Aprilia Sr50 Factory Plocka V-ring

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dehlbom
Elmoped

Aprilia Sr50 Factory Plocka V-ring

Inlägg av Dehlbom »

Hej jag har en Aprilia Sr50 Factory (insprutningsmodelen) eftersom jag inte får trimma för min pappa så har detta blivit väldigt svårt att få den att gå över 50 undrar om man kan plocka v-ringen utan nå bieffekter om man inte gameboytrimmar/stryper av den 8)
Användarens profilbild
sammyboi
Elmoped

Inlägg av sammyboi »

kör bara, hört att det inte gör ngt om man BARA drar v-ringen och inget annat, gameboy trimmar gör man väl om man skaffar rör etc 8)
Dehlbom
Elmoped

Inlägg av Dehlbom »

Okej funderar på att göra det ska ringa till dom jag servar moppen hos för att extra kolla :lol:
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

Det är bara dra v-ringen! moped går sämre med trim rör, om man gameboy trimmat moppen..
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

sammyboi skrev:kör bara, hört att det inte gör ngt om man BARA drar v-ringen och inget annat, gameboy trimmar gör man väl om man skaffar rör etc 8)
Gameboy trimma stryper man av datan i moppen... inget att göra mer rör eller cylinder..
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
sammyboi
Elmoped

Inlägg av sammyboi »

ganska okunnig i sånt här xD men är det inte så att man byter munstycke om man byter rör(förgasare)??

Man stryper av ECU boxen ("datorn"), och motorn får då mer bränsle och olja :) (insprutning)

så man gameboytrimmar den om man skaffar effektrör?

och... jag kan oxå vara helt ute och cyklar :oops:
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

sammyboi skrev:ganska okunnig i sånt här xD men är det inte så att man byter munstycke om man byter rör(förgasare)??

Man stryper av ECU boxen ("datorn"), och motorn får då mer bränsle och olja :) (insprutning)

så man gameboytrimmar den om man skaffar effektrör?

och... jag kan oxå vara helt ute och cyklar :oops:
Hahahhaah det är ingen förgasare på en ditech/factory! så här gameboy trimmar man en ditech/factory : http://www.youtube.com/watch?v=dDIS-oiRwzo går bara på ditech/factory
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
sammyboi
Elmoped

Inlägg av sammyboi »

menn ååååå xD jag har inte sagt att det va förgasare, skrev ju skillnaden, att man byter munstycke i FÖRGASARE och stryper av ECU i INSPRUTNING :D kanske inte skrev tydligt nog, mitt fel :)
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

sammyboi skrev:menn ååååå xD jag har inte sagt att det va förgasare, skrev ju skillnaden, att man byter munstycke i FÖRGASARE och stryper av ECU i INSPRUTNING :D
okej hahah fatta fel då:) fast nej det blir inte samma sak!.... en gameboy trimmad ditech gör ärliga 85.. det gör inte en areox med större munstycke!
(då är v-ringen dragen)
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
sammyboi
Elmoped

Inlägg av sammyboi »

[quote="Maltyboy"][quote="sammyboi"]menn ååååå xD jag har inte sagt att det va förgasare, skrev ju skillnaden, att man byter munstycke i FÖRGASARE och stryper av ECU i INSPRUTNING :D[/quote]
okej hahah fatta fel då:) fast nej det blir inte samma sak!.... en gameboy trimmad ditech gör ärliga 85.. det gör inte en areox med större munstycke!
(då är v-ringen dragen)[/quote]

jag vet det, dom går som fan xD såg det på ngn blocket annons haha, fast ja som sagt, okunnig i det här :)
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

sammyboi skrev:
Maltyboy skrev:
sammyboi skrev:menn ååååå xD jag har inte sagt att det va förgasare, skrev ju skillnaden, att man byter munstycke i FÖRGASARE och stryper av ECU i INSPRUTNING :D
(då är v-ringen dragen)
jag vet det, dom går som fan xD såg det på ngn blocket annons haha, fast ja som sagt, okunnig i det här :)
jag har en :P
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Dehlbom
Elmoped

Inlägg av Dehlbom »

Det är ju de Får inte strypa av moppen. Dom erbjuder sig att göra det på verkstaden om jag har mina föräldrars tillstånd men jag vill iallafall försöka få upp så att den gör 65 :P
Användarens profilbild
KLA33E
Elmoped

Dra v-ringen...

Inlägg av KLA33E »

Tja jag har en Aprilia sr50 r factory 08
Har haft effektrör monterat ett tag nu utan att ha Gameboytrimmat den och den går hyffast bra. Undrar om man kan dra v-ringen ochså utan att Gameboytrimma?? :?
2stroke
Gasres

Re: Dra v-ringen...

Inlägg av 2stroke »

KLA33E skrev:Tja jag har en Aprilia sr50 r factory 08
Har haft effektrör monterat ett tag nu utan att ha Gameboytrimmat den och den går hyffast bra. Undrar om man kan dra v-ringen ochså utan att Gameboytrimma?? :?
Den kommer gå bättre om du drar v-ringen eftersom att det är ett varvstopp
Användarens profilbild
KLA33E
Elmoped

Inlägg av KLA33E »

ok Tackar ;p
Låst