Har en yamaha bws med slider motor från 00, den startar bra osv. Men när man gasar så bluddrar den, den halvt "hoppar" när man gasar.. det är original cylinder och förgasare (12mm) stylepro stog det på den om jag inte minns fel, när jag drar lite i choken dör den eller så går den bättre.. någon som vet vad det kan vara för fel?
bluddrar?? Kan det vara att den får för mycket luft Testa starta den med chock och kör med den på bara ett litet tips som kan vara värt att testa:) [/i]
ferpan skrev:bluddrar?? Kan det vara att den får för mycket luft Testa starta den med chock och kör med den på bara ett litet tips som kan vara värt att testa:) [/i]
har testat med choken men det verkar inte funka, har sett att tändstiftet var helt svart så vi ska kolla på det
ferpan skrev:Om tändstiftet är svart så får den för mycket bensin eller?:P Den ska vara kring oboy färgat:) om jag inte minns helt fel:)
aa vi kollade tändstiftet och gjorde rent det osv..
men kan det inte vara så, att om det sitter för hårda/för lösa fjädrar på så kan den gå dåligt som f*n? för han hade en 70cc på innan denna.. och han kan ju ha glömt att byta fjädrar och vikter ?
Du ahr ju en 12mm dellorto på en roxx 98-02 och då är det 86mm original och bytte precis till 100 med sportluftfilter och rör går som bara ***! Svin kul :D
RoxxTobb skrev:Du ahr ju en 12mm dellorto på en roxx 98-02 och då är det 86mm original och bytte precis till 100 med sportluftfilter och rör går som bara ***! Svin kul :D
Hade samma fel innan testa typ 92-116
ok får testa, men många säger att det är för stort:P? någon sa att det skulle vara mellan 65-82 ^^