aaah, jag HATAR verkligen såna där moppehatare! Måste skriva av mig i rent raseri nu när jag precis kommit in från en träning....
Skulle till träningen här i Rosersberg, som vanligt... Tar moppen såklart och när jag kommer dit så ställer jag mig och varvar lite för kul skull med min beta. Då kommer en av mina "kompisars" farsa fram till mig och säger,
"du dendär saken är trimmad eller hur?"
Jag bara:
"Ja? Vadårå?"
"Jag ska ta och snacka med din mamma om detta du ska inte köra trimmat, DET ÄR OLAGLIGT!"
"Jaha, okej, men min mamma vet redan om att den är trimmad?!"SÄger jag irriterat
"Ojdå! Det gör bara saken värre!"
"Ett tips till dig är att inte lägga dig i, du sköter ditt och jag sköter mitt?" Säger jag irriterat.
"Förstår du inte mig? Jag kommer polisanmäla dig om du fortsätter köra på dendär maskinen som säkert går i 200 knyck!"
"Tack för komplimangen men den går bara i 75" säger jag lite ironiskt.
Sen säger jag,
"Vad ska polisen göra ifall du polisanmäler mig? Det är bara ditt ord mot mitt och jag är oskyldig tills motsatsen är bevisad serru!"
"Nej det är du inte!, DU är kriminell när du kör dendär och dom kommer ta den ifrån dig så du aldirg få köra den igen!"

"Men vilka bevis har du på att jag ens har kört denhär? Och även fast dom tar den så får jag tillbaka efter en månad!"
"Dendär moppen får inte gå snabbare än 45 km/h!"
"Nej, den får inte gå snabbare än 52 km/h" säger jag bara för att vara dryg.
"Tror du inte jag har läst om lagen eller?! Jag har läst på om Trimmade saker vet du! Och jag vet nog lite mer om dig än om detta! Jag vet inte vad du har satt på den! Ifall du har satt på ett effektrör eller större cylinder men sådär låter inte en orginal moped iallafall!"
"Det verkar inte så alls! Det enda jag har gjorde med danna är att jag har tagit bort strrypningar! LÄs på dig innan du öppnar käften!" skriker jag ganska högt och lite förbannat.
"Du, kommer bli polisanmäld och du kommer inte få köra en moppe på flera år du!
"Okej, jag orkar inte tjafsa mer, polisanmäl mig om du vill, de har nog lite värre saker för sig än en trimmad moppe i rosersberg."
Då vart han lite tyst och sen säger han:
"DU förstår tydligen inte varför jag gör dethär? Jag är rädd om dig? Om du kör ihjäl dig kommer inte jag kunna förlåta migsjälv, inte min son heller, och din mamma, vad kommer hon säga då om du gör det?" Säger han väldigt lungt.
"Jag uppskattrar att d bryr dig om mig men det är faktiskt mitt val och innan du börjar ge dig på andras familjer kan du börja med att se till hur du uppfostrar dina egna barn!"
säger jag då hans unge har 6 IG varningar och har åkt fast för snatteri, misslyckats med teori provet på EU körkortet 6 gånger i rad!
När man själv(inte för att skryta, bara så att ni förstår) ligger på runt 230 poäng och sköter mig perfekt.
Sen gick jag in irriterat och alla stog o kollade på mig, vi tjafsade lite under och efter träningen också, inget speciellt.
Sen åkte jag hem och berättade allt för morsan, hon vart asförbannad på att folk lägger sig i och säger som jag sa till han " HAN SKA SKÖTA OM SIN EGEN UNGE! INTE ANDRAS!
En sak annars att tänka på är att jag inte kör som en ljävla idiot som jag vet att andra som kör trimmat gör, jag kör det för att jag har tröttnat på fu**ing 50km/h och man får ju en sorts respekt i skolan när man har en

Våran skola är ingen "värsting" skola direkt

Jag kan förstå mig på folk som kör som idioter och skiter i allt och alla, men folk behvöer väll inte bli så lj**la energiska? Räcker väll med att de säger, kan du sticka här ifrån, du stör mig? eller kanske nått sånt,
Har de någon gång bett snällt mot er?
Obs, alla repliker är inte exakt autentiska men jag har försökt så gott jag kan!
Ursäkta för det långa inlägget, förstår om ni inte orkar läsa allt
PS. PMa mig med!

vill se! HAHA

DS.