bytt insug, fungerar inte som den ska

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

bytt insug, fungerar inte som den ska

Inlägg av Aerox_Isse »

tjenare, har bytt insug och skaffat boost bottle till min aerox. jag har det här stage6 insuget som är gjort i metall istället för gummi och en stage6 boost bottle. nu när jag skulle ta en raggar-sväng för den första gången efter jag hade fixat på prylarna, så märkte jag att den var märkbart slöare än innan, hur kan det komma sig? men jag satt inte fast förgasaren riktigt i insuget, pga att orginal klämman inte räckte runt, kan det vara problemet? tacksam för svar!
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
riejudrac03
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av riejudrac03 »

den kanske drar tjuvluft eftersom du inte la fast den ordentligt med klämman runt insuget
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

riejudrac03 skrev:den kanske drar tjuvluft eftersom du inte la fast den ordentligt med klämman runt insuget
ahh, funderar på det jag med. när jag kände med fingrarna runt förgasaren kände jag att den drog in lite luft runt om, så det är nog tjuvluft.
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
riejudrac03
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av riejudrac03 »

fixa en större klämma och spänn åt så ska du se att den går bra :)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Tänk också på att om du kör med tjyvluft så får den mer luft och mindre bensin i blandningen = mer slitage på motorn...

Men om du känner ett SUG när du bara håller fingret där så är det så att den drar tjyvluft, mja :)
Lycka till!
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

spänn åt insuget med slangklämma. den tappar ju komp där när det är vakum för att bensinen ska komma fram. hade samma fel när jag skulle starta i början av sommaren.
vakum slangen sitter ju i förgasaren så den drar inte ordentligt och då kommer det inte tillräckligt med bensin + att det kommer in tjuvluft som dem andra sagt redan
Låst