Styling hjälp !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Maxsintring
Elmoped

Styling hjälp !

Inlägg av Maxsintring »

Hay ! :)
Har en Pgo Big Max (Har ingen bild på min men detta är den orinal)
Min är Svart och Koppar färg .. "Tänkt på måla matt svart med lite ljus blått där o där"
http://www.flakmoped.com/image/cache/da ... 00x500.jpg

OBS: BILD ÄR INTE ALLS VÄLDIGT LIK MIN! xD

Saker jag har fixat:
Stänkskärm fram borta
Höjningssats 60mm (svart)
Nya dekaler
Tagit bort alla orginal klistermärken
Färgat pex'en (Svarta)
Öppnat upp luftfiltret lite så det är härligare ljud
Vinge av

Vad jag vill ha mer:
Nudebar
(Stänkskärm bak av =Dessa två kommer bli väldigt bra men kan inte )
(Underkåpa =hitta någon underkåpa dock :/ )

Nudebar:
Om jag fattat rätt måste man skaffa en slags stång som jag sett på twostroke, och en sån ligger runt 800:- om jag har kommer ihåg rätt. Men sedan behöver jag även köpa ett nytt fetare styre och hellst en mätare. Har jag koll på detta eller är det något som jag tänker fel på ?
Säg gärna till isåfall.

Underkåpa:
Möjligt att bygga egen`?, och isåfall hur och med vad.

Ljud:
Vill även få den låta mycket fetare men har ej trimmat och skaffar jag då Sportluftfilter så kommer det att förstöra mopeden efter ett tag och sånnt pallar jag inte med så kom gärna med tips om ljud!

PS: Om ni vill ha bild på den nu så säg till så fixar jag en ;)

/Mvh Max Sintring

LANGA STYLING TIPS!
Senast redigerad av Maxsintring den 18 oktober 2010, 22:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Sportluftfilter + gå upp 5-10 storlekar i huvudmunstycke på förgasaren (Då pajjar det inte..)

Och för ett styre kanske allt kostar 800 spänn.. (nudebar)

Du behöver:

Monteringskit (Kolla så detta är 22mm om du ska ha så tjockt styre)
Styre (I det här fallet 22mm)
Fågelpinne, om du vill ha en sån där kudde det står te.x Hebo på
"Hebo kudde"
Handtag

Detta borde hamna under tusen lappen.

Och underkåpan kan du modda själv med finspackel och skära till med dremel! :)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Neon eller inbyggningsdioder.
http://www.dioder.se/shop/12-volt-17c1.html

Men jag fatta inte. Tror du att moppen går sönder för att du har sportluftfilter? Om läget är så, så kan jag med glädje meddela dig att du har fel :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Maxsintring
Elmoped

Inlägg av Maxsintring »

Sockan skrev:Sportluftfilter + gå upp 5-10 storlekar i huvudmunstycke på förgasaren (Då pajjar det inte..)

Och för ett styre kanske allt kostar 800 spänn.. (nudebar)

Du behöver:

Monteringskit (Kolla så detta är 22mm om du ska ha så tjockt styre)
Styre (I det här fallet 22mm)
Fågelpinne, om du vill ha en sån där kudde det står te.x Hebo på
"Hebo kudde"
Handtag

Detta borde hamna under tusen lappen.

Och underkåpan kan du modda själv med finspackel och skära till med dremel! :)
Ingen aning vad en dremel är tyvärr :/ och är inte bra på sånna saker som göra egen underkåpa...
Men om jag nu skulle byta munstycke till det du sa, räknas det som trim eller vad är effekterna med deT? för har allting orginal förutom styling.
Och 22mm monteringskit? är det stången eller vad ;S och passar alla storlekar eller är det något bestämmt tex som 22mm ?. :)

Mvh Max Sintring ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Hehe, har du styrstam på 22mm grepp kan du bara ha 22mm "stång" :p (styret) och det är tjocklecken. har du 34mm grepp kan du ha 34mm tjock "stång"

Och jag tror farbror polis blir lite arg om du kör med sportlufts då det ser ut som mer trim är på. :)
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Maxsintring
Elmoped

Inlägg av Maxsintring »

Jetforce_Dahlin skrev:Neon eller inbyggningsdioder.
http://www.dioder.se/shop/12-volt-17c1.html

Men jag fatta inte. Tror du att moppen går sönder för att du har sportluftfilter? Om läget är så, så kan jag med glädje meddela dig att du har fel :P
Jo mopeden blir sämre efter ett tag om man har sportluftfilter och inte har trimmat. :) Och dioder det är slags slingor som lyser sjukt mycket väll? men har man strömavbrytare till det ? ;S

mvh max sintring
Maxsintring
Elmoped

Inlägg av Maxsintring »

Sockan skrev:Hehe, har du styrstam på 22mm grepp kan du bara ha 22mm "stång" :p (styret) och det är tjocklecken. har du 34mm grepp kan du ha 34mm tjock "stång"

Och jag tror farbror polis blir lite arg om du kör med sportlufts då det ser ut som mer trim är på. :)
hahaah ^^ men hur vet jag hur stor min styrstam är på? ;P och det är alltid kul att tetas med farbror blå ju xD
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Alltså, bara du går in på rätt så passar alla att sätta på själva gaffeln, men det är det där uppe (greppet) om styret (stången) som är olika MM tjockt, så om du har 22mm fäste kan du inte försöka montera ett 34mm fatbar te.x ;)

Och sportlufts ska inte göra den sämre iaf. :) Får bara mer luft men detta kan justeras med större munstycke och fetare blandning.

Nu ska jag sova ska upp 5 imorgon till Praktiken, men vi syns! :)

Maxsintring
Elmoped

Inlägg av Maxsintring »

Sockan skrev:Alltså, bara du går in på rätt så passar alla att sätta på själva gaffeln, men det är det där uppe (greppet) om styret (stången) som är olika MM tjockt, så om du har 22mm fäste kan du inte försöka montera ett 34mm fatbar te.x ;)

Och sportlufts ska inte göra den sämre iaf. :) Får bara mer luft men detta kan justeras med större munstycke och fetare blandning.

Men angående byta munstycke, vad blir effekterna? så som du skrev innan jag skulle göra. räknas det som trim? blir mopeden söligare? vaD? :)
PimPim
Elmoped

Inlägg av PimPim »

Om du vill, så har jag ett Hebo (blått) fatbar här hemma, helt sprillans nytt i skick 5/5 .

Kan skicka det inom sverige om du betalar frakt. Nypriset var 400 + frakt.

Du kan få det för 200 ?
Letar efter 30 moped, ej över 5000. Kontakt via E-Mail!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Maxsintring skrev:
Sockan skrev:Alltså, bara du går in på rätt så passar alla att sätta på själva gaffeln, men det är det där uppe (greppet) om styret (stången) som är olika MM tjockt, så om du har 22mm fäste kan du inte försöka montera ett 34mm fatbar te.x ;)

Men angående byta munstycke, vad blir effekterna? så som du skrev innan jag skulle göra. räknas det som trim? blir mopeden söligare? vaD? :)
Det gör knappt någon skillnad, bara att den får mer soppa då, och det är ju bra om du ska ha sportluftfilter för motorn måste "andas" lättare när den får fetare med bränsle. Men ett annat alternativ som gör att den låter goare är att byta till någon annan ljuddämpare som har mindre ljuddämparull i sig. Den kommer låta lite mer men mycket skönare, men eftersom du inte har dragit pluggen ur kröken så gör det ingen skillnad angående effekten och farbror blå har inte rätt att göra någonting om den inte går snabbare utan bara låter annorlunda. Och om du ändå skulle skaffa en ny ljuddämpare så kan du lika gärna köpa en snygg som kan tillhöra stylingen! :wink:
Användarens profilbild
svantessonn
KungeN

Inlägg av svantessonn »

SickRazer skrev:
Maxsintring skrev:

Det gör knappt någon skillnad, bara att den får mer soppa då, och det är ju bra om du ska ha sportluftfilter för motorn måste "andas" lättare när den får fetare med bränsle. Men ett annat alternativ som gör att den låter goare är att byta till någon annan ljuddämpare som har mindre ljuddämparull i sig. Den kommer låta lite mer men mycket skönare, men eftersom du inte har dragit pluggen ur kröken så gör det ingen skillnad angående effekten och farbror blå har inte rätt att göra någonting om den inte går snabbare utan bara låter annorlunda. Och om du ändå skulle skaffa en ny ljuddämpare så kan du lika gärna köpa en snygg som kan tillhöra stylingen! :wink:
farbror blå kan ta dig om du låter för mycket också för där är en viss decibel som man inte får överskrida.
Maxsintring
Elmoped

Inlägg av Maxsintring »

SickRazer skrev:
Maxsintring skrev:

Är munstycken dyta elleR? har bara hört om dom men aldrig riktigt tagit reda på vad det är och kostar m.m
PimPim
Elmoped

Inlägg av PimPim »

Off topic men svante, hur har du fixat dina blinkers fram?

Kan du säga vad det kostade och skriva en miniguide kanske?
Kan man sätta sådana bak med??
Letar efter 30 moped, ej över 5000. Kontakt via E-Mail!
Låst