Gianelli next

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Gianelli next

Inlägg av Felix616 »

Tjena har en Blaster 06 och Undrar om Ett gianelli next Passar på min moppe?
för idag så skulle vi sätta på ett sånt rör på min men vi visste inte vilken moppe röret passade på, så passade det inte där den går in i motorn,
men på twostroke så Klickar ju man in på vad det finns för avgassystem till Blaster och då kommer Ju Gianelli Next upp? Passar det på min då eftersom de stod när man gick in på blaster? e lite Tveksam eftersom det andra inte passade men det kanske är olika beroende på vilket man beställer till?=)
jag är ganska nybörjare med moppar och sånt ,hoppas nån kan hjälpa mig ;)
adam-nyberg
Varnad

Inlägg av adam-nyberg »

De kan ju va så att du har ett gianelli next till tex en aerox och då passar de inte din blaster , bara att ta reda på vilken moppe röret passar på och sälja de, sen får du köpa ett som passar till en blaster (:
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

adam-nyberg skrev:De kan ju va så att du har ett gianelli next till tex en aerox och då passar de inte din blaster , bara att ta reda på vilken moppe röret passar på och sälja de, sen får du köpa ett som passar till en blaster (:
Ja, men asså det var inte mitt rör, men om man Klickar in på ''Peuggeot Blaster'' på Twostroke , Och sen 'avgassystem' . så kommer ju Gianelli next upp, Då måste det väll passa på en blaster?
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Felix616 skrev:
adam-nyberg skrev:De kan ju va så att du har ett gianelli next till tex en aerox och då passar de inte din blaster , bara att ta reda på vilken moppe röret passar på och sälja de, sen får du köpa ett som passar till en blaster (:
De va liksom bara en kompisrör ville kolla om det passade ;)
adam-nyberg
Varnad

Inlägg av adam-nyberg »

jo de skulle borde passa . Om de e en blaster du har så ska de absolut passa (: Maila two stroke annars (:
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

hade din kompis en blaster/ludix då?
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

xps_martin skrev:hade din kompis en blaster/ludix då?
Nä, han har en Aerox, men när han köpte sin aerox fick han med 2 effektrör ett Stage6 och gianelli och vi skulle kolla om detta passade på min blaster och det gjorde de inte för den var i en annan vilken där den gick in i motorn,
Och dom visste inte vilken moppe röret passade på,
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Felix616 skrev:
Nä, han har en Aerox, men när han köpte sin aerox fick han med 2 effektrör ett Stage6 och gianelli och vi skulle kolla om detta passade på min blaster och det gjorde de inte för den var i en annan vilken där den gick in i motorn,
/facepalm

röret är ju till en helt annan moppe, inte konstigt att det inte passar ;)
bara för 2 rör heter samma behöver det inte passa på alla som kan ha det röret.

Dom är inte samma!
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

KarlssoN^ skrev:
Felix616 skrev:
/facepalm

Dom är inte samma!
Okaj,!
Så om jag beställer röret från twostroke till Peugeot Blaster så passsar det helt säkert på min då?:)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

Felix616 skrev:
KarlssoN^ skrev:
Felix616 skrev: Nä, han har en Aerox, men när han köpte sin aerox fick han med 2 effektrör ett Stage6 och gianelli och vi skulle kolla om detta passade på min blaster och det gjorde de inte för den var i en annan vilken där den gick in i motorn,
/facepalm

Dom är inte samma!
Okaj,!
Så om jag beställer röret från twostroke till Peugeot Blaster så passsar det helt säkert på min då?:)
om du beställer till blaster då. bara för ett rör heter lika dant betyder de inte att de passar till vilken moppe som hellst. typ om jag skulle köpa ett leo vince rör från en typ motard så skulle den inte passa min aerox! bara för att jag har sett att de finns ett rör som heter leo vince till min moppe så betyder de inte att de ska passa för de har ett lika dant namn . . . .
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Aerox_Isse skrev:
Felix616 skrev:
KarlssoN^ skrev: /facepalm

Dom är inte samma!
Okaj,!
om du beställer till blaster då. bara för ett rör heter lika dant betyder de inte att de passar till vilken moppe som hellst. typ om jag skulle köpa ett leo vince rör från en typ motard så skulle den inte passa min aerox! bara för att jag har sett att de finns ett rör som heter leo vince till min moppe så betyder de inte att de ska passa för de har ett lika dant namn . . . .
Okej, jag är rätt retard på sånt här men Det röret jag testade idag var tydligen till en Sym jet, Men det jag ska beställa ser ju exakt likadant ut, men passar tydligen på Blaster då?
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

Felix616 skrev:
Aerox_Isse skrev:
Felix616 skrev: Okaj,!
Okej, jag är rätt retard på sånt här men Det röret jag testade idag var tydligen till en Sym jet, Men det jag ska beställa ser ju exakt likadant ut, men passar tydligen på Blaster då?
men för i helvete, de är väll bara att gå in på blaster se trycker du på de effektröret du vill ha och beställ hem. du kan ju inte tex gå in på sym och beställa ett rör för då kommer de nog inte passa din
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

så nu gjorde jag lätt för dig, bara beställa
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Chilla för helvete ja fattar de men jag är fan inget jävla moppefreak haha
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

Beställ röret och se om de passar innan du pluggar ur de, så du kan skicka tillbaka röret i värst fall.
men är säker på att det kommer att passa.
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

..... dom flesta mopeder är olika om då ett företag som bygger avgasrör ska käna nånting måste dom bygga rör till flera olika modeller med olika utformning .......

beställer du från TS och du valt rätt moped å årsmodell om det finns flera olika på TS

så SKA det passa gör det inte det får du med 200% skicka tillbaks det
Låst