Neos problem!;S

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
FilipNordlund
Varnad
Kontakt:

Neos problem!;S

Inlägg av FilipNordlund »

Tjenare.

När den är kall går den bra. Fint axx samt topphastighet. Dock när den börjar bli varm blir den klen.. Varvar inte ur.. Om jag släpper gasen ett tag och sedan gasar igen kan det hända att den kommer upp i varv ett tag sedan går det till det vanliga dåliga varven.. Det jag gjorde innan: Rengjorde förgasaren, Gjorde rent luftfiltret.. ps. Blir även mer svårstartad när den är något varm.. Tack på förhand! :wink:
FILIP NORDLUND
Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp

Inlägg av 940103 »

För litet munstycke? :)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Har du automatchoke?

Isåfall så har du för litet munstycke.
runners
King of the street

Re: Neos problem!;S

Inlägg av runners »

FilipNordlund skrev:Tjenare.

När den är kall går den bra. Fint axx samt topphastighet. Dock när den börjar bli varm blir den klen.. Varvar inte ur.. Om jag släpper gasen ett tag och sedan gasar igen kan det hända att den kommer upp i varv ett tag sedan går det till det vanliga dåliga varven.. Det jag gjorde innan: Rengjorde förgasaren, Gjorde rent luftfiltret.. ps. Blir även mer svårstartad när den är något varm.. Tack på förhand! :wink:
Är moppen original, avstrypt eller mera trimmad?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
teko
Elmoped

Inlägg av teko »

Köp en trimkoppling.. :) funkade fint för mig iaf..
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

teko skrev:Köp en trimkoppling.. :) funkade fint för mig iaf..
Var vänlig och posta inte för att hjälpa om du inte har en aning om vad du pratar om, kopplingen har inget med bensintillsförseln som det här verkar vara :)

Väntar fortfarande på svar från TS om det är autochoke.
FilipNordlund
Varnad
Kontakt:

Jag köpte moppen för några månader sedan och då gick den jävligt bra. Startade hela tiden för 1 kicken, Spelade ingen roll om den var varm eller inte. Gick även bra är den var varm då. Sen testade jag byta till sport luftfilter istället för luftburken. Den gick då sämmre! Jag bytte tillbaka till luftburken. Sen varvar den inte ut ett dugg i minsta uppförsbackar så jag bytte till lite lättare vikter. Blandade lite då men det värkar gå rätt bra, I nerförbackar iaf. Nu när den är kall så går den altså väldigt bra med kanon acc och startar altid på förta kicken då. När den är nu så får man stå och kicka i cirka 4-7 kick med full gas för att den ska varva. Sen går den ojämt, ibland varvar den och går bra, Ibland inte :shock:
FILIP NORDLUND
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Ställ in förgasaren då
FilipNordlund
Varnad
Kontakt:

Hittade felet. den hade åkt upp vid luftburken .. :lol:

Men tack alla ändå!
FILIP NORDLUND