någon som vet?-Gurra- skrev:Tja, håller på att letta efter en bra 50cc cylinder och undrar vad Trophy står för? (Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc)

någon som vet?-Gurra- skrev:Tja, håller på att letta efter en bra 50cc cylinder och undrar vad Trophy står för? (Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc)
tror det är bara ett namn, (Trophy = segertecken eller trofé, alltså den skall vara "bra" )....-Gurra- skrev:någon som vet?-Gurra- skrev:Tja, håller på att letta efter en bra 50cc cylinder och undrar vad Trophy står för? (Top Performances - Cylinderkit (Trophy) 50cc)
alla gjutisar brukar vara lågvarvigaphcarlsson skrev: Beställde en Stage6 Streetrace cylinder igår, Gjutjärn osv. Den är Ganska lågvarvig va? dvs bra bottendrag? ska ha den och stunta med, men ändå kunna blåsa på:=
http://www.garagego.se/forum/guider/oev ... ed-bilder/zolton skrev:Kan nån skicka en bra guide på hur man byter cylinder.
TACK!
max 5 km/h mer om ens det ?ZX skrev:VAd tror ni min aerox -04 gör med denna?
MED ALLT ORIGINAL!!!! ingen v-ring borta, inget avstrypt rör ingenting!!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13182
Malossi 70 sport hade 600 mer rpm än polini sport 70n dvs mer högvarvig om det nu passar för dig, men jag tror polinin skulle funka utmärktroxor_boxor skrev:kör en slider 07
funderar på att på att köpa 70cc till den. just nu så stuntar jag med S6 pro replica och det funkar bra. vill skaffa en cylinder som passar med röret och samtidigt är bra för att stunta.
polini 70 sport är väll ett ganska bra alternativ? fast mitt rör är högvarvigt och cylindern lågvarvig så vet ju inte riktigt hur det blir. vill heller ej skaffa flr högvarvig cylinder, då jag troligen måste byta vev.
Vivven skrev:big bore 88cc? 86 är det väl endå? sen så är inte det en 70cc :] R/T och Pata negra är typ de vassaste 70cc cylinderarna på marknaden just nuaerox_killen95 skrev:Tjena! Vilken är den absolut vassaste 70cc cylindern man kan köpa till hyper just nu?[/quot e]
te.x
stage 6 R/T 70cc
Mhr Team 2
Malossi bb88
zvynx skrev:missade "70cc" och ja.. 86 är det.Vivven skrev:big bore 88cc? 86 är det väl endå? sen så är inte det en 70cc :] R/T är typ den vassaste cylindern på marknaden just nuaerox_killen95 skrev:Tjena! Vilken är den absolut vassaste 70cc cylindern man kan köpa till hyper just nu?[/quot e]
te.x
stage 6 R/T 70cc
Mhr Team 2
Malossi bb88
Jag skulle säga att R/T och team 2 lirar jämnt men en portad R/T är vassare än en portad team. men mycket beror på portningen och ALLT beror på hur väl man har ställt in mopeden m.m.
vem fan har missat TCR eller 2fast? han frågade ju vilken "70cc" cylinder som var vassast på marknaden.Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Highend cylindrar: Stage6 R/T 70cc bland det värsta just nu. Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?zvynx skrev:vem fan har missat TCR eller 2fast? han frågade ju vilken "70cc" cylinder som var vassast på marknaden.Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Highend cylindrar: Stage6 R/T 70cc bland det värsta just nu. Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
sen så behöver man inte ökad slag på veven för att köra en bb77 på minarelli motor.
det har du visst!Daaanne skrev:Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Släng på en 42mm vev för mer prestanda. BB86/77cc. 2Fast 80/88cc , TCR 80/88cc.
Du tog bort min mening med Stage6 R/T där jag även skrev att man skulle slänga på en 42mm vevparti för bättre prestanda. Inget som rörde BB77.zvynx skrev:det har du visst!Daaanne skrev:Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..Daaanne skrev:Ni har missat mycket inom tuning alltså.
Ser iaf ut som att du menar att man ska slänga på en 42mm vev för att få bättre prestanda då man kan köra med cylindrarna du räknar upp på slutet. men nu när du förklarat att det rörde R/T cylindern så fattar jag, dock så MÅSTE man ha en 42mm då R/T har en monteringsplatta som höjer upp den en bit.Daaanne skrev:Du tog bort min mening med Stage6 R/T där jag även skrev att man skulle slänga på en 42mm vevparti för bättre prestanda. Inget som rörde BB77.zvynx skrev:det har du visst!Daaanne skrev:Såg inte citering utav endast 70cc. Har inte sagt att man behöver ökad slaglängd för BB77?
Haha nej man måste inte ha 42mm vev för R/T uttala dig inte i förväg förrens du har sett en. Adaptern och cylindern är anpassad efter original slaglängd. Kompisen har R/T på sin Derbi Senda och då kör han inte med 42mm vevparti.zvynx skrev:Ser iaf ut som att du menar att man ska slänga på en 42mm vev för att få bättre prestanda då man kan köra med cylindrarna du räknar upp på slutet. men nu när du förklarat att det rörde R/T cylindern så fattar jag, dock så MÅSTE man ha en 42mm då R/T har en monteringsplatta som höjer upp den en bit.Daaanne skrev:Du tog bort min mening med Stage6 R/T där jag även skrev att man skulle slänga på en 42mm vevparti för bättre prestanda. Inget som rörde BB77.zvynx skrev: det har du visst!
bb77 funkar ju med 39,2(standard) i slag..
Liten bump då det blir köpa snart.soltari skrev:Tjenare!
Hade tänkt att köpa lite grejer snart och undrade vilken cylinder som skulle sitta fint med följande setup:
Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Hebo Big Power luftfilter
Yasuni R
Senare eventuellt byta drevning och tändning.
Då till cylindrar, har kollat lite på Stage6s racing 70cc cylinderkit, men även på polini corsa 70cc som verkar sjukt fin.
Är till en aerox, kommer användas till vardag, inget stuntande eller liknande.
Vad tror ni? Polini eller Stage6?
Tacksam för svar!
Får väl ta och bumpa igen då aktivitet i denna tråd verkar låg.soltari skrev:Liten bump då det blir köpa snart.soltari skrev:Tjenare!
Hade tänkt att köpa lite grejer snart och undrade vilken cylinder som skulle sitta fint med följande setup:
Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Yasuni R
Då till cylindrar, har kollat lite på Stage6s racing 70cc cylinderkit, men även på polini corsa 70cc som verkar sjukt fin.
Tacksam för svar!
Om ingen av dessa två, så kanske ni vet någon annan som skulle sitta fint?
Edit: kollade lite på Malossis 70cc MHR replica. Något att ha?
soltari skrev:Får väl ta och bumpa igen då aktivitet i denna tråd verkar låg.soltari skrev:Liten bump då det blir köpa snart.soltari skrev:Tjenare!
Dellorto förgasare 21mm
Malossi Delta MHR
Malossi Multivar
Malossi drivrem
Stage6 insug
Stage6 membran
Yasuni R
Tacksam för svar!
Om ingen av dessa två, så kanske ni vet någon annan som skulle sitta fint?
Edit: kollade lite på Malossis 70cc MHR replica. Något att ha?
Ingen som har någon erfarenhet av dessa tre?[/quote
MHR replican skulle ge bra effekt till restrerande setup