Nybörjare bland stunting

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!
BondenT
Elmoped

Nybörjare bland stunting

Inlägg av BondenT »

Hej jag är en grabb på 15år och jag har tänkt köpa en slider men behöver jag trimma för att kunna stunnta med en slider

jag unrdrar m man kan stunga med en slider utan trim
För att min mamma och pappa skulle hals hugga mej om dom fick reda på att jag har trimmat och jag kan inte bestella nåt från
internet för det skulle dom märka + dom skulle märka när dom kör moppen ockÅ jag vet inte vad jag ska göra

Jag är inte Så stor eller lång men jag hoppas att man kan stiunta barA med mycke träning

Jag vill också veta var
man kan köpa en wheelie bar som passar till slider
Tack för stödet
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög

Re: Nybörjare bland stunting

Inlägg av köttpaj »

BondenT skrev:Hej jag är en grabb på 15år och jag har tänkt köpa en slider men behöver jag trimma för att kunna stunnta med en slider

jag unrdrar m man kan stunga med en slider utan trim
För att min mamma och pappa skulle hals hugga mej om dom fick reda på att jag har trimmat och jag kan inte bestella nåt från
internet för det skulle dom märka + dom skulle märka när dom kör moppen ockÅ jag vet inte vad jag ska göra

Jag är inte Så stor eller lång men jag hoppas att man kan stiunta barA med mycke träning

Jag vill också veta var
man kan köpa en wheelie bar som passar till slider
Kommer ju gå mycket lättare om du trimmar med tex effektrör, men går att stunta utan trim om du har bra teknik!
Användarens profilbild
phille94
Elmoped

Inlägg av phille94 »

Om du ska köra orginal så är nog snake lättare. Har aldrig provat köra bakhjul med slider men dom ser ut att ha segt axx orginal. snake har grymt axx och sjukt lätta att få upp orginal :wink:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

slider går bra att stunta med original :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

slider går sjukt bra att stunta med. har en polare som har slider. han får upp den på bakhjulet när han sitter ner och han har dragen v-ring. me dragen v ring får man ju sämre axx
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Sportinwave
Elmoped

Inlägg av Sportinwave »

Aerox_Isse skrev:slider går sjukt bra att stunta med. har en polare som har slider. han får upp den på bakhjulet när han sitter ner och han har dragen v-ring. me dragen v ring får man ju sämre axx
Hur fan kan man få sämre acc utan variator ring? den spärrar ju bara så varvtalet inte stiger över en viss gräns och inte kan ge mer än en viss effekt, i detta fall 50km/h, tar man bort variator ringen så segar den ju inte ner varvtalet utan kan varva lika snabbt som innan bara att den varvar upp till ett högre varvtal och får högre effekt = högre toppfart i detta fall och toppar oftast runt 62-67km/h
Om jag har fel vill jag gärna att någon erfaren citerar detta meddelande.
neosdavid
Elmoped

Inlägg av neosdavid »

Tja har nyss börjat stunta är dålig me timeingen kan npgon förklara hur ja ska timea me att gå upp ???
Användarens profilbild
phille94
Elmoped

Inlägg av phille94 »

neosdavid skrev:Tja har nyss börjat stunta är dålig me timeingen kan npgon förklara hur ja ska timea me att gå upp ???
Vad har du för moppe ?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

det är bara att öva
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

Sportinwave skrev:
Aerox_Isse skrev:slider går sjukt bra att stunta med. har en polare som har slider. han får upp den på bakhjulet när han sitter ner och han har dragen v-ring. me dragen v ring får man ju sämre axx
Hur fan kan man få sämre acc utan variator ring? den spärrar ju bara så varvtalet inte stiger över en viss gräns och inte kan ge mer än en viss effekt, i detta fall 50km/h, tar man bort variator ringen så segar den ju inte ner varvtalet utan kan varva lika snabbt som innan bara att den varvar upp till ett högre varvtal och får högre effekt = högre toppfart i detta fall och toppar oftast runt 62-67km/h
den stryper inte varvtalen, det gör cdi boxen. v-ringen stryper så inte variatorn växlar ut till max.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

neosdavid skrev:Tja har nyss börjat stunta är dålig me timeingen kan npgon förklara hur ja ska timea me att gå upp ???
någon som snott mitt andvändarnamn :roll:
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

jan-ee skrev:
Sportinwave skrev:
den stryper inte varvtalen, det gör cdi boxen. v-ringen stryper så inte variatorn växlar ut till max.
folk säger ju att man får bättre axx av att byta vikter efterssom den varvar mer, och tar man bort v-ringen varvar den mindre. kanske inte känns så mycket men det är effekt skillnader
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

Sportinwave skrev:
Du är helt ute och cyklar! Det du pratar om är cdi boxen som kan variera från moped till moped om den stryper och hur mycket.

När man tar bort variator ringen så kan den växla ut helt dvs att remmen kommer ända upp på variatorn.

Och om man tar bort vringen så borde man egentligen nästan få bättre axx eftersom remmen börjar längre ner på variatorn. Men då är det ju så att variatorn är inställd med vring original. Så då kan den gå sämre, som många pratar om att den får sämre axx. Så därför måste man byta vikter så att det blir perfekt om man vill ha ut den mycket lilla effekten. Och här pratar vi om 0.x tyngre eller lättare vikter, vet inte riktigt, tror lättare.

Rätta mig om jag har fel!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Du som skrev hur du skulle komma upp..

Ett bra nybörjarknep är:

Ställ dig på knä på sadeln och dra bakåt allt vad du kan, håller du på att dra bakåt så drar du i bakbromsen lite (då åker du neråt) och åker ud neråt gasar du mer, det är så du balanserar! :) Och sen om du råkar slå över är det inte hela världen för en slider är skit lätt och du kan lätt sprigna med den brevid. :)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

Sockan skrev:Du som skrev hur du skulle komma upp..

Ett bra nybörjarknep är:

Ställ dig på knä på sadeln och dra bakåt allt vad du kan, håller du på att dra bakåt så drar du i bakbromsen lite (då åker du neråt) och åker ud neråt gasar du mer, det är så du balanserar! :) Och sen om du råkar slå över är det inte hela världen för en slider är skit lätt och du kan lätt sprigna med den brevid. :)
+1 dom är så lätta så ingen fara bara man inte släpper den xD
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

har stuntat med polarens original slider och den funkade utmärkt även i original utförande! undrar då vad lite motorgodis kan göra.. :twisted:

Tror alla moppar går att få upp, bara det att man ska dra i och lägga vikten rätt, därför är det svårare på tyngre och otrimmade moppar. Skulle vilja se någon stunta på otrimmad kymco super9 dock. :lol:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

Sockan skrev:har stuntat med polarens original slider och den funkade utmärkt även i original utförande! undrar då vad lite motorgodis kan göra.. :twisted:

Tror alla moppar går att få upp, bara det att man ska dra i och lägga vikten rätt, därför är det svårare på tyngre och otrimmade moppar. Skulle vilja se någon stunta på otrimmad kymco super9 dock. :lol:
hörru har en kompis som är 13 år och liten och smal. han stegrar med original super9. o jag har testat den o det är lättare än med original aerox. har även testa kusinens super9 (också original) o den var lika lätt att stegra med. bara man drar i rätt läge så får man upp vilken moppe som helst på bakhjulet
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Kör växlat så får du upp vilken jävla moppe du vill på bakhjulet, bara o dra koppling o ryka o ha sig ;)
Fick fanimej upp min fs1a en 20-25meter på bakan :lol:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

min kompis för upp en dt50 från 93 (30moppe) på bakhjulet :D
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Haha ok, vet inte hur org går, men min polares kymco super9 har inte ens en tendens till gasres med 5,5 hk :/ Går dock om man drar till. :D Dämparen lyfter inte ens när man gasar med den ^^ Tippar på felinställd variator.

Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

5,5 hästar är ingenting!
min kymco har väl strax över 10 nånstans och den lyfter bara skitlite...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

bluerider94 skrev:5,5 hästar är ingenting!
min kymco har väl strax över 10 nånstans och den lyfter bara skitlite...
Eller hur? Vaffan få gasres med en 5,5hk kymco det är fan något speciellt :shock:
Bild

Jag är odödlig
Skriv svar