hej har en aerox 09 allt är orginal förutom dragen v ring
min fråga är om jag kan köra på stage 6 r1200 (avgasrör) med en dellorto black recing 21 mm förgasare under tiden jag sammlar i hopp pengar till en 70 cc cylinder
vet att de är en stor förgasare men skulle det funka och vad måste jag då göra för att få det att funka? tacksam för svar:)
_MaWa_ skrev:Nej det kan det nog inte vara...
Tycker inte om cross/sm/scrooter mopeder..
Håller mig endast till retro (compact)..
----------------------
ska ni hacka på folk pga deras ekonomiska ställning också nu? dedär va jävligt lågt, nu är inte jag fattig men inte rik heller precis men jag hackar fan inte på de som har det sämre! väx upp för i helvete och det har bara blivit sämre anda på denna sida efter att du kom. och henry ta det lugnt som sagt.. btw varför har du 3 moppar om du har flera crossar? kör på gatan med dem bara.. köp sm kit om du har bra med pengar
Håller med dig, min polare har verkligen lite pengar men ville ha en moped så vi köpte en crashad moped och stylade om den med saker som fanns till hans billigt:P fassan lackade hans kåpor så nu ser den rätt bra ju endå, i hans ekonomiska situation.
Själv kört med kina mopeder tills jag fick mer pengar och köpte en beta ark, men sen gick det utför:P
iaf rik eller ej, alla har sin moped, låt dem åka den.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
jag undar om skillnaden mellan underliggande tk till dt och underliggande till Derbi är fastspänningsmetoden vid avgasporten, eller e det nån mer skillnad ?
Motard-Man skrev:jag undar om skillnaden mellan underliggande tk till dt och underliggande till Derbi är fastspänningsmetoden vid avgasporten, eller e det nån mer skillnad ?
jaa det är skilland på det dom har ju inte samma motor
Motard-Man skrev:jag undar om skillnaden mellan underliggande tk till dt och underliggande till Derbi är fastspänningsmetoden vid avgasporten, eller e det nån mer skillnad ?
men jag hade tänkt ta måtten av ett TK rör som min kompis har till sin dt och laga eget utgående från måtten och lägga det på min Derbi x-race Går det?
men jag hade tänkt ta måtten av ett TK rör som min kompis har till sin dt och laga eget utgående från måtten och lägga det på min Derbi x-race Går det?
kan ju gå men är väl lättare att köpa ett som passar?
yamahadt55 skrev:
Kanske han inte vill lägga ut pengar, när han kan svetsa eget...
Motard-Man skrev:
Kanske han inte vill lägga ut pengar, när han kan svetsa eget...
tjena, Min polare har en Rieju drac 98/02 just nu kör han med dragen plugg och sportluftfilter oh den gör typ 70..
han vill få lite bättre acc och höja top farten lite utan att lägga ut allt för mycket stålar. så vilket rör tror ni blir bäst?..
det jag hade tänkt mig var ett Gianelli med sin höga topfart men vid vidare eftertanke så är jag typ en cross kille så jag tänkte jag skulle ha lite bottendrag och då är det leavince 6 som gäller ?
ngnt tips vad man ska satsa på ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
passar Hebo rören som e till Derbi motor till Rieju? Eller finns de att köpa nån adapter? Har chans att köpa ett Hebo new preformer (tror ja de var) för typ 200kr
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
stektkorv skrev:passar Hebo rören som e till Derbi motor till Rieju? Eller finns de att köpa nån adapter? Har chans att köpa ett Hebo new preformer (tror ja de var) för typ 200kr
nej de gör de ikke. de passar inte efter fästena i ramen tyvär. kanske går om du har orken och kunskapen att svetsa om lite. över eller underligande?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
stektkorv skrev:passar Hebo rören som e till Derbi motor till Rieju? Eller finns de att köpa nån adapter? Har chans att köpa ett Hebo new preformer (tror ja de var) för typ 200kr
nej de gör de ikke. de passar inte efter fästena i ramen tyvär. kanske går om du har orken och kunskapen att svetsa om lite. över eller underligande?
farsan kan svettsa, men de står inte om röret är över/underliggande i annonsen inte fått tag på han i mail.
Men är passar de motorn ens? ramen går ju att fixa
Jag: Var sitter förgasaren då?
Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)
Tja jag har en Yamaha neos -99
Skulle ett Gianneli rör passa på den? http://www.twostroke.se/product.asp?product=12093 <----
Hur ser man om avgasröret passar?
Kommer den gå bättre än orginalet som jag har på den går 75 med de nu!
Kommentera gärna mitt album! Ge styling förslag,färg,avgasrör m,m!
Gilerarcr04 skrev:tjena, Min polare har en Rieju drac 98/02 just nu kör han med dragen plugg och sportluftfilter oh den gör typ 70..
han vill få lite bättre acc och höja top farten lite utan att lägga ut allt för mycket stålar. så vilket rör tror ni blir bäst?..
Gilerarcr04 skrev:tjena, Min polare har en Rieju drac 98/02 just nu kör han med dragen plugg och sportluftfilter oh den gör typ 70..
YamahaNeosBoy skrev:Ahaa tack så du tkr Gianneli röret som kostar 899 är bättre än dom som kostar 1,7k++ ?
Tänk på att du måste köpa dämparen till gianelliröret också så priset stiger ju en aning men ja. Det är ett bättre rör än många andra som är dyrare, speciellt till originalcylinder.