att i mitt område är crossar väldigt stöldbegärliga.

Jag skulle vilja ha en bra moppe med grymt acc samt att det ska gå finfint att köra lite längre med.

När jag va mindre ville jag ha en Slider men fick reda på att den dricker grymt mycke bensin :( , skulle vilja he en moppe som man kan stunta med. :D

Har ni några förslag?

Tack på förhand. :)
Senast redigerad av LajnöSpeed den 24 oktober 2010, 16:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Byt rubrik illa kvickt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
LajnöSpeed
Elmoped

Inlägg av LajnöSpeed »

Varför?
Nöjd?
Några förslag?
Användarens profilbild
Matrizz
Elmoped

Inlägg av Matrizz »

Yamaha Aerox är defenitivt något du borde kolla på, skön att köra långt med hyffsat acc och dessutom grymt snygg + stor tillgång till reservdelar/styling. Däremot är den nog lika stöldbegärlig som en crossmoppe om den är i fint skick.

Annars finns lite andra såsom Peugeot Speedfight 2/ VivaCity , Aprilia SR50, osv... Svet inte riktigt vilken prisklass du hade tänkt dig men sök runt lite så hittar du nog många fina moppar ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Ska du stunta kolla direkt på slidern. bästa motorn (samma som i aerox) lättare än aerox + den har kraschpuckar! Ta inte speedfight 2 om du inte tänkt byta till en viva gaffel, då det har engafflad framgaffel och är skörare än tvågafflad! =)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Sockan skrev:Ska du stunta kolla direkt på slidern. bästa motorn (samma som i aerox) lättare än aerox + den har kraschpuckar! Ta inte speedfight 2 om du inte tänkt byta till en viva gaffel, då det har engafflad framgaffel och är skörare än tvågafflad! =)
Och då har speedfight 2 samma som aerox med .. ? -.- slider och aerox har inte samma motor
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

:P

Inlägg av LiuZen »

slider,blaster,stalker tycker jag har skönast acc orginal men annars så tycker jag aerox och runner är dom bästa mopederna ;D Sockan aerox och slider har inte samma motor... dom har minarelli, ja men slider har stående och aerox liggande :D
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

aerox är väldigt bensin snål, absolut den snyggaste scootern enligt mig.
perfekt o stunta med även bra o pendla med, går som en spjut trimmade o väldigt, väldigt sköna o köra, acc'et är la hyffsat bra.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

neos är sköna tkr jag. lätta och stor tank. funkar bra som allround moppe. trimmvänlig motor. samma som aerox fasst neosmotor är luftkyld. aerox är vattenkyld.
Användarens profilbild
Robban_91_dakotan
Elmoped

Inlägg av Robban_91_dakotan »

Vill du ha en moppe med grymt acc och som du kan stunta med så får du nog ändå räkna med att den kommer att dra lagom med soppa!
Caught on a barbed wire fence
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

Det ska va Rieju!
Skaffa lås och sprid hot om att den som rör din moppe kommer tvingas svabba upp sina kulor från golvet inom en snar framtid!:D:D:D
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

aerox tycker jag. skön o köra o lätt att hitta trim/reservdelar. snygg och jävligt skön att stunta med. bra o hållbar motor. min höll 1500 mil innan den skar pga att clipsen lossnade. och så är dem ju vätskekylda så går att köra långa sträckor utan problem
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

ml65 skrev:
Sockan skrev:Ska du stunta kolla direkt på slidern. bästa motorn (samma som i aerox) lättare än aerox + den har kraschpuckar! Ta inte speedfight 2 om du inte tänkt byta till en viva gaffel, då det har engafflad framgaffel och är skörare än tvågafflad! =)
Och då har speedfight 2 samma som aerox med .. ? -.- slider och aerox har inte samma motor
Det är det visst det din inhemska kinespojk. Det är stående minarelli AC och Aerox har liggande minarelli LC.
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Sockan skrev:
ml65 skrev:
Det är det visst det din inhemska kinespojk. Det är stående minarelli AC och Aerox har liggande minarelli LC.
+1 8)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Om du vill ha en slider så köp en slider! Dom drar inte mer bensin än någon annan moppe vad jag vet?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

PoWeRKinG skrev:
Sockan skrev:
ml65 skrev: Och då har speedfight 2 samma som aerox med .. ? -.- slider och aerox har inte samma motor
+1 8)

Diggar din Signatur, haha.

Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

MartenRRX skrev:Det ska va Rieju!
Skaffa lås och sprid hot om att den som rör din moppe kommer tvingas svabba upp sina kulor från golvet inom en snar framtid!:D:D:D
+1337 :lol:
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

aerox är jävligt vatten kylda .. och slider jäävligt luftkylda ..

http://www.yamaha-motor.se/produkter/mo ... =techspecs

http://www.yamaha-motor.se/produkter/mo ... =techspecs

vem är den inhemska kinespojken ?

ja båda ha minarelli men dom har jö dock olika motorer endån .. isf är jö en am6a och en liggande minnarelli samma isf .. Dumma jävel .
Låst