Förgasaren på min gamla jawa flödar över så fort man sätter på bensinkranen, vad kan detta bero på om det inte är flottören? Men det är från flottören som bensinen kommer. Finns ingen skit i förgasaren
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
den nålen som sitter i förgasaren(kommer inte på vad den heter just nu) den går ju ner i en hylsa, gummi ringen på den hylsan kan vara otät, min förgasare gjorde likadant och vi prövade allt men det var den gummiringen som inte tätade som den skulle!
lule skrev:den nålen som sitter i förgasaren(kommer inte på vad den heter just nu) den går ju ner i en hylsa, gummi ringen på den hylsan kan vara otät, min förgasare gjorde likadant och vi prövade allt men det var den gummiringen som inte tätade som den skulle!
trottelnålen?
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Min förgasare lider också av överflödning.
Dock inte tagit mig tid att titta på det, ska göra det på höstlovet då man ändå inte kör nu. Kanske har tid o kolla imorn, vi kanske har samma problem ?
hurudan förgasare har du?
jag hadde detta problem också
mitt problem var att flotören hadde fått ett hål så den var full med bensin...
det var någon sårts kina fögg och den var GIGANTIG i storlek men bara 9mm...