Blinkerslampan och helljuslampan fungerar dock utmärkt.
Jag körde hem och parkerade den ute, fast det regnade. Kommer ner efter en halvtimme för att starta den igen, nu går den inte igång. Varken på El eller på Kick. Rullade den ett tag och sen satte jag mig på den, chokade 3 ggr och prövade elstarten. Den gick igång i 1 sek. Sen dog motorn.
Prövade igen samtidigt som jag gav gas (Har aldrig behövt ge gas heller) då startade den. Jag körde iväg och saktade in vid en korsning. Motorn gick på tomgång i 2 sekunder, sen dog den med ett "klick". Detta har aldig hänt, den brukar gå fint på tomgång i en evighet..
Startade på samma sätt som innan, det gick men när jag skulle köra så lät motorn konstigt och den axxade inte iväg. Jag gasade några gånger för att få igång motorn och på hög gas gick den fint. Dock varje gång jag saktade in så ville den gå dåligt..
När jag kom hem så lät jag den dö ut helt. Istället för att använda elstarten denna gång, prövade jag kicken, chokade och kickade. Den ville inte. Upprepade detta många gånger. Prövade sedan Elstarten och då gick det.
Mina frågor är:
1. Varför gick den som den gick, varför ville den inte gå igång??
2. Vad ska jag göra åt detta?
3. Hur kan kicken vara sämre än Elstarten?
4. Vad ska jag göra åt detta?
Tack för svar!