På de scootrar jag haft har själva topphastigheten inte blivit mer än 5-km ökning, men den stora vinsten har varit att motorn blivit mycket starkare och acc-snabbare. Men sedan tror jag att det är ganska mycket från märke till märke om hur mycket effekt man får. Men när man även plockat bort pluggen från avgasröret, då har det verkligen givit effekt. Då har man fått fartökning på 15 km fortare.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:På de scootrar jag haft har själva topphastigheten inte blivit mer än 5-km ökning, men den stora vinsten har varit att motorn blivit mycket starkare och acc-snabbare. Men sedan tror jag att det är ganska mycket från märke till märke om hur mycket effekt man får. Men när man även plockat bort pluggen från avgasröret, då har det verkligen givit effekt. Då har man fått fartökning på 15 km fortare.
Ja självklart varrierar det från moppe till moppe. Jag hade ingen plugg. Jag hade bara blindrör så jag vet inte om hur det blir om man tar bort plugga med
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
runners skrev:På de scootrar jag haft har själva topphastigheten inte blivit mer än 5-km ökning, men den stora vinsten har varit att motorn blivit mycket starkare och acc-snabbare. Men sedan tror jag att det är ganska mycket från märke till märke om hur mycket effekt man får. Men när man även plockat bort pluggen från avgasröret, då har det verkligen givit effekt. Då har man fått fartökning på 15 km fortare.
Ja självklart varrierar det från moppe till moppe. Jag hade ingen plugg. Jag hade bara blindrör så jag vet inte om hur det blir om man tar bort plugga med
Blindrör på många av de mopeder som inte har plugg brukar detta blindrör vara längre och därav har en högre strypning än ett avgasrör med både plugg och blindtarm. Men då har du ju på sätt och vis när du tagit bort blindröret uppnått samma effekt som du hade haft plugg också och tagit bort den. Men du vet inte hur det är att plocka bort pluggen, men du har gjort det samma sak ändå.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
jonteringkvist skrev:de jag undrar är om den kommer gå mer än 52 ? men nån snacka om att den kommer göra 5-10 mer än att dra v-ringen?
Ja på båda dessa frågor Ca 75-80 av v-ringen/brickan (På mätaren) och 80-85 med borttaget blindrör. Men grejen är att den blir starkare. För den blir lite klenare när du tar bort v-ringen.
jonteringkvist skrev:ska inte dra ringen bara tarm
Men du får inte ut ngt av det då. Ringen tar emot vid 60. Det gjorde min bricka. Du kan ta bort ringen/brickan utan att göra ngt annat. Men om du vill göra ngt annat. Måste du ha bort ringen/brickan