p0n2s skrev:haha ja, tänkte satsa stort på ett rör. Men vet inte om jga har pengarna/orken att fixa en 70cc dock.. haha
enkelt att fixa ju, om du inte tar dem som kräver att du ändrar veven osv.
min 70cc, tror jag vet inte eftersom det inte var jag som satt på den men en av dem billigare stage 6, med ett billigt gianelli rör, och en 700ikr dellorto 17.5mm = snabb och stark moped:P
Men vad tror du, funkar det med de röret yasuni utan 70cc? :p
Putteeee skrev:Någon som vet något avgasrör som ger bra acc och är ett bra rör, Har hört att zx ska vara bra men alla kompisar säger att det är dåligt, Stämmer det?
tja, ska byta rör nu då mitt suger..
Setupen är
s6 sport pro 70cc
Dó 19mm
19mm insug
Multivar.
15% tryckfjäder
80% kopplingsfjädrar
och leovince tt atm.
Har hittat 3 rör som är beggade, orkar inte lägga pengar på ett nytt.
Hebo new performer för 700,
polini fr3 för 1500
doppler s3r 1300
Vilket borde ge mest effekt och är mest värt pengarna?
Tjenare , jag har då en Aprilia SR 50 Factory Ditech -09 som jag ska köpa rör till.
Har beställt ett http://www.twostroke.se/product.asp?product=21111, men undrar vilka andra alternativ det finns.
Jag har även beställt http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1238 och http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1238 .
Har för tillfället dragen v-ring.
Kan man göra något annat än gamboy-trimma för det ska fixas till våren.
Kan ju häller inte byta storlek på förgasare då jag har Ditech.
Och vad ska man ha för vikter och fjädrar för att få ett bra ax och ganske komma upp på bakan.
Och behöver man köpa ny tryckfjäder , hård el. mjuk ? Vad e skillnaden förutom att den ena e hårdare. Vad märks om man bytar till en hårdare ?
Tack för svar.
Kolla på det hära röret de är orginalröret till en cpr.. Men det ser sjukt lågvarvigt ut eftersom det är så kort och fet "krök"? Undrar om det skulle ge bättre botten än typ zx? någon som vet?
KungLind skrev:Kolla på det hära röret de är orginalröret till en cpr.. Men det ser sjukt lågvarvigt ut eftersom det är så kort och fet "krök"? Undrar om det skulle ge bättre botten än typ zx? någon som vet?
nästan alla original rör är lågvarviga, dock behövs det inte vara lågvarvigt för det är kort och tjockt
det kommer gå bättre!
KungLind skrev:Kolla på det hära röret de är orginalröret till en cpr.. Men det ser sjukt lågvarvigt ut eftersom det är så kort och fet "krök"? Undrar om det skulle ge bättre botten än typ zx? någon som vet?
nästan alla original rör är lågvarviga, dock behövs det inte vara lågvarvigt för det är kort och tjockt
det kommer gå bättre!
det kommer gå bättre!
Har just beställt en stage6 sport pro, senare blir det även 21mm fögg osv (har variator,koppling,luftburk ochmassa annat småkrafs) Passar stage6 pro bäst eller är metrakit SP bra till denna setup också??=)
JoppeM skrev:Har just beställt en stage6 sport pro, senare blir det även 21mm fögg osv (har variator,koppling,luftburk ochmassa annat småkrafs) Passar stage6 pro bäst eller är metrakit SP bra till denna setup också??=)
Pro't är avstämt till s6 sport pro cylindern, så den passar bäst.
Vilket rör ska jag ha till min vivacity 06
utav dessa
Hebo performance
Yasuni R
stage 6 pro replica
eller
Zx
ska jag ha till följande "setup"
dragen v-bricka
borttaget blindrör
malossi fly clutch
ostrypt cdi box
zhindraz skrev:Vilket rör ska jag ha till min vivacity 06
utav dessa
Hebo performance
Yasuni R
stage 6 pro replica
eller
Zx
dragen v-bricka
borttaget blindrör
malossi fly clutch
ostrypt cdi box
Ska bara köra lite bakhjul och dra polarna :p
jag hade köpt yasuni Z, ett av de bättre rören till original cylindern!
R är nog "grovt" för din setup, byter du till 70cc så ska du ha R
utav dessa
Hebo performance
Yasuni R
stage 6 pro replica
eller
Zx
dragen v-bricka
borttaget blindrör
malossi fly clutch
ostrypt cdi box
utav dessa
Hebo performance
Yasuni R
stage 6 pro replica
eller
Zx
dragen v-bricka
borttaget blindrör
malossi fly clutch
ostrypt cdi box
tjena! är helt neewbie vad det gäller scooter o trimning, så jag hoppas på lite hjälp här. har en typhoon som jag beställt ett polini sport 70cc till. har även en 21mm dellorto "black edition" som ska på där. vad jag vill veta är om yasumi c30 skulle kunna funka tilsammans med detta? har nämligen lyckats rädda ett sådant från skroten!!!
chrille73 skrev:tjena! är helt neewbie vad det gäller scooter o trimning, så jag hoppas på lite hjälp här. har en typhoon som jag beställt ett polini sport 70cc till. har även en 21mm dellorto "black edition" som ska på där. vad jag vill veta är om yasumi c30 skulle kunna funka tilsammans med detta? har nämligen lyckats rädda ett sådant från skroten!!!
c30 är bland det värsta race rören du kan köpa tror det blir för extremt för din setup
chrille73 skrev:tjena! är helt neewbie vad det gäller scooter o trimning, så jag hoppas på lite hjälp här. har en typhoon som jag beställt ett polini sport 70cc till. har även en 21mm dellorto "black edition" som ska på där. vad jag vill veta är om yasumi c30 skulle kunna funka tilsammans med detta? har nämligen lyckats rädda ett sådant från skroten!!!
c30 är bland det värsta race rören du kan köpa tror det blir för extremt för din setup
ok...så då kan jag glömma att använda det till detta 70cc då någon som har något annat bra förslag? gärna inte svindyrt...
zvynx skrev: