Derbi Senda dog

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Da_driver
Elmoped

Derbi Senda dog

Inlägg av Da_driver »

Hej, skulle åka hem från min kompis inatt. Moppen (Derbi Senda SM 02) stod utomhus och det hade regnat så den var ganska blöt. Men startar och åker. Men när moppen var frikopplad så varvade moppen på cirka 7tusen varv. Och jag gasade inte äns. Åker kanske 2 minuter sen känner jag bara att motorn dör. Försöker kicka och rulla igång den. (funkade en sekund när jag rullade). Moppen gick inte bra på hela resan. Någon som vet vad felet kan vara?

Läste att det kan ha med växellådsoljan att göra. Har kört med dålig olja i växellådan.....
Försöka duger inte. Man måste lyckas.
Senda1994
Elmoped

Inlägg av Senda1994 »

Dålig Gnista?
//Andersson
Da_driver
Elmoped

Inlägg av Da_driver »

vet inte, tidigare på dagen startade moppen på första kicken utan problem.
Senda1994
Elmoped

Inlägg av Senda1994 »

Okej, för jag åkte med min Senda för ca 2 veckor sen, sen dog den när ja låg i hög fart, fick stanna in vid kanten, sen kunde jag starta och åka därifrån efter någon minut. Jag har bytt tändstift och nu har det aldrig mer hänt :)
//Andersson
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

bensin ?

i bland när jag kör på höga hastigheter så kan flottören fastna ....bara vänta lite så är det prima igen :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Da_driver
Elmoped

Inlägg av Da_driver »

Förlåt för att jag äns gjorde en tråd. När jag gick ut dagen efter och skulle kolla på moppen såg jag att bensinslangen lossnat :D Glad att det inte var något allvarligt problem egentligen. Fixade det på en minut.
Användarens profilbild
spennleif
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av spennleif »

Asso, antingen tändstiftet, eller så kan det ha kommit in fukt bland elkablarna till strömmen eller något shit..
Eller bara dålig växelolja eller knappt bensin ;p
Eller så var det jävligt kall..
Låst