Köpte mej 70cc, en större förgasare samt ett större insug till moppen.
Problemet är när jag ligger på 1/3 av gasen så börjar den gå ojämt,men om jag börjar gasa på igen så går den jätte bra. Vore snällt om någon har ett bra tips på hur man kommer ifån detta problem!
Jag har justerat luftskruven både inåt och utåt. Den går lite bättre om jag skruvar den typ 4 1/2 utåt. Men det ska vara alldeles förmycket om man läser på vissa forum! Jag får kolla med lågfartsmunstycket.
ställ in förgasaren korrekt samt testa runt med olika vikter och koppling/tryckfjäder. är resten original förutom 70cc (vilken är det) och förgasre + insug (vilken storlek är det på förgasraren?)
det kan definitivt ha med att mopeden går ojämnt dock så går den troligtvis orent pga att förgasaren är felinställd. Testa byt munstycket i förgasaren till mindre/större
och du borde verkligen byta avgasrör! Om du fortfarande har original!
Jetforce_Dahlin skrev:Chansar på lågfartsmunstycke. Jag skulle behöva byta mitt. Men jag har en gürtner förgasare, och jag hittar inga lågfartsmunstycken till den -.-'
Köpte mej 70cc, en större förgasare samt ett större insug till moppen.
Problemet är när jag ligger på 1/3 av gasen så börjar den gå ojämt,men om jag börjar gasa på igen så går den jätte bra. Vore snällt om någon har ett bra tips på hur man kommer ifån detta problem!
Mvh kymco
Jag har själva en Kymco super9 AC . Jag skulle vilja passa på att fråga dig om en sak.
Jag har inte skruvat något på min ännu, inte mer än bytat variatorvikter och stryphylsan. Men när jag kollade förgasaren sitter den ganska knepigt att komma åt. Men om man tar av sadelfacket kommer man åt den bättre där i från?
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Jetforce_Dahlin skrev:Chansar på lågfartsmunstycke. Jag skulle behöva byta mitt. Men jag har en gürtner förgasare, och jag hittar inga lågfartsmunstycken till den -.-'
ändra nålen? och du söker för dåligt!
Nålen är fasst. Den går inte att höja lr sänka. Länka ngnstans du då så blir jag hemskt glad
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?