Asså kan du något om mopeder eller? Jag behöver inte köpa det där för jag kör inte scooter.Mura skrev:hahaha ska han byta hela sin setup du kan ju köpa de iställetDaaanne skrev:Byt upp dig till Stage6 R/T 70cc, 28mm förgasare , PVL R/T , Overrange kit , Roost R/T rör , Vforce membran med insug , nya drev m.m.
och igen va fan tjötar alla om tändning för?
han ska iaf börja med nytt rör
bättre repons över hela registret*tändning byter man för att orginalet inte hänger med på högre varv och för att ge bättre gasrespons på de högre varven
jag fick då upp min aerox framdäck en bit från marken endast genom att gasa med en midrace setup.Daaanne skrev:Genom att rycka upp den?zvynx skrev:Nästan alla midrace setups ger gasres ocksåDaaanne skrev:Kanske överdrev med setupen men all hyper setup fungerar.
midrace reser lite också...zvynx skrev:jag fick då upp min aerox framdäck en bit från marken endast genom att gasa med en midrace setup.Daaanne skrev:Genom att rycka upp den?zvynx skrev: Nästan alla midrace setups ger gasres också
edit: hade höjt den ca 6cm också så den hade hög tyngdpunkt.
sen om man har t.ex en snake furious så gasreser den ju lätt med en sport setup.bluerider94 skrev:midrace reser lite också...zvynx skrev:jag fick då upp min aerox framdäck en bit från marken endast genom att gasa med en midrace setup.Daaanne skrev: Genom att rycka upp den?
edit: hade höjt den ca 6cm också så den hade hög tyngdpunkt.
du är extremt töntig *fult ord* och har säkert inte äns en moppe du bara kmr hit här och klagar på att det inte finns hyper moppar och skit tror du inte jag vet varför man bytar tändning men hans setup behöver ingen tändningDaaanne skrev:Asså kan du något om mopeder eller? Jag behöver inte köpa det där för jag kör inte scooter.Mura skrev:hahaha ska han byta hela sin setup du kan ju köpa de iställetDaaanne skrev:Byt upp dig till Stage6 R/T 70cc, 28mm förgasare , PVL R/T , Overrange kit , Roost R/T rör , Vforce membran med insug , nya drev m.m.
Man får inte gasres med en enkel 70cc och effektrör. Att han kan rycka upp den blir inga problem men att han ska gasa upp den blir svårare.
Man byter tändning vid setups där original tändningen inte hänger med dvs R/T setup. Jävla p12a.
Mhm jag är extremt töntig som klagar på andra med mopeder för att jag själv inte har moped? Stämmer dock inte. Sen skrev jag aldrig att han behövde ny tändning för en sketen setup..Mura skrev:du är extremt töntig *fult ord* och har säkert inte äns en moppe du bara kmr hit här och klagar på att det inte finns hyper moppar och skit tror du inte jag vet varför man bytar tändning men hans setup behöver ingen tändningDaaanne skrev:Asså kan du något om mopeder eller? Jag behöver inte köpa det där för jag kör inte scooter.Mura skrev: hahaha ska han byta hela sin setup du kan ju köpa de istället
Man får inte gasres med en enkel 70cc och effektrör. Att han kan rycka upp den blir inga problem men att han ska gasa upp den blir svårare.
Man byter tändning vid setups där original tändningen inte hänger med dvs R/T setup. Jävla p12a.
nejj så är det inte , tvärt om.Jetforce_Dahlin skrev:Köp ett effektrör. Byt till hårdare kopplingsfjädrar och möjligtvis bättre tändning. Sen har jag hört att 50cc sport cyllar ska ha mer bottendrag och lättare att få gasres med. Men det har jag ingen egen erfarenhet av för jag har orgcyllen.
Ja, men skulle själv fortfarande inte vilja ha gasres så den reste så fort man drog påzvynx skrev:det är ju bara å ligga över styret så den inte reserktm_danielsson skrev:Måste bara fråga, varför i helvete vill du ha gasres?
Så jävla irriterande så det finns inte.
Mycket skönare med axx som fan utan att den reser
så länge man inte rejsar så äre ju bara kul med gasresktm_danielsson skrev:Ja, men skulle själv fortfarande inte vilja ha gasres så den reste så fort man drog påzvynx skrev:det är ju bara å ligga över styret så den inte reserktm_danielsson skrev:Måste bara fråga, varför i helvete vill du ha gasres?
Så jävla irriterande så det finns inte.
Mycket skönare med axx som fan utan att den reser
Oftast bara nyblivna moppepojkar som vill skryta inför polarna o drar o sliter i styret som verkligen vill ha brutalt gasres
Edit : Visst lite res är inte speciellt störande då snackar vi att däcket lyfter ytterst ytterst lite...
Kan ju säga att när man kör 125an på landsväg ifrån nån skog eller någe
är det väll lite kul (just för det är en cross) o ha gasres.
Men den reser något så djävulsk på asfalt så ja
Man kommer ju faktist en bit om man rycker lite i styret på 3an eller någe på bara vridet
en s6 racing skulle ge mer effekt. kostar även mindre har jag för mig. sen om han skulle komplettera det med ett c16/20 så skulle han nog få gasres.Sockan skrev:Vi snackar scooter här antar jag för att vi är i scooter delen.
Setup:
Cylinder: Polini corsa / MHR Replica 70cc
Rör: Polini ForRace / Avstämt.
Förgasare: 19-21mm
Rätt vikter och tyngre kopplingsfjäddrar!!
slirar remen så kan du kolla om den är hel, annars hårdare tryckfjäder. Inte annars.
DETTA BORDE RÄCKA ! OM DET MOT FÖRMODAN INTE GÖR DET...
Variator: Malossi Multivar
Koppling: Polini speedclutch
Nu borde du verkligen ha gasres.. har du någon inhemsk liten kinespojksmoped som fortfarande inte har gasres kan du ju;
Italkit tändning
Ändrad utväxling
OM den inte funkar nu.. Då har du en misslyckad moped..