Speedfight 2 går dåligt varm

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
speedy05
Elmoped

Speedfight 2 går dåligt varm

Inlägg av speedy05 »

hej jag har fått ett problem med min speedfight... när den blir varm så tappar den accelerationen helt innan den börjar rycka till.. jag och en kompis tror att det är kopplingen som slirar men jag har bytt till hårdare tryckfjärder men det räckte inte så jag funderar på att köpa en ny koppling... tror ni det har med kopplingen att göra eller tror ni det är nåt annat?? Tacksam för svar // Victor
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

hackar den på högre varv? då kan det vara förgasaren

annars så gissar jag på drivlinan, tex rem eller koppling kan vara sliten.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Byt tillbaka till gamla tryckfjädern då tyngre sänker prestandan bara.

Rengör förgasaren, testa och kör.

Testa sänk & höjj munstycke, någon skillnad?
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
speedy05
Elmoped

Inlägg av speedy05 »

jag har testat med mitt orinalrör och det funkade jättebra så jag tror inte det är tryckfjädern iaf, men jag vill inte ha ett orginalrör för den går så dåligt då :( men mina kompisar har köpt likadana rör med olika kopplingar så jag tänker använda dom som mina försökskaniner^^ men vi får se om det funkar då annars blir jag sur ;) kan skriva hur det funkade när dom får grejjerna:D
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Inlägg av Karlberg1011 »

speedy05 skrev:jag har testat med mitt orinalrör och det funkade jättebra så jag tror inte det är tryckfjädern iaf, men jag vill inte ha ett orginalrör för den går så dåligt då :( men mina kompisar har köpt likadana rör med olika kopplingar så jag tänker använda dom som mina försökskaniner^^ men vi får se om det funkar då annars blir jag sur ;) kan skriva hur det funkade när dom får grejjerna:D
Testa byta upp munstycket, annars testa byta remmen för när den blir varm så blir den mjukare vilket betyder att du förlorar acceleration (stavning)?
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Karlberg1011 skrev:
speedy05 skrev:jag har testat med mitt orinalrör och det funkade jättebra så jag tror inte det är tryckfjädern iaf, men jag vill inte ha ett orginalrör för den går så dåligt då :( men mina kompisar har köpt likadana rör med olika kopplingar så jag tänker använda dom som mina försökskaniner^^ men vi får se om det funkar då annars blir jag sur ;) kan skriva hur det funkade när dom får grejjerna:D
Testa byta upp munstycket, annars testa byta remmen för när den blir varm så blir den mjukare vilket betyder att du förlorar acceleration (stavning)?
dock när den blir varmare så blir det bättre fäste mot kopplingen, precis som när man bränner däck :)
speedy05
Elmoped

Inlägg av speedy05 »

munstycket och remmen har jag redan bytt så jag tror inte det är det heller faktiskt:)
speedy05
Elmoped

Inlägg av speedy05 »

Ny koppling funkade! fast jävla stage6 skit gjorde så att moppen toppade 70:( ska köpa en malossi fly clutch istället:D btw så har en av mina kompisar en speedfight3 som med dragen bricka och pluggat technigas rör bara toppar 48-51.. är det nån som vet vad problemet kan va?
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

speedy05 skrev:Ny koppling funkade! fast jävla stage6 skit gjorde så att moppen toppade 70:( ska köpa en malossi fly clutch istället:D btw så har en av mina kompisar en speedfight3 som med dragen bricka och pluggat technigas rör bara toppar 48-51.. är det nån som vet vad problemet kan va?
pluggat rör är felet.
speedy05
Elmoped

Inlägg av speedy05 »

finns det nåt enkelt sätt att få ut pluggen?:)
Låst