Vilken Stage6 cylinder har jag?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
toxicstone
Kinaraket

Vilken Stage6 cylinder har jag?

Inlägg av toxicstone »

Har en stage6 70cc, iaf enligt förra killen och vad jag själv upplever det som:P

Står 49cm3 på den, är en stage6 iaf iom stjärnorna, men eftersom kolven har 2 ringar och inte en som den sport pro på twostroke samt att jag är rätt säker på att denna inte är aluminium utan gjutjärn iom den är svart och känns tung, så vet jag inte alls, ska köpa ny kolv till den men vet inte vilken som passar iom detta, samt intressant att veta endå.

jättetacksam för hjälp.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

stage6 streetrace 70cc
Kommentera mina bilder:)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Pontusandersson95 skrev:stage6 streetrace 70cc
tackar :), men toppen ser inte alls ut som den, den ser ut såhär

Bild

Bild

Bild

och vart hittar jag kolv till den? samt ringar och packningar

jättetacksam för hjälpen:)

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

ingen som vet? :/

Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
jonte16
Varnad

Inlägg av jonte16 »

råder dig till att införskaffa ny cylinder (Y)
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

jonte16 skrev:råder dig till att införskaffa ny cylinder (Y)
why?

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

länka cylinder är du snäll, enda jag hittar har flänsar och det har ju inte min.

Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

ser ut som st6 streetrace 70cc samma som min aerox har :P annars om du inte är säker kan jag gå ut och kolla hur den ser ut senare sen lägga in foto :D
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Om det står 49 Cm3, så är det 49cc. Och om du frågar mig så såg de ut att vara gjurjärn.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

på streetrace så står det 49.. busigt!
MAN MADE HELL
RacingTobbe
Gasres
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Jetforce_Dahlin skrev:Om det står 49 Cm3, så är det 49cc. Och om du frågar mig så såg de ut att vara gjurjärn.
Men Stage6 skriver det på nästan alla (tror jag) deras cylindrar, för att man ska tro att det är en original. Ex: Om polisen kollar ;)
Senast redigerad av RacingTobbe den 2 oktober 2010, 18:34, redigerad totalt 1 gånger.
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
Stunt-Nisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av Stunt-Nisse »

Jetforce_Dahlin skrev:Om det står 49 Cm3, så är det 49cc. Och om du frågar mig så såg de ut att vara gjurjärn.
ingen som har sagt att det måste vara det man måste ju kunna lura farbrorblå lite stage6 har en 70cc cylinder som det står 49cc på och om han tror att den går som en 70cc så är det nog troligtvis den :wink:
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

RacingTobbe skrev:
Men Stage6 skriver det på nästan alla (tror jag) deras cylindrar, för att man ska tro att det är en original. Ex: Om polisen kollar ;)
Aha ok :P
Det hade jag ingen aning om :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
viktors1994
Svårstartad skrothög

Re: Vilken Stage6 cylinder har jag?

Inlägg av viktors1994 »

toxicstone skrev:Har en stage6 70cc, iaf enligt förra killen och vad jag själv upplever det som:P

Står 49cm3 på den, är en stage6 iaf iom stjärnorna, men eftersom kolven har 2 ringar och inte en som den sport pro på twostroke samt att jag är rätt säker på att denna inte är aluminium utan gjutjärn iom den är svart och känns tung, så vet jag inte alls, ska köpa ny kolv till den men vet inte vilken som passar iom detta, samt intressant att veta endå.

jättetacksam för hjälp.
Mät borrningen, är de 47.6mm är det 70cc. Har kolven 2 ringar är det inte sport pro cylindern. Antingen streetrace eller den värre.
Låst