Sockan skrev:Den behöver inte vara samma färg som det står i typintyget.
Sen eftersom du klagar på Vivacityn ska jag här framföra några punkter..
Ingen av dem är speciellt snygga, enligt mig. Och vad du menar med att en 850 är ful får du fan förklara dig för! Enda negativa är att den har framhjulsdrift!
Varför väljer man kända märken framför kinaputtror? :
Det finns ett större utbud av reserv- och trimdelar och framförallt kvalitén, mer firmor som har bredare kunskap inom te.x peugeot motorn än baotians kina kopia. Och hur kan du göra en baotian fin med 1500 kr ? Du räknar kanske att polera variatorkåpan (dit pengarna räcker..) eller lacka om räknas som styling? Jag räknar styling runt 40-50 tusen. KVALITETS JOBB. Saker håller bättre på vivacityn eftersom att den är gjord i ett mer kvalitetsmaterial än baotian är. Därav priset,
Varför väljer så många baotian?
Jo, för att allt fler svenskar kommer ihåg hur det var "på sin tid" och att mopeder inte kostade lika mycket som de gör nu, vilket stämmer mycket riktigt men endå inte. det har med inflation att göra. Och vem hade inte valt något för 6000 istället för 12000 om man kunde? Om man endå tänkt köra original räcker sämre märken mer än väl. dessa brukar även gå lite snabbare eftersom att pluggarna nöts snabbare.
Sen att om du kunde välja mellan en tjejkörd 09 vivacity och en baotian från 05 som är buskörd 500 mil och du väljer baotian säger ju lite om din "Fanboy" attityd att allt du äger är bäst. Du kunde tatt vivacityn sålt den sen köpt din kinapuff och stylat den. Eller hur?
Och sen så: jag är inte fanboy av Peugeot. Inte alls, hade jag kunnat välja nu hade jag tagit en slider. (Minarelli och Yamaha) . Och allra helst en Rieju RRX.
Mvh Sockan
Att 850an är ful är sant
http://www.annonsera.se/images/00009/0/ ... urbo-1.jpg vart ser du något snyggt i den?
Men du verkar vara en fanboi till 850.
Vivacity har fan inte bättre kvalité än en Baotian om man sköter dom, Baotian lämpar sig lika bra för buskörning som Vivacity, om inte bättre.
Reservdelarna är dyrare till Vivacity än Baotian, och finns gott om trimdelar till Baotian också.
Okej femtonhundra kanske var lite 'underkill' men för en högre summa så får du fortfarande en finare Baotian än en Vivacity.
Sen om man stylar en moped för 40-50 tusen kronor så ÄR man störd om man inte drar in 100 tusen i månaden.
Självklart hade jag valt Vivacityn och sålt den, vilket jag inte tänkte på under tiden jag skrev, jag skulle inte kalla mig fanboi till Baotian direkt, hade gärna haft RRX jag med eller en Aerox, men jag tycker att det är korkat att slänga ut 10.000 kronor på en original moppe som man sedan vill styla för 10.000 kronor där
(personligt val), har fantiserat lite och dragit ihop saker som jag tycker skulle vara snyggt och hamnade lätt över 15.000 kronor
(TS), sedan lack, polera and so on.. Jag hade knappast orkat ha en Aerox original åkandes på, sen så är dom inte lite 'wanted' när man bor i Södertälje, har redan haft 3-4 stöldförsök på min Baotian i år, så undrar hur många jag skulle ha på en Aerox då.