Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
duke
Elmoped

Inlägg av duke »

får köpa det för 1200kr, tycker ni jag ska slå till?
Damn! I'm looking good!
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Re: bla bla

Inlägg av RamboXII »

Henry skrev:
RamboXII skrev:
bensinskalle skrev: men vafan har du sett me egna ögon att slangen går rakt in i behållaren, eller bara att den försvinner under den?

EGR ventilen sitter där på ramen precis under så ja ä ganska säker på att du har sett fel.

men va äre för moppe undrar ja fortfarande?
Senda x-treme från 2005

Den går inte in i kylarvätskan, den sitter brevid.
Om jag ska byta till effektrör, då finns inte den slangen till EGR:en ju, o jag har bytt luftfilter, där e inte heller nån slang.
Kan jag ta bort hela EGR:en då? Den fyller ju ingen funktion när inte slangarna e inkopplade i något som används....
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Re: bla bla

Inlägg av RamboXII »

Henry skrev:
RamboXII skrev:
bensinskalle skrev: men vafan har du sett me egna ögon att slangen går rakt in i behållaren, eller bara att den försvinner under den?

EGR ventilen sitter där på ramen precis under så ja ä ganska säker på att du har sett fel.

men va äre för moppe undrar ja fortfarande?
Senda x-treme från 2005

Den går inte in i kylarvätskan, den sitter brevid.
Om jag ska byta till effektrör, då finns inte den slangen till EGR:en ju, o jag har bytt luftfilter, där e inte heller nån slang.
Kan jag ta bort hela EGR:en då? Den fyller ju ingen funktion när inte slangarna e inkopplade i något som används....
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Ja, det kan du.
Sendarn
Elmoped

Inlägg av Sendarn »

Finns säkert många som säger emot men, mitt mk thrower är precis lagom, ligger inte under eller över "average"...gött ljud..billigt och lätt hanterat med "gummisaker" mellan krök osv så det är bara att ploppa i dom och köra :) - jag och min polare testade att sätta på mitt mk på hans helt originala Senda xtreame , gick ca 10 - 15 kmh snabbare..
Senda Sm -05 :) - Slider!
Sendarn
Elmoped

Inlägg av Sendarn »

Hatar när rören ska "kräkas" hela tiden.... :evil: :shock:
Senda Sm -05 :) - Slider!
duke
Elmoped

Inlägg av duke »

Är det någon som vet om det passar med ett rör från Motorhispania Ryz på en Furia? (överliggande)
Damn! I'm looking good!
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

motohispania och furia är av samma tilverkare (mh furia) har för mig det ska passa med lite modd(mrx och furarör går ju ihop)
duke
Elmoped

Inlägg av duke »

det visste jag inte, så tack :wink:
Damn! I'm looking good!
duke
Elmoped

Inlägg av duke »

Han som jag skulle köpa fasmen av så såld det åt någon annan :cry: , så nu behöver jag ett billigt rör till min Polini Guss 80cc, tycker att Leovince är lite för dyr :?

Fundera på: Doppler - ER2 Avgassystem eller Tecnigas E-nox
Damn! I'm looking good!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

duke skrev:Han som jag skulle köpa fasmen av så såld det åt någon annan :cry: , så nu behöver jag ett billigt rör till min Polini Guss 80cc, tycker att Leovince är lite för dyr :?

leovincet är det av de rören du ska köra på trots de extra kronorna :) men hellst ännu ett lite vassare rör om du vill ha ut maxeffekten. men kör på leovincet ;)
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

Kafi skrev:Men åhh, TK ÄR ETT FUCKO RÖR; VAD IS DAS PROBLEMAS!!?!?!

Köp ett giannelli och var glad;)
haha, varför TK tydligen inte funkar så bra för så många är för att det är ett midracerör... men min smekte på bra som fan på orginalcylindern:P
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Hell_qwist skrev:
Kafi skrev:Men åhh, TK ÄR ETT FUCKO RÖR; VAD IS DAS PROBLEMAS!!?!?!

Köp ett giannelli och var glad;)
haha, varför TK tydligen inte funkar så bra för så många är för att det är ett midracerör... men min smekte på bra som fan på orginalcylindern:P
nu fick jag tårar i ögonen nästan :P så många gånger vi har gått igenom det här men TK är ett sportrör och inte midrace och inte hyper utan en lågbudgetvariant på sportrör som tillverkas av malossi ;)
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hell_qwist »

mhmmm, Hebo escape också eller. det har precis samma krök och enligt twostroke bör turbokit klassas som midracerör enligt efektregistret...
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Hell_qwist skrev:mhmmm, Hebo escape också eller. det har precis samma krök och enligt twostroke bör turbokit klassas som midracerör enligt efektregistret...
exakt samma är det inte, hebot är lite vassare och håller högre kvalité. enligt folk som har koll på läget och kan saker så klassas det som sport :) midrace är rör som t ex metrakit sp, polini for race2, Hebo gp replica med flera. några sportrör: metrakit thrower, turbokit, gianelli 2t med flera. och hyper race rör: metrakit prorace, malossi mhr supermoto, yasuni R3. nu kanske du har bättre koll på läget :)
duke
Elmoped

Inlägg av duke »

chifen skrev:
duke skrev:Han som jag skulle köpa fasmen av så såld det åt någon annan :cry: , så nu behöver jag ett billigt rör till min Polini Guss 80cc, tycker att Leovince är lite för dyr :?

leovincet är det av de rören du ska köra på trots de extra kronorna :) men hellst ännu ett lite vassare rör om du vill ha ut maxeffekten. men kör på leovincet ;)
Får göra det då :D
men hittar inget såndant till min Furia :cry: , så det blir att köpa ett till en XPS och modda lite.....
Damn! I'm looking good!
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Har en rrx. Jag vill ha ett effektrör som har bra axx och top. Det ska överliggande. Någon som har ett bra tips? Och nån som vet om de passar rrx om man köper från beta rr på twostroke?
urbann
Svårstartad skrothög

STAGE 6 RÖR

Inlägg av urbann »

funderar på ett stage 6 pro replica rör till min roxx.

undrar om d låter mkt (urpluggat ofc)?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Rieju_RRX skrev:Har en rrx. Jag vill ha ett effektrör som har bra axx och top. Det ska överliggande. Någon som har ett bra tips? Och nån som vet om de passar rrx om man köper från beta rr på twostroke?
vad kör du på för cylinder? med modifikationer så funar det :)
hrd
Elmoped

HRD

Inlägg av hrd »

heej undrar vad en HRD SHERCO går bäst med ??,, jag har Hebo på nu ,, kolla mitt galleri gärna.mvh
mvh , , , alex
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

Rieju_RRX skrev:Har en rrx. Jag vill ha ett effektrör som har bra axx och top. Det ska överliggande. Någon som har ett bra tips? Och nån som vet om de passar rrx om man köper från beta rr på twostroke?
jag köpte ett gianelli 2t från en som hadde det på en beta rr det passade bult on på min mrx
SMT-Ludde
Elmoped

-

Inlägg av SMT-Ludde »

Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Hallå. Har funderat på turbokit high quallity. Någon som har o kan berätta om de bra axx mm. Eller nått annat tips på ett rör som ger ett bra drag.
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Rieju_RRX skrev:Hallå. Har funderat på turbokit high quallity. Någon som har o kan berätta om de bra axx mm. Eller nått annat tips på ett rör som ger ett bra drag.
Satsa på ett Hebo rör ist de går väldigt bra på höga varv och de blir ett skönt drag
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Riejurider skrev:
Rieju_RRX skrev:Hallå. Har funderat på turbokit high quallity. Någon som har o kan berätta om de bra axx mm. Eller nått annat tips på ett rör som ger ett bra drag.
Satsa på ett Hebo rör ist de går väldigt bra på höga varv och de blir ett skönt drag
Jo jag vet..Men de är så att jag vill få tag i nå med ännu bättre drag. Vet en som har Hebo underliggande till sin Derbi. Den går bra men jag va bättre
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Rieju_RRX skrev:
Riejurider skrev:
Jo jag vet..Men de är så att jag vill få tag i nå med ännu bättre drag. Vet en som har Hebo underliggande till sin Derbi. Den går bra men jag va bättre
Köp ett metrakit sp rör då elr yasuni r1 elr nå de ska nog göra susen ^^
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Riejurider skrev:
Rieju_RRX skrev:
Riejurider skrev: Satsa på ett Hebo rör ist de går väldigt bra på höga varv och de blir ett skönt drag
Men jag vill inte ha underliggande. Funderat på tk high quallity men finns de bättre rör som inte kostar typ 3000. men typ 2000 går bra och vill ha bra axx top
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Rieju_RRX skrev:
Riejurider skrev:
Rieju_RRX skrev: Jo jag vet..Men de är så att jag vill få tag i nå med ännu bättre drag. Vet en som har Hebo underliggande till sin Derbi. Den går bra men jag va bättre
Men jag vill inte ha underliggande. Funderat på tk high quallity men finns de bättre rör som inte kostar typ 3000. men typ 2000 går bra och vill ha bra axx top
Hmm tror inte de finns nå jätte bra rör mer än Hebo och sånna rör till mrx :O så jag tkr du satsar på hebot :P
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Riejurider skrev:
Rieju_RRX skrev:
Riejurider skrev: Köp ett metrakit sp rör då elr yasuni r1 elr nå de ska nog göra susen ^^
Hmm tror inte de finns nå jätte bra rör mer än Hebo och sånna rör till mrx :O så jag tkr du satsar på hebot :P
Men jag vill ha ett värre fast överligande. Som ska bra med org cylinder.
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög

Inlägg av Riejurider »

Rieju_RRX skrev:
Riejurider skrev:
Rieju_RRX skrev: Men jag vill inte ha underliggande. Funderat på tk high quallity men finns de bättre rör som inte kostar typ 3000. men typ 2000 går bra och vill ha bra axx top
Men jag vill ha ett värre fast överligande. Som ska bra med org cylinder.
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig :P
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

har de polini for race till mrx? om inte på twostroke kanske de finns på gearparts24
SMT-Ludde
Elmoped

Re: -

Inlägg av SMT-Ludde »

SMT-Ludde skrev:Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
ÄR DET ABSOLUT INGEN SOM VET VART MAN KAN HITTA DETTA RÖRET FÖRUTOM I TYSKLAND?
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Riejurider skrev:
Hebo röret och tk är precis lika dan krökar det enda som skiljer dom är ljuddämparen och att det står tk på tk röret och Hebo på hebot :D men jag hade satsat på hebot för att det inte ska låta i hela sverige :lol: Hebot och tk är de rören som går bäst till original cylinder på AM6, till Derbi är det gianelli 2t
Bild
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Vet någon om detta passar till rrx. http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1 Från drac efter 98 eller ska man ta från mrx?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Re: -

Inlägg av Henry »

SMT-Ludde skrev:
SMT-Ludde skrev:Hej, någong som har någon aning eller vet vart jag kan hitta Polini evolution rör tilll crossmodell här i Sverige? Har hittat det till Hm mopeder från en tysk sida men borde väl finnas här också? Hoppas jag;D tack för svar!
ÄR DET ABSOLUT INGEN SOM VET VART MAN KAN HITTA DETTA RÖRET FÖRUTOM I TYSKLAND?
Maila twostroke, dom lär kunna ta hem.
Skriv svar