Tattare som pillar på mopeder.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Tattare som pillar på mopeder.

Inlägg av karlssonlysekil »

Tjenaa när jag kom ner i garaget(ett stort allmänt garage för morsan bor i lägenhet) idag så startade inte moppefan, tog en titt i motorn och såg att förgasaren inte satt fast, och att 4 slangar var avklippta.

Kortläsaren till porten där nere har varit trasig sen i fredags, så porten har stått öppen i några dagar/nätter så vem som helst har kunnat gå in där.

Sånt här tär mig så inåt helvete :(
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Sätt upp en webcamera och se ifall dom kommer igen? ;)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

JagHarEnDerbi skrev:Sätt upp en webcamera och se ifall dom kommer igen? ;)
+1 :D
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

kanske värt att lägga några hundringar på ett larm? (=
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street

Inlägg av -TeddaN- »

och såklart ringer han teddan som ska fixa detta men märker att dom knipsat några slangra, jag blir så jävla sur på sånt folk! men förr eller senare kommer vi på dom och då blir det inte grannt..
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Re: Tattare som pillar på mopeder.

Inlägg av ktm_danielsson »

karlssonlysekil skrev:Tjenaa när jag kom ner i garaget(ett stort allmänt garage för morsan bor i lägenhet) idag så startade inte moppefan, tog en titt i motorn och såg att förgasaren inte satt fast, och att 4 slangar var avklippta.

Kortläsaren till porten där nere har varit trasig sen i fredags, så porten har stått öppen i några dagar/nätter så vem som helst har kunnat gå in där.

Såg att tobbe eller någe skrev " kanske värt o lägga några 100 på ett larm ".
Jag skulle rättare sagt säga, kanske värt o sätta en webcamera där som du har live tillgång till sen så fort du ser nån rusar du ner med en jävla kofot o placerar den JÄVLIGT fint i bakhuvet på asen!
Skottpengar är vad det borde vara på sånna jävlar som inte kan se skillnad på "ditt och mitt" :x

Edit : Sett en lapp på den : Om du gärna vill ha en så gigantisk räkning från tändläkaren, rör gärna denna moped.
Om inte, låt bli.
MVH blablabla :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

tänkt er en värld där man bara kan släppa grejorna utan att behöva låsa, nyckeln sitter kvar i tändningslåset! utan att nån jävla idiot snor/slår sönder sina grejor! fy fan va skönt!
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

sant förraåret så cyklade ja till skolan när alla slutade hade 4,5 stycken blivit av med sadlarna..komundan med en sönderslagen ringklocka. men man blir ju så jävla förbannad
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

klart som fan att inget får va ifred! om de e finare än deras moppe ska de pajas, fan va sur man blir:@
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Som jag sa, skottpengar på asen ska det vara!
Inte får dom smaka på lagens " långa :? " arm häller.
Bild

Jag är odödlig
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

bättre att få smaka på en fint placerad högerkrok rätt i plytet!:@
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Om jag skulle se en moppe med nycklar o allt i, skulle inte ens tänka tanken att ens starta den :?
Tycker själv det är sånt man lär sig som typ 6åring.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

ktm_danielsson skrev:
karlssonlysekil skrev:Tjenaa när jag kom ner i garaget(ett stort allmänt garage för morsan bor i lägenhet) idag så startade inte moppefan, tog en titt i motorn och såg att förgasaren inte satt fast, och att 4 slangar var avklippta.

Jag skulle rättare sagt säga, kanske värt o sätta en webcamera där som du har live tillgång till sen så fort du ser nån rusar du ner med en jävla kofot o placerar den JÄVLIGT fint i bakhuvet på asen!
Skottpengar är vad det borde vara på sånna jävlar som inte kan se skillnad på "ditt och mitt" :x

Edit : Sett en lapp på den : Om du gärna vill ha en så gigantisk räkning från tändläkaren, rör gärna denna moped.
Om inte, låt bli.
Ska nog slippa sätta upp en webcam, för dom fixade porten idag så nu kommer inga objudna gäster in :D (hoppas jag)
derbiofc skrev:klart som fan att inget får va ifred! om de e finare än deras moppe ska de pajas, fan va sur man blir:@
Håller med dej, så jävla tråkigt :(
Världens bästa Karlsson!
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

FÖRSTA gången jag cyklade till skolan förra sommaren med min bmx ( som jag hade lagt ner mycket tid på dessutom [renoverat] ) så skär ''dem'' däcket på den.... Ibland har man bara lust att krevera...
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

derbiofc skrev:bättre att få smaka på en fint placerad högerkrok rätt i plytet!:@
Så sant! hahah plytet, de hade suttit fint på dom asen ;)
Världens bästa Karlsson!
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

to0b skrev:FÖRSTA gången jag cyklade till skolan förra sommaren med min bmx ( som jag hade lagt ner mycket tid på dessutom [renoverat] ) så skär ''dem'' däcket på den.... Ibland har man bara lust att krevera...

just drf vågar jag inte köra min moppe till skolan, för några jävlar vet tydligen hur man tjuvkopplar dem, låst och allt med skivbromslås och styrlås men dom lär göra de ändå:@
Eklund^

Derbi Drd Racing!
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

karlssonlysekil skrev:
ktm_danielsson skrev:

Om inte, låt bli.
Ska nog slippa sätta upp en webcam, för dom fixade porten idag så nu kommer inga objudna gäster in :D (hoppas jag)
derbiofc skrev:klart som fan att inget får va ifred! om de e finare än deras moppe ska de pajas, fan va sur man blir:@
annars söker man upp dom och sätter en yxa i dörren där det står gefan i min moppe igen
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

nightprowler skrev:
karlssonlysekil skrev:
ktm_danielsson skrev: Såg att tobbe eller någe skrev " kanske värt o lägga några 100 på ett larm ".

Om inte, låt bli.
annars söker man upp dom och sätter en yxa i dörren där det står gefan i min moppe igen
Får jag reda på vem det är så kommer det va sista gången han klippte en slang kan jag säga ;)
Världens bästa Karlsson!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

karlssonlysekil skrev:
Får jag reda på vem det är så kommer det va sista gången han klippte en slang kan jag säga ;)
Skönt o höra kallesson ;)
Dock tror jag det är ex antal fler personer, dom brukar vara rätt tuffa när dom är en 4-5stycken :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

ktm_danielsson skrev:
karlssonlysekil skrev:
Skönt o höra kallesson ;)
Dock tror jag det är ex antal fler personer, dom brukar vara rätt tuffa när dom är en 4-5stycken :)
Ja de är ju det, finns ju coola gangstergäng som går i skolan och är tuffa ;)
SÄKERT några av dom tattarna ;)
Världens bästa Karlsson!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

då är det bara ta med 5 yxor då eller ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

willemedDERBIN skrev:då är det bara ta med 5 yxor då eller ?
räcker med en, veva på bara så går det ;)
Världens bästa Karlsson!
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

willemedDERBIN skrev:då är det bara ta med 5 yxor då eller ?
själv klart...oftast ska dom bara vara tuffa sen ner man väll kommer då vågar dom inte säga ett piss

var så när ja kom när några tog ut luften på mitt däck
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

När jag slutade skolan en gång och skulle ner till moppeparkeringen och åka hem så hade någon jävel växlat upp till 6:an medan moppen varit stilla, och pillat med gasvajerskruven vid gashandtaget. 2 hela minuter av mitt liv gick åt att få ner växlarna så att jag kunde starta den och när den gick igång så började den varva fullt, så jag stängde av den och märkte gasvajer skruven. Ytterligare 3 minuter gick åt att skruva tillbaka den, (den satt hårt som fan). Moppen mår inte så bra av sådant, men jag blev mest sur på ludret (ursäkta ordvalet) som inte har något liv och går runt och pillar på andras moppar istället. Har mina misstankar på vem det kan vara, och när jag får reda på om det var han, kommer han inte få igång sin moppe på ett tag... För det var inte första gången det hände :evil:
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

SickRazer skrev:När jag slutade skolan en gång och skulle ner till moppeparkeringen och åka hem så hade någon jävel växlat upp till 6:an medan moppen varit stilla, och pillat med gasvajerskruven vid gashandtaget. 2 hela minuter av mitt liv gick åt att få ner växlarna så att jag kunde starta den och när den gick igång så började den varva fullt, så jag stängde av den och märkte gasvajer skruven. Ytterligare 3 minuter gick åt att skruva tillbaka den, (den satt hårt som fan). Moppen mår inte så bra av sådant, men jag blev mest sur på ludret (ursäkta ordvalet) som inte har något liv och går runt och pillar på andras moppar istället. Har mina misstankar på vem det kan vara, och när jag får reda på om det var han, kommer han inte få igång sin moppe på ett tag... För det var inte första gången det hände :evil:
Om du hade sett han så skulle ja tagit och sparkat sönder hans moppe
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

nightprowler skrev:
SickRazer skrev:När jag slutade skolan en gång och skulle ner till moppeparkeringen och åka hem så hade någon jävel växlat upp till 6:an medan moppen varit stilla, och pillat med gasvajerskruven vid gashandtaget. 2 hela minuter av mitt liv gick åt att få ner växlarna så att jag kunde starta den och när den gick igång så började den varva fullt, så jag stängde av den och märkte gasvajer skruven. Ytterligare 3 minuter gick åt att skruva tillbaka den, (den satt hårt som fan). Moppen mår inte så bra av sådant, men jag blev mest sur på ludret (ursäkta ordvalet) som inte har något liv och går runt och pillar på andras moppar istället. Har mina misstankar på vem det kan vara, och när jag får reda på om det var han, kommer han inte få igång sin moppe på ett tag... För det var inte första gången det hände :evil:
Förstår att man man vilja det, men bättre o ge personen i sig en omgång, hans moppe har ju inte gjort något fel :( ?
Bild

Jag är odödlig
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

ktm_danielsson skrev:
nightprowler skrev:
Förstår att man man vilja det, men bättre o ge personen i sig en omgång, hans moppe har ju inte gjort något fel :( ?
iof men han ska inte kunna han nåt att åka på om han är på andras grejer
runners
King of the street

Inlägg av runners »

För några månader sedan kom jag ner och då upptäckte jag när jag skulle ta min bil att det var svårt att få i nyklen i låset på bildörren. Men sedan när jag kollade på min moppe som stod bakom bilen var styrlåset uppbrutet och idioterna hade brutit sönder frontkåpan på moppen. Men jag satt inne i 4 månader för misshandel en gång när jag tog en bensintjuv på bar gärning när han stal bensin från min bil. Han fick en hel del och det var värt att sitta inne för. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

fattar inte varför dem ska hålla på att pilla på allas moppar ,SKAFFA EGNA FFS!typ som idag ställde jag den på skolan jo när jag kommer på eftermiidan och ska åka hem så han nån jävel satt på mitt neon , och igår så var det nån som ryckte tändhatten och luftfiltret
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

runners skrev:För några månader sedan kom jag ner och då upptäckte jag när jag skulle ta min bil att det var svårt att få i nyklen i låset på bildörren. Men sedan när jag kollade på min moppe som stod bakom bilen var styrlåset uppbrutet och idioterna hade brutit sönder frontkåpan på moppen. Men jag satt inne i 4 månader för misshandel en gång när jag tog en bensintjuv på bar gärning när han stal bensin från min bil. Han fick en hel del och det var värt att sitta inne för. :wink:
Hahahah! Bästa jag läst på länge!
Du är en sann förebild! :D
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

ktm_danielsson skrev:
nightprowler skrev:
Håller med dig, ge personen i fråga stryk istället för moppen! :D Mycket manligare ;)
Världens bästa Karlsson!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

karlssonlysekil skrev: Håller med dig, ge personen i fråga stryk istället för moppen! :D Mycket manligare ;)
Ungefär det jag ville få sagt, känns lite omoget o börja förstöra för någon annan, visst man har ju sin anledning men man blir ju nästan lika jävligt själv?
Bättre o lära han/den skillnad på MITT och DITT, konversation sker mellan utvalde persons käke och utsatte personens höger. :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

ktm_danielsson skrev:
karlssonlysekil skrev: Håller med dig, ge personen i fråga stryk istället för moppen! :D Mycket manligare ;)
Ungefär det jag ville få sagt, känns lite omoget o börja förstöra för någon annan, visst man har ju sin anledning men man blir ju nästan lika jävligt själv?
Bättre o lära han/den skillnad på MITT och DITT, konversation sker mellan utvalde persons käke och utsatte personens höger. :)
Haha klockrena ord du får till. haha du har så rätt :D:D
Världens bästa Karlsson!
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Vill man få dom att kolla in i kameran så skriv en lapp som det står att det är en kamera uppe i hörnet. :P
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

JagHarEnDerbi skrev:Vill man få dom att kolla in i kameran så skriv en lapp som det står att det är en kamera uppe i hörnet. :P
hahahah dom kollar ju garanterat dit xd
Världens bästa Karlsson!
Låst