tja alla riders, har ett litet problem med mitt slutsteg, om nån kunde hjälpa mig vad jag har för problem..jag har kopplat svart=minus pol till minus på batteriet, röd=plus pol med switch kopplad samman till plus på batteriet.
högtalar kablar rätt grönvit,grön. svartvit,svart.har kopplat precis som det står att jag ska göra...Men! de funkar inte? kommer inget ljud den gröna lampan lyser inte?..hjälp tack!
Du ser längst upp till höger? det är boxen antar jag till batteriet. Som jag ser det så går "svart" ner i jordningen, sen någon konstig koppling till batterit?? Den gula står det att du ska kolla i anvisninarna för :p
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
tror nog det är du som gjort något fel eller så är den trasig med det är ju inte twostroke's fel
tex som ovan säger att minusen(jord) behöver inte sitta på bateriet oftast smidigare och fästa den i närmaste ram bit så får man så bra jord som möjligt
jaja okej..men jag vet att metall,ram osså vidare..
ska pröva den i pappas bil idag.
för att kolla om batteriet inte e i paj
Men! jag är 100%säker på att den e paj..
den oragea är till bilstereo, man kopplar in den orangea till stereon,när man sätter på stereon så startas slutsteget aoutomatiskt och när man stänger av stereon så stängs den...så den har inget med de o göra..
vad har du gjort med den oranga då? det är ju alltså remote'n till steget, kopplar man inte den till remoten på en stereo så måste man koppla den på plus obs den står alltid på om du inte monterar strömbrytare
och vad pratar sockan om igentligen? power står inte för alla 3 ingångarna utan bara för den översta kabeln
och man ska inte ha en kabel på minus på batteriet å en på ramen
det är samma sak minus på batteriet funkar som jordning oftast enklare att sätta den i närheten på ramen (ju kortare kabel ju bättre jord)
hmm.. m ja funderar också på vad sockan tänker.. jag har börjat med att jobba på fremlab,lagar kablar och krets kort, så kan lite om de xd men ja vet inte vad sockan yrar om xd
så Fax..du vill att ja ska koppla röd=plus, svart=minus, orange=minus??
nej inte i mopeden men det spelar ingen roll om det är ett slutsteg i storlek för att passa mopeder eller ett värsting slut steg för 100,000kr till en bil
remoten är ändå samma sak
får remoten ingen ström så startar inte steget
(remoten funkar både som av och på stängning simpelt och som säkerthets funktion(safemode))
får den en signal på under 12v så istället för att pajja stängs slutsteget av.
OCH JUST JA innan du dra igång steget ta bort brytaren på plus kabeln!!!!!!!!!!!!OBS
När du trycker på ström brytaren kan det resultera till en spänningstopp som bränner allt.
oj oj.. hade kopplat in allt i moppen precis och startat den, allting funka :O
as bra ljud.
em.. ska ja vara rädd om ja lödda de ihop switchen på den röda kablen?
allting funka ju.. trycker man på off så stängs den av och på on så kommer de ljud ^^