Va till kan jag skaffa?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
adam-nyberg
Varnad

Va till kan jag skaffa?

Inlägg av adam-nyberg »

har en aerox 08 me följande setupp;

Doppler s3r verni
17,5 mm fögg ( 80 myntsycke)
Dragen v-ring
Hebovariator me 3,7 g vikter

Funderar på att köpa detta 70cc ;
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10306

Men e de bara att sätta på de eller e de nått annat jag skall byta , tex till större fögg eller nått?(:
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Re: Va till kan jag skaffa?

Inlägg av erkan94 »

adam-nyberg skrev:har en aerox 08 me följande setupp;

Doppler s3r verni
Dragen v-ring

Men e de bara att sätta på de eller e de nått annat jag skall byta , tex till större fögg eller nått?(:
Du kommer nog behöva gå upp i munstycke typ 10 strl, kanske skaffa sportluft. Sen lite lättare vikter. 3,3 gram tror jag du kan testa. Men köp stage 6 sport pro istället, billigare och mer effekt ;) Sen hade det ju blivit bättre om du skaffade 19mm förgasare eller lite större, men eftersom du redan har 17,5 känns det lite onödigt
adam-nyberg
Varnad

Re: Va till kan jag skaffa?

Inlägg av adam-nyberg »

erkan94 skrev:
adam-nyberg skrev:har en aerox 08 me följande setupp;

Doppler s3r verni
Dragen v-ring

Du kommer nog behöva gå upp i munstycke typ 10 strl, kanske skaffa sportluft. Sen lite lättare vikter. 3,3 gram tror jag du kan testa. Men köp stage 6 sport pro istället, billigare och mer effekt ;) Sen hade det ju blivit bättre om du skaffade 19mm förgasare eller lite större, men eftersom du redan har 17,5 känns det lite onödigt
Okej (: har ett mallosi sportluft.., Så de räcker att lägga på de och byta munstycke (:? Och av kommer den gå då? nu går den ärliga 85 typ(:
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

ja det gör det, men glöm inte vikterna ;)

och hur mätte du den till att göra ärliga 85 med bara effektrör och annan förgasare? väldigt tveksamt att den gör det :P

för en sportsetup med 70 får du upp i kanske 80-90 ärliga
adam-nyberg
Varnad

Inlägg av adam-nyberg »

quote="erkan94"]ja det gör det, men glöm inte vikterna ;)

och hur mätte du den till att göra ärliga 85 med bara effektrör och annan förgasare? väldigt tveksamt att den gör det :P

för en sportsetup med 70 får du upp i kanske 80-90 ärliga[/quote]'

Alltså jag har fått upp den i 90 enligt bilmätare . och när vi körde 90 förbi en sån där skylt som visa hur fort de går visa de 85. Men en sån skylt kanske visar lite fel? Men den drar mina polares x-race me leovince v6 på , och dom går lite över 80 ? Men jag vet inte ja (:
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Inlägg av erkan94 »

nja, skulle gissa att den gör typ 75 , så 85 med 70cc typ :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

adam-nyberg skrev:
Alltså jag har fått upp den i 90 enligt bilmätare . och när vi körde 90 förbi en sån där skylt som visa hur fort de går visa de 85. Men en sån skylt kanske visar lite fel? Men den drar mina polares x-race me leovince v6 på , och dom går lite över 80 ? Men jag vet inte ja (:
Min kusin's urpluggade RRX drog både en drac med Turbokit och en Mh furia med leovince v6 så ah :)
Och hans MH furia med TK drog en DT med 75cc och massa skit.. Så vissa moppar går la bättre än andra :)
Bild

Jag är odödlig
Låst