tjena. min aerox har börjat gå lite konstigt och den har fått el fel. tutan fungerar inte som den ska. tutan fungerar bara när moppen är igång, och när man gasar låter tutan ljusare. och elstarten fungerar inte heller, bara när man ligger på ganska höga varv så låter den till lite. och moppen kan försöka lägga av ibland. den döar lite när man ligger på lägre varv. den är inte fel inställd. den går som en klocka på låga varv annars. den började gå så här idag. kanske de beror på att jag bytte till nudebar för typ en vecka sedan. och blinkersen lyser när man ska blinka
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Ta av kåporna så att du kommer åt hela styret och alla sladdar som hänger löst
Du måste tejpa alla sladdar som hänger lösa från början till slut med eltejp så att dom inte ligger och glappar mot varandra, det kommer skapa kortslutning tillslut, och det är det som är anledningen till att elstarten inte fungerar
Alltså, du ska separera sladdarna från varandra och tejpa, inte klämma ihop dom och tejpa
Angående blinkers så är det för att dom där fram inte är inkopplade, skruva av sladdarna som sitter på originalblinkersen, köp "hanar", drop-blinkers och blinkers-relä och fäst blinkersen där du vill och koppla in dom så kommer de funka både fram och bak
2stroke skrev:Ta av kåporna så att du kommer åt hela styret och alla sladdar som hänger löst
Du måste tejpa alla sladdar som hänger lösa från början till slut med eltejp så att dom inte ligger och glappar mot varandra, det kommer skapa kortslutning tillslut, och det är det som är anledningen till att elstarten inte fungerar
Alltså, du ska separera sladdarna från varandra och tejpa, inte klämma ihop dom och tejpa
Angående blinkers så är det för att dom där fram inte är inkopplade, skruva av sladdarna som sitter på originalblinkersen, köp "hanar", drop-blinkers och blinkers-relä och fäst blinkersen där du vill och koppla in dom så kommer de funka både fram och bak
okey ska föröka med de. men de kan inte ha gått söder något eller?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
2stroke skrev:Ta av kåporna så att du kommer åt hela styret och alla sladdar som hänger löst
Du måste tejpa alla sladdar som hänger lösa från början till slut med eltejp så att dom inte ligger och glappar mot varandra, det kommer skapa kortslutning tillslut, och det är det som är anledningen till att elstarten inte fungerar
Alltså, du ska separera sladdarna från varandra och tejpa, inte klämma ihop dom och tejpa
Angående blinkers så är det för att dom där fram inte är inkopplade, skruva av sladdarna som sitter på originalblinkersen, köp "hanar", drop-blinkers och blinkers-relä och fäst blinkersen där du vill och koppla in dom så kommer de funka både fram och bak
okey ska föröka med de. men de kan inte ha gått söder något eller?
okey så de är bara någon kabel som ligger imån någon annan? är de bara tejpa runt alla kablar som ligger där? tack för hjälpen. trodde de hade hänt något alvarligt
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Aerox_Isse skrev:okey så de är bara någon kabel som ligger imån någon annan? är de bara tejpa runt alla kablar som ligger där? tack för hjälpen. trodde de hade hänt något alvarligt
Aerox_Isse skrev:okey så de är bara någon kabel som ligger imån någon annan? är de bara tejpa runt alla kablar som ligger där? tack för hjälpen. trodde de hade hänt något alvarligt
Yes, det var det som funkade för mig iaf
ahh. hoppas de fungerar för mig också btw har en exakt lika dan moppe som dig. samma moddel och årsmodell
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Måste fråga en sak som hände mig när jag bytte till nudebar.
Blinkersena (stavning?) kortslöts då så nu funkar inte bakblinkers, går de fixa på något sätt utan att köpa nya?:)
llu1201 skrev:Måste fråga en sak som hände mig när jag bytte till nudebar.
Blinkersena (stavning?) kortslöts då så nu funkar inte bakblinkers, går de fixa på något sätt utan att köpa nya?:)
de fungera inte. men ska man dela varenda jävla kabel? alla små kablar och skit. elen funkar ju inte när man har vridigt på tändningen. fungerar endast när moppen är igång och då funkar du ju inte heller som den ska . . . .
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
940103 skrev:Låter ju som om batteriet är slut. Funkar elstarten?
nej. ger ifrån sig ljud när den står på tomgång och trycker in el-starts knappen. olje locket har flygit bort några gånger när jag har kört på bakhjulet. och då¨låg de ju en hel del olja vid batteriet. och jag har ganska nyligen skaffat nudebar
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
mopeden går på strömen från generator det hörs direkt du säger att allt funkar när den är i gång och startmotorn går inte om den inte är igång å tutan ändrar ljud med varvet
antingen är det säkring,dåligt batteri, kortslutet osv
fax110 skrev:mopeden går på strömen från generator det hörs direkt du säger att allt funkar när den är i gång och startmotorn går inte om den inte är igång å tutan ändrar ljud med varvet
antingen är det säkring,dåligt batteri, kortslutet osv
precis!! den går på växelströmmen eller vad de heter. den går på strömmen direkt från varvet. kan någonting gå sönder om man kör så här?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
fax110 skrev:mopeden går på strömen från generator det hörs direkt du säger att allt funkar när den är i gång och startmotorn går inte om den inte är igång å tutan ändrar ljud med varvet
antingen är det säkring,dåligt batteri, kortslutet osv
precis!! den går på växelströmmen eller vad de heter. den går på strömmen direkt från varvet. kan någonting gå sönder om man kör så här?
nej inte så länge den har en volt regulator men hade den inte haft en sån hade alla lampor och allt redan pajja,
många crossmopeder kör rätt från generatorn,
för att baterier är tunga och tar plats anledningen då till att alla vespor har det är ju el start, kan du leva utan den så kör på du bara
fax110 skrev:mopeden går på strömen från generator det hörs direkt du säger att allt funkar när den är i gång och startmotorn går inte om den inte är igång å tutan ändrar ljud med varvet
antingen är det säkring,dåligt batteri, kortslutet osv
precis!! den går på växelströmmen eller vad de heter. den går på strömmen direkt från varvet. kan någonting gå sönder om man kör så här?
nej inte så länge den har en volt regulator men hade den inte haft en sån hade alla lampor och allt redan pajja,
många crossmopeder kör rätt från generatorn,
för att baterier är tunga och tar plats anledningen då till att alla vespor har det är ju el start, kan du leva utan den så kör på du bara
buhuhu vad ska jag göra!! måste jag gå igenom varenda jävla kabel?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Sockan skrev:Nej.. Du sa att du hade olja vid batteriet..
1. fixa ett ordentligt oljelock
2. torka upp ALL olja
3. Kolla säkringen(arna)
4. ladda batteriet
5. funkar inte 3 och 4 köper du ett nytt batteri.
tror du de kan vara oljan?? isåfall är de de första som ska kollas imån. men jag vet inte om de kom in till batteriet eftessom de sitter en lucka över. men ska kollas!
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
öppna luckan där batterit sitter på de röda kabeln alltså + så stiter en gummi grej i där sitter säkringen, den e på 10 Ohm Ω och den köper du på en vanlig mack:)
aaaaaaaaaaa skrev:öppna luckan där batterit sitter på de röda kabeln alltså + så stiter en gummi grej i där sitter säkringen, den e på 10 Ohm Ω och den köper du på en vanlig mack:)
okey, Tack så jätte mycket!!
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet