Stage 6 Förgasar ingångar, hjälp.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Aeroxforce
Avstängd

Stage 6 Förgasar ingångar, hjälp.

Inlägg av Aeroxforce »

Hejsan, nu har jag köpt en stage 6 19mm förgasare, se länk http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585

Och kopplat in gasvajern och allt, det jag nu inte förstår är var alla slangar ska sitta, det finns 5 ingångar på förgasaren, 1 vakumslang och 1 bensinslang, sen ett par slangar från kylarvattnet, men jag har ingen aning om var alla ska sitta, har också hört att det ska komma olja dit på något sätt.

och två ingångar som ser ut som ett L som sitter mittimot varandra har jag heller ingen aning om vad de ska vara kopplade till.

Om någon kunde skicka en redigerad bild, och skrivit med pilar var allt ska vara på just min förgasare hade jag vart överlycklig.

Tack på förhand. Mvh. Martin
Maaartin.
toxicstone
Kinaraket

Re: Stage 6 Förgasar ingångar, hjälp.

Inlägg av toxicstone »

Aeroxforce skrev:Hejsan, nu har jag köpt en stage 6 19mm förgasare, se länk http://www.twostroke.se/product.asp?product=7585

Och kopplat in gasvajern och allt, det jag nu inte förstår är var alla slangar ska sitta, det finns 5 ingångar på förgasaren, 1 vakumslang och 1 bensinslang, sen ett par slangar från kylarvattnet, men jag har ingen aning om var alla ska sitta, har också hört att det ska komma olja dit på något sätt.

och två ingångar som ser ut som ett L som sitter mittimot varandra har jag heller ingen aning om vad de ska vara kopplade till.

Om någon kunde skicka en redigerad bild, och skrivit med pilar var allt ska vara på just min förgasare hade jag vart överlycklig.

Tack på förhand. Mvh. Martin
Har du separat oljetank? så den blandar själv? är så på min beta ark lc, om så ska du plugga oljenippeln, 2 st identiska som är över varann är vattenkylning, som kan pluggas där med, den sidan om dem är oljeslangen alltså, sedan är där 2 kvar, den största är bensin och den andra är vakuum, sitter mer åt andra sidan av förgasaren

alltså, 3 st nipplar på ena sidan och 2 på andra typ, bensin och vakuum på t ex höger sida och vattenx2 + olje på vänster.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Aeroxforce
Avstängd

Inlägg av Aeroxforce »

Okej, jag får tacka hemskt mycket för ditt svar. Tror du möjligvis att du kan skicka en bild på hur det ska se ut.
För av det jag förstår så är de två nipplarna som ser ut som ett L som är mitt imot varandra(en på vänster sida & en på höger) ska pluggas. och också vattenslangarna, och då har jag 3 nipplar kvar. 1 ska kopplas till vakuumet, en till bensinslangen, och en till oljetanken.

Hade varit jätte bra med en bild med beskrivningar på. För jag förstår inte så mycket.

Mvh. Martin
Maaartin.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

Aeroxforce skrev:Okej, jag får tacka hemskt mycket för ditt svar. Tror du möjligvis att du kan skicka en bild på hur det ska se ut.
För av det jag förstår så är de två nipplarna som ser ut som ett L som är mitt imot varandra(en på vänster sida & en på höger) ska pluggas. och också vattenslangarna, och då har jag 3 nipplar kvar. 1 ska kopplas till vakuumet, en till bensinslangen, och en till oljetanken.

Hade varit jätte bra med en bild med beskrivningar på. För jag förstår inte så mycket.

Mvh. Martin
Hittade desvärre ingen bra bild, ser inte alls ut som min dellorto:P kollade inte ens på länken, men dem 2 L är vatten, den med störst nippel/hål är bensin iaf, sen dem andra två vet jag inte då jag inte kan se dem bra på bilderna på nätet.

btw: du som vann den eller försökte vinna den på auktionen?:P exakt likadan.

ta egna bilder så man ser, så ska det lösa sig, är 2 kvar, vakuum och olja.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Aeroxforce
Avstängd

Inlägg av Aeroxforce »

Hej, jag har tagit ett par bilder. men vet ej hur jag lägger upp dem här på forumet, om jag kan få din msn kan jag skicka dem annars, :)

Mvh. Martin
Maaartin.
Låst