avgasbandage, vad för tätnings medel?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
viktors1994
Svårstartad skrothög

avgasbandage, vad för tätnings medel?

Inlägg av viktors1994 »

Var kan man hitta detta? har letat massor men aldrig hittat.. Eller någon som har kanske? vad ska man ha för tätningsmedel när man sätter ihop blocket? koppar pasta*?
Senast redigerad av viktors1994 den 5 oktober 2010, 21:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

biltema
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
jonte16
Varnad

Inlägg av jonte16 »

Varför har man det? vad och hur hjälper det?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Du har det på delen som sticker ut precis från cylindern. det ksa minska ljudet och få ett dovare, mullrigare och grovare ljud. som jag har förstått det iallafall. Själv tycker jag det är gräsligt fult..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

Sockan skrev:Du har det på delen som sticker ut precis från cylindern. det ksa minska ljudet och få ett dovare, mullrigare och grovare ljud. som jag har förstått det iallafall. Själv tycker jag det är gräsligt fult..
Det leder bort värme från kröken.
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

du kan hitta de på 2stroke, tror det är sista sidan på avgasrör vid ljuddämparna
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

viktors1994 skrev:
Sockan skrev:Du har det på delen som sticker ut precis från cylindern. det ksa minska ljudet och få ett dovare, mullrigare och grovare ljud. som jag har förstått det iallafall. Själv tycker jag det är gräsligt fult..
Det leder bort värme från kröken.

Vettefan om jag fattat det här rätt.. men hur kan det leda bort värme om det ligger emot? Kanske det är något värt att skaff endå sen lacka över bandaget. :p
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

vet inte riktigt säkert men tror de värmer upp avgaserna mer ju varmare avgaserna blir ju fortare åker de ut, har även hört att de ger lite effekt?
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Re: avgasbandage, vad för tätnings medel?

Inlägg av zvynx »

viktors1994 skrev:Var kan man hitta detta? har letat massor men aldrig hittat.. Eller någon som har kanske? vad ska man ha för tätningsmedel när man sätter ihop blocket? koppar pasta*?
biltemas röda packningsmassa funkar perfekt , tål 250-300 grader och bensin , vatten osv osv
Braap Braaaap
viktors1994
Svårstartad skrothög

Re: avgasbandage, vad för tätnings medel?

Inlägg av viktors1994 »

zvynx skrev:
viktors1994 skrev:Var kan man hitta detta? har letat massor men aldrig hittat.. Eller någon som har kanske? vad ska man ha för tätningsmedel när man sätter ihop blocket? koppar pasta*?
biltemas röda packningsmassa funkar perfekt , tål 250-300 grader och bensin , vatten osv osv
Bor två timmar bort från biltema.. Så måste hitta något annat :P
Låst