Aerox Problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Aerox Problem

Inlägg av Pontusandersson95 »

Tjena jag har en aerox 02 som jag har lite problem med.
setup
S6 Streetrace 70cc
S6 Pro rör
S6 MKII koppling
Hebo Variator
Malossi fläkt
SKF ramlager
MF vev
Dellorto 17,5
3,4gr vikter
I början är den hur slö som helst sen så drar den iväg utav hel*ete vad är problemet?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Stage6 rören är högvarviga. :)
Jag löste iaf det problemet med ny variator.. Men det kan ju vara att du har på tok för lätta variatorvikter, ELLER för hård/mjuk tryckfjäder/kopplingsfjädrar
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

2stroke skrev:Stage6 rören är högvarviga. :)
Jag löste iaf det problemet med ny variator.. Men det kan ju vara att du har på tok för lätta variatorvikter, ELLER för hård/mjuk tryckfjäder/kopplingsfjädrar
jag kan sätta på 4,9gr vikter och sen har jag på kopplingsfjädar sport ska man ha midrace?
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

prova midrace fjädrar tror de kommer funka :)
Användarens profilbild
Vincit
Elmoped

Inlägg av Vincit »

Låter som att den får för lite luft vid låga varv. prova att byta munstycket eller choka på låga varv tills du hör att den kan varva ute, detta dör du inte göra för länge och för mycket så satsa på munstycke!
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Vincit skrev:Låter som att den får för lite luft vid låga varv. prova att byta munstycket eller choka på låga varv tills du hör att den kan varva ute, detta dör du inte göra för länge och för mycket så satsa på munstycke!
Kör med open air så den får inte för lite luft och har 92 munstyke men iof så har jag luft skruven helt inskruvad
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Vincit skrev:Låter som att den får för lite luft vid låga varv. prova att byta munstycket eller choka på låga varv tills du hör att den kan varva ute, detta dör du inte göra för länge och för mycket så satsa på munstycke!
Kör med open air så den får inte för lite luft och har 92 munstyke men iof så har jag luft skruven helt inskruvad
Låst