Generic trigger

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
RaGnAr!
Elmoped

Generic trigger

Inlägg av RaGnAr! »

Jag har pluggat ur mitt orginal rör på triggern men moppen blir skit varm efter att jag har kört ett tag så orkar den inte varva... vad kan det vara?

och så har jag en liten "blindtarm" eller vad det är får något vid kröken som går in till min luftburk, kan det vara så att den blir så varm för att den får in gamla varma avgaser?

Tacksam för svar
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

har du bytt munstycke? om du inte har det så byt upp dej till ett större
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

ja jag har bytat munstycke har 105 nu orginal var 95
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Det är helt klart tändstiftet.
Min Rieju hade samma problem efter att jag bytte till ett effektrör.
Byt tändstift så ska du se att den kommer gå bättre!
95 original munstycke???? Min hade 78... Och nu har jag 86....
RoxxoR
Avstängd

Re: Generic trigger

Inlägg av RoxxoR »

RaGnAr! skrev:Jag har pluggat ur mitt orginal rör på triggern men moppen blir skit varm efter att jag har kört ett tag så orkar den inte varva... vad kan det vara?

och så har jag en liten "blindtarm" eller vad det är får något vid kröken som går in till min luftburk, kan det vara så att den blir så varm för att den får in gamla varma avgaser?

Tacksam för svar
den går inte alls till luftburken, den går till en luftrenare. när jag hade min trigger så kapade jag av blindtarmen och svetsade igen, blir mkt snyggare men gjorde ingen skillnad.

vilket tändstift kör du med?
jag körde med BR8ES. körde med det med original rör och även Mk SP rör :)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

RoxxoR skrev:
RaGnAr! skrev:Jag har pluggat ur mitt orginal rör på triggern men moppen blir skit varm efter att jag har kört ett tag så orkar den inte varva... vad kan det vara?

Tacksam för svar
den går inte alls till luftburken, den går till en luftrenare. när jag hade min trigger så kapade jag av blindtarmen och svetsade igen, blir mkt snyggare men gjorde ingen skillnad.

Har man ett kort blindrör gör det inte någon märkbar skillnad om man tar bort det. Men är det ett långt märker man direkt att det hänt något när man tar bor det. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

runners skrev:
RoxxoR skrev:

Tacksam för svar

Har man ett kort blindrör gör det inte någon märkbar skillnad om man tar bort det. Men är det ett långt märker man direkt att det hänt något när man tar bor det. :wink:
Okej, men jag tkr det är långt på trigger
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Skriv ett mer informativt topic tack
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

Jag har plockat ner hela kylsystemet och luftat det... men det händer fortfarande samma sak den blir skit VARM det kan ju kanske vara vattenpumpen som pajat. finns det något snabbt sätt att kolla upp det? kolla de på twostroke.se och där skulle en ny vattenpump kosta 1.600 kr.. vilket är väldigt dyrt tycker jag.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

kolla hur vatten pumpen fungerar ....
öppna vatten slangen på ovansidan av cylindern och kolla att det kmr vatten ut ur där ...
om inte så ska det finnas en skruv på vattenpumpen som det sprutar ut vatten när den är igång
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

asså ja dom blir skit varma men menar du då avgasröret? för orginal rör blir riktigt varma.
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

ja avgasröret blir skit varmt... men när jag körde med en polare så blev den riktigt varm så den nästan dog den gick max i 50 och axxade som en sköldpadda :)
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

willemedDERBIN skrev:kolla hur vatten pumpen fungerar ....
öppna vatten slangen på ovansidan av cylindern och kolla att det kmr vatten ut ur där ...
om inte så ska det finnas en skruv på vattenpumpen som det sprutar ut vatten när den är igång
ska kolla uppdet imoegon
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

RaGnAr! skrev:
ska kolla uppdet imoegon
köp annars kylare på twostroke, som man sätter på slangen, men troligtvis är något fel med pumpen eller något skit som segar ner flödet.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

RaGnAr! skrev:
ska kolla uppdet imoegon
köp annars kylare på twostroke, som man sätter på slangen, men troligtvis är något fel med pumpen eller något skit som segar ner flödet.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

ja har kollat på pump från twostroke det var ganska dyrt men får hoppas på att det är någonting annat... kan det inte vara så att någon sladd har hoppat ur eller något liknande?
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

det är inte pumpen det är fel på iaf... kollade det innan idag.
undrar vad det kan vara det är kanske för att det är orginal rör har hört att dom blir väldigt varma :/
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

jag har BR7ES kan det vara så att det är ett för "varmt" tändstift? kanske skule ha BR9ES istället?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

RaGnAr! skrev:jag har BR7ES kan det vara så att det är ett för "varmt" tändstift? kanske skule ha BR9ES istället?
Ja ta BR9ES,
Som jag sa i mitt förra inlägg så är det tändstiftet som gör så. Byt till ett helt nytt kallare tändstift så ska du se att det kommer fungera. Och när du ändå gör det så kan det vara bra att byta kylarvätska och motorolja.
Det gjorde jag på min och då gick den bättre än någonsin! :wink:
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

nice :) då ska jag göra det
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

var ute idag och körde lite med en polare. fungerar helt ok de första 15 minuterna sen blir den bara varmare och samtidigt slöare, är precis som om den är på väg att dö + när jag stannat och sen ska köra iväg igen så varmar den typ bara och axxar seegt :( hjjälp
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

inte funderat på förstort munstycke ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Många spännande gissningar...

Kokar motorn eller? Gör den inte de blir den egentligen inte överhettad.

Är det ändå så att det blir för varmt kan det bero på termostaten som inte öppnar. Plocka ur den och test-koka den för att kolla om den öppnar. Annars är det pumpen som gett sig så vattnet inte cirkulerar, men då skulle det koka ur tryckkärlek eftersom termostaten skulle öppna.

Tändstiftet påverkar inte motortempen så här pass mycke.

Se till att sätta i rätt munstycke. Att bara stoppa i ett större och tro att det ska fungera, fungerar inte riktigt. Symptomen tyder på att du fortfarande har för litet munstycke.

Har du kört motorn så här pass varm flera gånger tror jag din kolv börjar bli sleten...

Men jag har fortfarande inte sett någon vidare ändring på topicet....
Live slow - Die whenever
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag hade samma problem med en PGO-Trex. Det var bara avgasröret på den som blev extremt varmt, till och med så varmt att det blev en glödande stor punkt på röret. Men när jag bytade röret försvann problemet. Jag misstänker att något hade hänt i röret som orsakade problemet.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

runners skrev:Jag hade samma problem med en PGO-Trex. Det var bara avgasröret på den som blev extremt varmt, till och med så varmt att det blev en glödande stor punkt på röret. Men när jag bytade röret försvann problemet. Jag misstänker att något hade hänt i röret som orsakade problemet.
I originalrör blir de ju i princip härdsmälta, man brände sig liksom på ljuddämparen på min gamla drd. Det är dels för att katalysatorn vill ha minimun 600 grader, men sen är det lätt med konstruktionsfel så de blir ännu varmare
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

sota ur röret för 17. då ska du se att den går bättre och att den inte blir lika varm!!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Låst