japp det är ett yasuni ZZX skrev:är detta ett yasuni z ? det står bara yasuni racing på det
http://img832.imageshack.us/img832/4788/yasuniz.jpg
chrille73 skrev:kan någon hjälpa mig att rekommendera ett billigt avgassystem som funkar till min typhoon. sitter polini sport 70 cc, 21mm dellorto, malossi membran. har tänkt använda original luftburken, men just nu sitter det ett öppet malossi filter på. låter tyvärr alldeles för mycket dock.
Bump!Pontusandersson95 skrev:Tjena har en Aerox 02 som jag ska ha ett nytt rör till ska vara riktigt varviligt 1500-2600kr och bra kvalité
Setup:
Stage6 Streetrace 70cc
Mf evo vev
Ska lager
Hebo nextgeneration
Stage 6 r/t koppling
Dellorto 17.5
Upborrad luftburk
Vad ska jag ha för rör
jag kör med den cylindern och ett metrakit ecologicmoppeboii skrev:Vad för rör rekommenderas till:
Dellorto (Black Racing) PHBG 19mm
Polini 70cc Sport
Annat:
Dragen v-ring
Tagit bort blindröret
Avstrypt CDI
Lättare variatorvikter
Ett lågvarvigt rör skulle vara asbra då jag satsar mycket på axx.
Min kompis kör liknande setup med yasuni z så det borde vara bra.)Pontusandersson95 skrev:Tjena har en Aerox 02 som jag ska ha ett nytt rör till ska vara riktigt varviligt 1500-2600kr och bra kvalité
Setup:
Stage6 Streetrace 70cc
Mf evo vev
Ska lager
Hebo nextgeneration
Stage 6 r/t koppling
Dellorto 17.5
Upborrad luftburk
Vad ska jag ha för rör
yasuni Z, du får bättre acc med ett högvarvigt rör.. varför tror du annars alla hypers har högvarvigt rör?RoxxoR skrev:jag kör med den cylindern och ett metrakit ecologicmoppeboii skrev:Vad för rör rekommenderas till:
Polini 70cc Sport
Annat:
Dragen v-ring
Tagit bort blindröret
Avstrypt CDI
Lättare variatorvikter
Ett lågvarvigt rör skulle vara asbra då jag satsar mycket på axx.funkar fint.
vilken moped har du?
yasuni z..Pontusandersson95 skrev:Bump!Pontusandersson95 skrev:Tjena har en Aerox 02 som jag ska ha ett nytt rör till ska vara riktigt varviligt 1500-2600kr och bra kvalité
Setup:
Stage6 Streetrace 70cc
Mf evo vev
Ska lager
Hebo nextgeneration
Stage 6 r/t koppling
Dellorto 17.5
Upborrad luftburk
Vad ska jag ha för rörhjälp snälla
Yasuni R är ett utmärkt rör till din setup, du kommer inte bli besviken! Annars Metrakit Sp (kanske inte så billigt som du önskar)PoWeRKinG skrev:Skriver igen med liten "update"
mhr replica
racing membran
ändrade vikter
förgasarupphöjning och stage6 dubble layer
förgasare 19mm (eller större? skriv isf)
malossi koppling
malossi multivariator
Hebo rem
är Yasuni R ett bra rör ? står i beskrivningen: "gör detta system tiil det perfekta tillbehöret till varje 70cc sport- och racing-cylinder, som tex MHR Replica, Corsa mm.... "
eller finns det ngt liknande billigare alternativ ? vill få ut så mkt effekt som möjligt ur cylindern![]()
bör jag byta vev? isåfall vad är ett billigt alternativ?
Polini 70cc sport = lågvarvigtVivven skrev:yasuni Z, du får bättre acc med ett högvarvigt rör.. varför tror du annars alla hypers har högvarvigt rör?RoxxoR skrev:jag kör med den cylindern och ett metrakit ecologicmoppeboii skrev:Vad för rör rekommenderas till:
Polini 70cc Sport
Annat:
Dragen v-ring
Tagit bort blindröret
Avstrypt CDI
Lättare variatorvikter
Ett lågvarvigt rör skulle vara asbra då jag satsar mycket på axx.funkar fint.
vilken moped har du?
Yasuni R är ett mycket bra rör till replica, ligger på näst intill exakta register som dom jobbar bäst vidPoWeRKinG skrev:Skriver igen med liten "update"
mhr replica
racing membran
ändrade vikter
förgasarupphöjning och stage6 dubble layer
förgasare 19mm (eller större? skriv isf)
malossi koppling
malossi multivariator
Hebo rem
är Yasuni R ett bra rör ? står i beskrivningen: "gör detta system tiil det perfekta tillbehöret till varje 70cc sport- och racing-cylinder, som tex MHR Replica, Corsa mm.... "
eller finns det ngt liknande billigare alternativ ? vill få ut så mkt effekt som möjligt ur cylindern![]()
bör jag byta vev? isåfall vad är ett billigt alternativ?