Baotian classic styling

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
flaxxa
Elmoped

Inlägg av flaxxa »

Sockan skrev:Motorn står det made in france på på speedfighten. Iallafall på min 02:a.

Sen så har jag itne sagt det, men han tycker man är dum i huvudet om man läger ut mycket pengar på styling. Då visade jag ett "skräckexempel" på en sjukt vässad och extremt påkostad aerox som stolt fanns en gång i tiden här på forumet. :)
Jap, och köttet din mamma köper så står det "Närproducerat" som kommer ifrån Brasilien eller något sånt skit, sluta tro på allt som står på saker och ting.
Även gjord i Sverige för att den har blivit paketerad här i Sverige.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Du har verkligen INGEN kunskap inom det här ämnet och du bör inte yttra dig med felaktig information!

Närproducerat betyder att det är PRODUCERAT NÅGONSTANS i Sverige, d.v.s kan vara i norrland eller skåne. Det är det enda närproducerat står för. Sen kan de skeppa dem med flyg till asian för att palstas in sen med båt till tyskland för packetering och sen norge för infrysning och sen sverige. Det vet ingen, det har dom inget krav att märka. Står det "made in" så är det där den är GJORD, sen vart den är ihoppacketerad (Aka gjord i konserver eller liknande) spelar ingen som helst roll. det är vart grejjen är gjord.

Håll dig till fakta mannen och var lite mer alert på Samhälls- och Konsument & Hem kunskapen.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

flaxxa skrev:
RoxxoR skrev:Styla en kines är som att sminka en gris (A)
Säger killen med en Peugeot Vivacity.
Den är så jävla ful att det inte finns, helt seriöst! SÅ JÄVLA FUL.
Och du är.. stolt över den? Den är dyrare än en Baotian, men har inte speciellt mycket bättre kvalité, men är *2 så dyr för att det är Peugeot..

För 1.500 kronor så kan du göra en Baotian Classic snygg, för 1.500 kronor så har du inte lyckats göra en Vivacity snyggare om du inte tänker modda om Aerox/slider/blabla kåpor så dom passar en Vivacity, men då har du trots allt passerat 2.000 stadiet.

Skulle jag få välja emellan en Vivacity -09 som är 'tjejkörd' eller en Classic -05 som har gått 500 mil, buskörd så hade det blivit Classicen helt klart, jag dyrkar inte Baotian på något sätt, men att folk klagar på att Baotian är så jävla ful men klagar inte på Vivacity som ser ut som en sprängd gris..

Sen verkar det som att du gillar Volvo 850 eller något sånt skit, ger ju dig stämpeln "Bonde som föredrar kända märken, men en skit ful modell, framför än en Kina sak som ser bättre ut"
Har jag sagt att jag är stolt elr? ne precis! inte över utseéndet iallafall. men med setupen.
Man kan få en vivacity jävligt clean under 1000kr ;)

vad kör du för någon moped då?

slår vad om att efter vintern är min moped betydligt snyggare än vad din (om du har någon) moped är!
Kommer lägga ut 1000kr, på lack, styling och lite neon. Kommer ha fet jävla lack (unik) så du ska inte komma och käfta för du har mens och ingen smak på mopeder
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

Don´t be a hater :(
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
flaxxa
Elmoped

Inlägg av flaxxa »

Sockan skrev:Du har verkligen INGEN kunskap inom det här ämnet och du bör inte yttra dig med felaktig information!

Närproducerat betyder att det är PRODUCERAT NÅGONSTANS i Sverige, d.v.s kan vara i Norrland eller Skåne. Det är det enda närproducerat står för. Sen kan de skeppa dem med flyg till Asien(Asian?!) för att plastas in sen med båt till Tyskland för paketering och sen Norge för infrysning och sen Sverige. Det vet ingen, det har dom inget krav att märka. Står det "made in" så är det där den är GJORD, sen vart den är ihop paketerad (Aka gjord i konserver eller liknande) spelar ingen som helst roll. det är vart grejen är gjord.

Håll dig till fakta mannen och var lite mer alert på Samhälles- och Konsument & Hem kunskapen.
Konstigt att det var den informationen jag fick och har antecknat på mina khklektioner och fick VG på provet som handlade om dess hyckleri med närproducerat och närodlat.

Du bör vara mer alert på dina svensklektioner i framtiden i alla fall, du har en förmåga att särskriva och är väldigt fiffig med att slänga in C här och där.

Måste vara en slump att en stor del utav Twostrokeriders medlemmar stavar som flyktingar som har bott här i några veckor.
Senast redigerad av flaxxa den 26 oktober 2010, 16:04, redigerad totalt 1 gånger.
flaxxa
Elmoped

Inlägg av flaxxa »

RoxxoR skrev:
flaxxa skrev:
RoxxoR skrev:Styla en kines är som att sminka en gris (A)
Säger killen med en Peugeot Vivacity.
Och du är.. stolt över den? Den är dyrare än en Baotian, men har inte speciellt mycket bättre kvalité, men är *2 så dyr för att det är Peugeot..

För 1.500 kronor så kan du göra en Baotian Classic snygg, för 1.500 kronor så har du inte lyckats göra en Vivacity snyggare om du inte tänker modda om Aerox/slider/blabla kåpor så dom passar en Vivacity, men då har du trots allt passerat 2.000 stadiet.

Skulle jag få välja emellan en Vivacity -09 som är 'tjejkörd' eller en Classic -05 som har gått 500 mil, buskörd så hade det blivit Classicen helt klart, jag dyrkar inte Baotian på något sätt, men att folk klagar på att Baotian är så jävla ful men klagar inte på Vivacity som ser ut som en sprängd gris..

Sen verkar det som att du gillar Volvo 850 eller något sånt skit, ger ju dig stämpeln "Bonde som föredrar kända märken, men en skit ful modell, framför än en Kina sak som ser bättre ut"
Har jag sagt att jag är stolt elr? ne precis! inte över utseéndet iallafall. men med setupen.

slår vad om att efter vintern är min moped betydligt snyggare än vad din (om du har någon) moped är!
Kommer lägga ut 1000kr, på lack, styling och lite neon. Kommer ha fet jävla lack (unik) så du ska inte komma och käfta för du har mens och ingen smak på mopeder
Du kommer trots allt inte komma speciellt långt på 1000 kronor på att styla den, bara färgen kommer gå på 1000 kronor minst om det inte är så att någon du känner jobbar på en lackeringsfirma som gör allt gratis för dig, wow en unik lack på en ful moppe, du kommer fan få all uppmärksamhet när du är ute och åker sen, eller inte.
Men ser gärna att du gör en tråd i projektavdelningen och redovisar varenda utgift du har när du ska styla din moppe så den blir 'fet' med en unik lack som bara du erhåller, eller inte.

Fan du får 1000 kronor att låta som en massa jävla pengar killen "Kommer lägga ut 1000kr, på lack, styling och lite neon. Kommer ha fet jävla lack (unik) så du ska inte komma och käfta för du har mens och ingen smak på mopeder"

Du är en jävla lirare, antar att du har samlat ihop dina pengar från veckopengen du får från din mor varje vecka och är stolt för att ha 1000 kronor.
Se till att skaffa ett riktigt sommarjobb som inte går ut på att sälja jultidningar eller dela ut posten så kanske du får lite pengar.

Just nu kör jag inget, men ska köpa en Aprilia RS 125 när jag har A1-behörighet.
Mens har jag inte, och smak för mopeder har jag och Vivaskit är inte snygg.
Senast redigerad av flaxxa den 26 oktober 2010, 16:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

Det väcker mycket känslor om någon säger att man ska styla en Baotian..
Jag undrar varför?

Har själv en Peugeot SPF och en Baotian.
Kvalite´n är bättre på Peugoten och det är lättare att styla den pga det är lättare att få tag på delar som passar rakt av.
Har du en Baotian får du ofta ta delar från andra moppar och "modda" dem för att de ska passa.

Kanske en Baotian ägare får vara mer uppfinningsrik och händig för att få ett bra resultat?

PS
Nedanstående film visar väll en hyfsat snygg moppe?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XAZtmFPIGTc[/youtube]
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

1.nu ska vi ha lite svenska lektion för dom som inte förstår!
Närproducerat=produkten är producerad i närheten av dig.

2.för 1000kronor kan jag säga dig att neon slingorna kommer kosta dej ca 400kr om du inte vill ha en enda slinga, en färgburk med spray färg kostar ca 100kr vi säger att du behöver 4-5 st till kåpor bara, det blir 400-500 då är vi uppe i 900 och du skrev styling. Då får ju du nöja dig med 2 st klistermärken inom din kategori ''styling''

3. flaxxa: Sen verkar det som att du gillar Volvo 850 eller något sånt skit, ger ju dig stämpeln "Bonde som föredrar kända märken, men en skit ful modell, framför än en Kina sak som ser bättre ut"

så du menar alltså att en boatian ser bättre ut än en vivacity, eller att en hyundai ser bättre ut än en volvo, patetiskt mannen!

4. flaxxa, det var bara paketering han stavat fel på om man kollar på det du markerade, och en 4-veckors importerad *fult ord* stavar inte bättre än han garanterat, Tro mig jag har prövat!

5.styling är inte gratis! det kostar en jävla massa.

har ni något mer OT att tilläga i denna tråd så tycker jag att det tar vi person till person via pm!
flaxxa
Elmoped

Inlägg av flaxxa »

daveneos skrev:1.nu ska vi ha lite svenska lektion för dom som inte förstår!

2.för 1000kronor kan jag säga dig att neon slingorna kommer kosta dej ca 400kr om du inte vill ha en enda slinga, en färgburk med spray färg kostar ca 100kr vi säger att du behöver 4-5 st till kåpor bara, det blir 400-500 då är vi uppe i 900 och du skrev styling. Då får ju du nöja dig med 2 st klistermärken inom din kategori ''styling''

3. flaxxa: Sen verkar det som att du gillar Volvo 850 eller något sånt skit, ger ju dig stämpeln "Bonde som föredrar kända märken, men en skit ful modell, framför än en Kina sak som ser bättre ut"

så du menar alltså att en boatian ser bättre ut än en vivacity, eller att en hyundai ser bättre ut än en volvo, patetiskt mannen!

4. flaxxa, det var bara paketering han stavat fel på om man kollar på det du markerade, och en 4-veckors importerad *fult ord* stavar inte bättre än han garanterat, Tro mig jag har prövat!

har ni något mer OT att tilläga i denna tråd så tycker jag att det tar vi person till person via pm!

Du har verkligen INGEN kunskap inom det här ämnet och du bör inte yttra dig med felaktig information!

Närproducerat betyder att det är PRODUCERAT NÅGONSTANS i Sverige, d.v.s kan vara i norrland eller skåne. Det är det enda närproducerat står för. Sen kan de skeppa dem med flyg till asian för att palstas in sen med båt till tyskland för packetering och sen norge för infrysning och sen sverige. Det vet ingen, det har dom inget krav att märka. Står det "made in" så är det där den är GJORD, sen vart den är ihoppacketerad (Aka gjord i konserver eller liknande) spelar ingen som helst roll. det är vart grejjen är gjord.

Håll dig till fakta mannen och var lite mer alert på Samhälls- och Konsument & Hem kunskapen.

1. Svensklektion

2. Ja

3. Nej, jag har väl inte skrivit att jag gillar 850an?
Jag skrev att Classic ser bättre ut än Vivacity som är sant, att säga att Volvo ser snyggare ut än Hyundai är fel, då vi inte har gått in på en specifik modell, vilket jag gjorde mellan Classic och Vivacity.

4. Man ska fortfarande stava Norrland, Skåne osv med stor bokstav, kolla igenom hans inlägg så ser du att det är felstavat på mer än paketering.
Förlåt, vi tar en flykting som har varit här i ett par år då, stavar fortfarande bättre än han.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

inte för att välja ngt parti , kina saker kina saker ... Och dom går inte få snygga ( Enligt mig )

kan dock inte säga att en viva är snygg heller ..

850 - skokartong - bra bil förövrigt

Styling är dyrt . Alltid . så är det
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

flaxxa skrev:
RoxxoR skrev:
flaxxa skrev: Säger killen med en Peugeot Vivacity.

Du kommer trots allt inte komma speciellt långt på 1000 kronor på att styla den, bara färgen kommer gå på 1000 kronor minst om det inte är så att någon du känner jobbar på en lackeringsfirma som gör allt gratis för dig, wow en unik lack på en ful moppe, du kommer fan få all uppmärksamhet när du är ute och åker sen, eller inte.
Men ser gärna att du gör en tråd i projektavdelningen och redovisar varenda utgift du har när du ska styla din moppe så den blir 'fet' med en unik lack som bara du erhåller, eller inte.

Fan du får 1000 kronor att låta som en massa jävla pengar killen "Kommer lägga ut 1000kr, på lack, styling och lite neon. Kommer ha fet jävla lack (unik) så du ska inte komma och käfta för du har mens och ingen smak på mopeder"

Du är en jävla lirare, antar att du har samlat ihop dina pengar från veckopengen du får från din mor varje vecka och är stolt för att ha 1000 kronor.
Se till att skaffa ett riktigt sommarjobb som inte går ut på att sälja jultidningar eller dela ut posten så kanske du får lite pengar
.

Just nu kör jag inget, men ska köpa en Aprilia RS 125 när jag har A1-behörighet.
Jag känner en på lackerings firma (en av mina närmaste polare) så får lack och arbete gratis.
Har neon. Har nudebar. Har höjning. Rätt bra setup.
Sen gillar jag inte överstylade mopeder, det ska va cleant!

Sen är jag inte någon jävla lirare. Bor mitt på landet. Utanför nissafors
Har aldrig sålt jultidningar elr dylikt.

Varför inte köra utan körkort? ne just det, du vågar ju inget, jävla stadsbor som måste följa lagen till punkt och pricka -.-'
Smak för mopeder? Jo visst, gillar du org mopeder? typ Baotian classic, sprinter, retro?

Sen det angående volvo 850, så kan jag säga att det är en utav volvos snyggaste bil. Kan länka bilder på min och min brorsas 850 till våren, kommer blandannat va på elmia och ''en dag på strippen''!
Har 542 whp just nu.
flaxxa
Elmoped

Inlägg av flaxxa »

RoxxoR skrev:
flaxxa skrev:
RoxxoR skrev: Har jag sagt att jag är stolt elr? ne precis! inte över utseéndet iallafall. men med setupen.

Se till att skaffa ett riktigt sommarjobb som inte går ut på att sälja jultidningar eller dela ut posten så kanske du får lite pengar
.

Jag känner en på lackerings firma (en av mina närmaste polare) så får lack och arbete gratis.

Varför inte köra utan körkort? ne just det, du vågar ju inget, jävla stadsbor som måste följa lagen till punkt och pricka -.-'
Smak för mopeder? Jo visst, gillar du org mopeder? typ Baotian classic, sprinter, retro?

Sen det angående volvo 850, så kan jag säga att det är en utav volvos snyggaste bil. Kan länka bilder på min och min brorsas 850 till våren, kommer blandannat va på elmia och ''en dag på strippen''!
Har 542 whp just nu.
Haha, det är för att stadsbor inte är lika tuffa som er invalde bönder, åker till Donken varje kväll och 'steker' med era skokartonger till bilar med lite eldflammor här och där.

Jag har aldrig sagt att jag gillar original moppar? Sen angående Volvo 850 så tror jag att du skrev fel, för att 850 är inte speciellt snyggt.
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

flaxxa skrev:
RoxxoR skrev:
flaxxa skrev: Du kommer trots allt inte komma speciellt långt på 1000 kronor på att styla den, bara färgen kommer gå på 1000 kronor minst om det inte är så att någon du känner jobbar på en lackeringsfirma som gör allt gratis för dig, wow en unik lack på en ful moppe, du kommer fan få all uppmärksamhet när du är ute och åker sen, eller inte.

.

Har 542 whp just nu.
Haha, det är för att stadsbor inte är lika tuffa som er invalde bönder, åker till Donken varje kväll och 'steker' med era skokartonger till bilar med lite eldflammor här och där.

Jag har aldrig sagt att jag gillar original moppar? Sen angående Volvo 850 så tror jag att du skrev fel, för att 850 är inte speciellt snyggt.
donken jo visst, det är bara ni stadsbor som drar mopederna dit :P

Sen hatar jag volvo ''container'' 740
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

flaxxa skrev:
daveneos skrev:1.nu ska vi ha lite svenska lektion för dom som inte förstår!

1. Svensklektion

2. Ja

3. Nej, jag har väl inte skrivit att jag gillar 850an?
Jag skrev att Classic ser bättre ut än Vivacity som är sant, att säga att Volvo ser snyggare ut än Hyundai är fel, då vi inte har gått in på en specifik modell, vilket jag gjorde mellan Classic och Vivacity.

4. Man ska fortfarande stava Norrland, Skåne osv med stor bokstav, kolla igenom hans inlägg så ser du att det är felstavat på mer än paketering.
Förlåt, vi tar en flykting som har varit här i ett par år då, stavar fortfarande bättre än han.

Du är ju helt bombad. Kan man inte stava bättre än en inhemsk kinespojk ska man heller inte yttra sig om att andra inte kan stava.
Sen att du har en allmän kass meningsbyggnad och med brist på ord sätter du in svordommar bevisar ju din mognadsgrad.
Du kanske sitter insnöad i din pappas värld där allt som är billigt är bäst. Jag ska tyvärr säga en trist sanning till dig, det är inte att Baotian är bättre som är anledningen, det är att han inte vill lägga ut XXXXX antal kronor på din moped. Kan du inte acceptera att folk har bättre saker än dig eller? Det heter svenskalektion men svensklärare. Sen är ju snubben som skriver att lantisar hänger på donken lite sne. Vi har ju inte ens donken här ute. Och den där "skokartongen med flames" kan nog dra din bil, tyvärr.

Hänger kvar på tråden ett tag till.
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Sockan:Och den där "skokartongen med flames" kan nog dra din bil, tyvärr

vaddå bil han tjatar ju om att boatian är bra han kan komma där med sin boatian classic han skulle inte ens dra en volvo även om han hade lustgas!

Flaxxa, jag skrev ju att närproducerat betyder nära dig, jag menade i sverige inte i din trädgård din dumme fan!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Jag vet. somliga förstår inte vad kvalitet menas med, köper man något billigare är det inte lika bra, i de flesta fallen.

Närproducerat = Producerat i Sverige, sen kan det ha skeppats till kina - you name it för att packeteras in, sen till Ica där de säljer 'mojjängen' till dig.

Låst