Derbi startar och dör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Glaed
Elmoped

Derbi startar och dör

Inlägg av Glaed »

Tjenare. Skruvade på ett Hebo avgas system idag på en Derbi sm extreme 09 fast jag vet dock inte exakt vilket avgasrör det är men det är ej underliggande och då finns det ju bara 1 kvar så man kan ju dra en slutsats därifrån :P. Bytte då också munstycke ifrån 84 till 90. Men när jag sedan ska köra så var den lätt att få igång första gången och då gick den ett par hundra meter (utan att ljud dämparen satt på för jag hade inget att få fast den på röret med och eftersom röret inte är sprillans, pappa hade ett liggandes på jobbet så jag fick ta det så fick jag inga manualer eller liknande) och dog sedan. Den svarta ''botten'' på förgasaren som jag byter munstycket i droppade det bensin om då man försökte kicka igång den. Men till själva frågan. Har fått igång moppen ett par ggr men då så går den bara ett par hundra meter och dör sedan. Någon som vet vad jag ska göra? Ska köpa 86-88 munstycken imorn och prova om det blir bättre. Fråga om ni undrar något mer så ska jag försöka svara :P
Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp

Inlägg av 940103 »

Du måste gå upp mer i munstycke än så!
Användarens profilbild
zuxztah
Elmoped

Inlägg av zuxztah »

testa att höja med några storlekar:D eller samtidigt testa första munstycket kan ju vara att den får för mycket om jag inte fattade fel så överflödar den?
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

Om den överflödar så ska det endå inte droppa bensin ifrån flottörhuset, Då är det väl någon spricka i det elr så ska du spänna det.

Och det du har gått upp i munstycke räcker ju inte. Gå upp en 10 storlekar sen utgå därifrån ! :roll: 8) :D
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
Glaed
Elmoped

Inlägg av Glaed »

Det var flottören som inte fungerade riktigt, fast nu är det löst :)
Låst