Köpte mig nyligen en Derbi Senda xtreme 07a(helt orginal), och jag har flera gånger haft problem med att växla till 1an. både från friläge och ner från 2an. Inget händer när jag trycker ner växeln. Till slut kommer jag till ettan, men ibland måste man trycka ner den mer än 10 gånger. hoppas att jag förklarade så ni förstår. Vad tror ni jag måste göra för att lösa problemet? Tack på förhand
som sagt, rulla lite framåt sen bakåt (osv) o tryck samtidigt!
du kan även släppa upp kopplingen så de blir dragläge sen trycka in kopplingen och testa peta på växelspaken!
goldmann skrev:1a svaret: Ni kommer säkert skratta menmen. Hur spänner man den vajern? Ska man skruva lite på skruvarna vid handtaget?
2a och 3e svaret: ska testa!
På kopplingshandtaget sitter en skruv som ja inte kommer på vad den heter. men varjern går igenom den... den kan du skruva ut då spänns vajern. rätta mig ngn om ja har fel!
De bruka vara ett svart skydd över skruven! bara putta bort de!
Det heter Justerskruv och brukar vanligtvis vara en M6/M8;a.. Och så kan jag ju säga Nej, jag varken skrattar eller hånar dig, absolut inte.. man var ju själv väldigt okunnig vid 15 år o nyss fått moped vilket ja tror att de flesta är
Sen måste jag berömma honom att han vågar fråga en sån "enkel" fråga! För det är det många okunniga som inte gör, och då kan det bli pannkaka av allting istället eftersom de testar något först, som tyärr kan gå åt pipan
Ingen hånar dig på detta forum! Fråga så mycket du vill så ska vi hjälpa dig så mycket vi kan!!
Behöver ni hjälp, eller bara vill snacka om moppar eller annat skoj, så är det bara att adda: Adde_pauli@hotmail.com =)
Pulliboy skrev:Sen måste jag berömma honom att han vågar fråga en sån "enkel" fråga! För det är det många okunniga som inte gör, och då kan det bli pannkaka av allting istället eftersom de testar något först, som tyärr kan gå åt pipan
Ingen hånar dig på detta forum! Fråga så mycket du vill så ska vi hjälpa dig så mycket vi kan!!
+1
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
Pulliboy skrev:Sen måste jag berömma honom att han vågar fråga en sån "enkel" fråga! För det är det många okunniga som inte gör, och då kan det bli pannkaka av allting istället eftersom de testar något först, som tyärr kan gå åt pipan