Förgasare Peugeot

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
mxkillen
Elmoped

Förgasare Peugeot

Inlägg av mxkillen »

tjena, ska köpa ny fugg till min speedfight 2, å undrar då vilken storlek jag ska ha, kör med doppler vev, men 50 cylinder, org insug. vilken storlek är orginal? å vilken strl kan funka för bäst setup? har hittat en 17.5mm för bra pris, kan de vara något? isåfall byter jag insug med.

tack för svar:D

//mxkillen
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Tror 12mm är standard på de flesta scootrar. Dock inte helt säker med peugeot, Men 17.5 kommer inte bli bra med 50cc. Kommer vara svårinställt och dra mycket mer soppa
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

vilken storlek rekommenderar du då?:D
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Inte så insatt på förgasarstorlekar, men jag skulle iaf kört på 12mm pga soppa förbrukningen :)
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

okidoki:) soppaförbrukningen bryr ja mej inte om ändå;) men får nog bli en 12mm då:D
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Jag är inte så insatt i just förgasaren, så låt någon annan på forumet göra sin röst hörd också :)
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

Är det någon annan vänlig själ här på forumet som kan säga sin åsikt?:D

undrar även om sf2-06 har oljepump, för de står att vissa förgasare bara passar med oljepump.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Köp en med oljepump. 17,5 blir nog som sagt för stort till 50cc. Men du kan ju köpa en 13 lr 14 om du vill gå upp lite. Vet inte om dem storlekarna finns. Men om dem gör det kan du ju det :P Men det känar du nog inte nå effekt på. Och onödigt med nytt insug för den sakens skull. Så jag skulle köpt 12mm :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

jag kanske formulerade frågan lite fel, jag undrar om speedfight2 har oljepump för oljan eller ngt annat trycksystem för att pumpa fram oljan till förgasaren. för de tydligen backventil på endel oljeanslutningar.
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

Jetforce_Dahlin skrev:Köp en med oljepump. 17,5 blir nog som sagt för stort till 50cc. Men du kan ju köpa en 13 lr 14 om du vill gå upp lite. Vet inte om dem storlekarna finns. Men om dem gör det kan du ju det :P Men det känar du nog inte nå effekt på. Och onödigt med nytt insug för den sakens skull. Så jag skulle köpt 12mm :P
Finns inte 13 eller 14mm förgasare, han har 12mm orginal, ska han köpa en ny likadan eller?
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

mxkillen skrev:jag kanske formulerade frågan lite fel, jag undrar om speedfight2 har oljepump för oljan eller ngt annat trycksystem för att pumpa fram oljan till förgasaren. för de tydligen backventil på endel oljeanslutningar.
finns "drev" i blocket, under veven/mot batteriet, som pumpar oljan, ju snabbare motorn går, desto mer olja pumpas. Bara att ha den slangen inkopplad i förgasaren så får den olja
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

kompisen har en vajer från motorn ifram, men min har inget där. oljan kommer från mitten av underkåpan typ?:p men passar den här tror du. Måste ändå byta insuget med så....

http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... ode=D2-383#
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

mxkillen skrev:kompisen har en vajer från motorn ifram, men min har inget där. oljan kommer från mitten av underkåpan typ?:p men passar den här tror du. Måste ändå byta insuget med så....

http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... ode=D2-383#
kolla om din gasvajer är delad i två vid mitten, ena går till oljepumpen typ. om du inte har det, så är den mekanisk/elektrisk.
Du har en 12mm orginal, varför köpa en likadan?
vad har du för insug? om du har ett insug med gummi anslutning ska du hitta en bolt on förgasare, om du har ett insug som du skruvar fast förgasaren med 2 skruvar måste du hitta en sådan.

Om du ska köpa ny förgasare kan du likaväl köpa en lite större, typ
http://twostroke.se/product.asp?product=16957
den har separat oljesmörjning, alltså kan du bara koppla in olje slangen rakt in i förgasaren så funkar det!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

viktors1994 skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Köp en med oljepump. 17,5 blir nog som sagt för stort till 50cc. Men du kan ju köpa en 13 lr 14 om du vill gå upp lite. Vet inte om dem storlekarna finns. Men om dem gör det kan du ju det :P Men det känar du nog inte nå effekt på. Och onödigt med nytt insug för den sakens skull. Så jag skulle köpt 12mm :P
Finns inte 13 eller 14mm förgasare, han har 12mm orginal, ska han köpa en ny likadan eller?
Jag har inte köpt någon förgasare själv. Därför jag inte visste om dem storlekarna fanns. Men Ja, jag tycker han ska köpa en 12mm
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

Jetforce_Dahlin skrev:
viktors1994 skrev:
Jag har inte köpt någon förgasare själv. Därför jag inte visste om dem storlekarna fanns. Men Ja, jag tycker han ska köpa en 12mm
ganska nödvändigt att köpa en lika stor förgasare som man redan har, för 1000kr. Kan lika väl kasta pengarna i sjön.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

viktors1994 skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
viktors1994 skrev: Finns inte 13 eller 14mm förgasare, han har 12mm orginal, ska han köpa en ny likadan eller?
ganska nödvändigt att köpa en lika stor förgasare som man redan har, för 1000kr. Kan lika väl kasta pengarna i sjön.
Ja, men jag tänkte på att om han ska köpa en större måste han köpa nytt insug med. Och då kostar det ännu mer. Och tror inte han behöver ngn större. Till och med att det kanske är så att han har ett luftfilter som inte har töjbar anslutning. Och då kanske han måste köpa ett nytt sådant. Och det är inte som att kasta pengarna i sjön. Den som han har nu kanske har pajjat lr ngt. Lr hur? Allt handlar inte om trimm, lite kanske ska vara underhåll av moppen med. Och han behöver inte större förgasare än så.
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

Helt rätt, den fungerar inte som den ska, samt ett sprucket insug, så ja passar på å byta allt när ja ändå har bytt ramlager,vevparti,cylinder,kolv å topp:p

men funkar de med 16 mm på 50 cc då? kommet effekten öka något isåfall? i jämfört med 12mm?
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

Jetforce_Dahlin skrev:
viktors1994 skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: Jag har inte köpt någon förgasare själv. Därför jag inte visste om dem storlekarna fanns. Men Ja, jag tycker han ska köpa en 12mm
Ja, men jag tänkte på att om han ska köpa en större måste han köpa nytt insug med. Och då kostar det ännu mer. Och tror inte han behöver ngn större. Till och med att det kanske är så att han har ett luftfilter som inte har töjbar anslutning. Och då kanske han måste köpa ett nytt sådant. Och det är inte som att kasta pengarna i sjön. Den som han har nu kanske har pajjat lr ngt. Lr hur? Allt handlar inte om trimm, lite kanske ska vara underhåll av moppen med. Och han behöver inte större förgasare än så.
Så man underhåller moppen genom att köpa ny förgasare? varför inte köpa ny ram medans man ändå är i farten då?

En större förgasare kostar 500 beg. eller en ny som är phbg kopia.
Insug kostar 250, eller så kan man köpa en adapter för 150kr som gör att man kan använda org insuget. Luftburken kommer troligen passa till org. luftburken om han köper en 16mm förgasare.
Det blir 750kr, +-100.
Han ska köpa NY förgasare, dvs att han har en som han ska byta ut.
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

mxkillen skrev:Helt rätt, den fungerar inte som den ska, samt ett sprucket insug, så ja passar på å byta allt när ja ändå har bytt ramlager,vevparti,cylinder,kolv å topp:p

men funkar de med 16 mm på 50 cc då? kommet effekten öka något isåfall? i jämfört med 12mm?
http://twostroke.se/product.asp?product=14475
http://twostroke.se/product.asp?product=16957
Org luftburken passar.
Effekten kommer öka lite, och dra mer soppa.
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

hur är det med choken på den fuggen du länka till?:) måste ja köpa till nån annan grejj där elle? har ju elektronisk nu:p
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

mxkillen skrev:hur är det med choken på den fuggen du länka till?:) måste ja köpa till nån annan grejj där elle? har ju elektronisk nu:p
Det är bara att rycka isär "kopplingen" till choken och köra den andra förgasaren utan choke :P jag har ingen choke på min 19mm, tar typ 20 kickar att få igång den på morgonen, men sen går den igång på 2-3 kickar resten av dagen :P
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

har ju tyvärr ingen kick på min då men;) kanske en sån här skulle funka till den? http://twostroke.se/product.asp?product=12592
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

17.5 mm förgasare passade utmärkt till min 50cc
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde802 »

17,5mm förgasare skulle bli bra :) dom har ju till o med 17,5 förgasare orginal på AM7 motorerna :-P
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.

ställ hellre en dum fråga än förbli dum :P

ktm sx 125 2003
Yamaha aerox 03 med 70cc sport setup :P

(OBS)(OBS) har du två stycken svarta z kåpor till aerox i luleå trakten till salu pm:a mig!!!
Låst