hjälp med handtagen !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
FuckYouImAFreezer
Elmoped

hjälp med handtagen !

Inlägg av FuckYouImAFreezer »

Har problem med mina handtag jag köpte http://www.twostroke.se/product.asp?product=12519 men när jag tog bort dom gamla så såg jag att de högra hade satt ju på nå konstig sak (den gasvajern sitter fast i) så märte jag att jag varken får av dom gamla eller på dom nya :( hur ska jag göra ? skicka tbx dom eller försöka igen ?
"Så länge den har två hjul och rullar i nedförsbacke så är jag nöjd"
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Re: hjälp med handtagen !

Inlägg av Karlberg1011 »

FuckYouImAFreezer skrev:Har problem med mina handtag jag köpte http://www.twostroke.se/product.asp?product=12519 men när jag tog bort dom gamla så såg jag att de högra hade satt ju på nå konstig sak (den gasvajern sitter fast i) så märte jag att jag varken får av dom gamla eller på dom nya :( hur ska jag göra ? skicka tbx dom eller försöka igen ?
Högra sidan sitter gasrullen, antingen får du skära bort det gammla eller använda tryckluften genom att stoppa in den i handtaget och blåsa upp de och dra av, ett av dem nya handtagen är större inuti än det andra, det ska sitta på högra sidan :)
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Karlberg1011 skrev:
FuckYouImAFreezer skrev:Har problem med mina handtag jag köpte http://www.twostroke.se/product.asp?product=12519 men när jag tog bort dom gamla så såg jag att de högra hade satt ju på nå konstig sak (den gasvajern sitter fast i) så märte jag att jag varken får av dom gamla eller på dom nya :( hur ska jag göra ? skicka tbx dom eller försöka igen ?
Högra sidan sitter gasrullen, antingen får du skära bort det gammla eller använda tryckluften genom att stoppa in den i handtaget och blåsa upp de och dra av, ett av dem nya handtagen är större inuti än det andra, det ska sitta på högra sidan :)
funkar med såpa också om han inte har tryckluft!
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Inlägg av Karlberg1011 »

KarlssoN^ skrev:
Karlberg1011 skrev:
funkar med såpa också om han inte har tryckluft!
finns mkt man kan använda :D
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

när du sätter på dom nya så spraya massa hårspray först, dom glider på lätt då men sen stelnar det och sitter som faaan :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Vanillah
Elmoped

Inlägg av Vanillah »

häll lite bensin på handtaget så glider de på lätt och så dunstar bensin snabbt också :wink:
alla barnen tycker det är roligt att åka polisbil.. men det går över med åren.
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

lånar tråden lite! Igår satte jag dit mina nya handtag och nu på gashandtaget så har jag fått "semestergas" alltså att den fastnar så man får dra tbx den själv, hur löser jag det? :)
Bild
Bild
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

:D

Inlägg av jesper178 »

YamahaFille skrev:lånar tråden lite! Igår satte jag dit mina nya handtag och nu på gashandtaget så har jag fått "semestergas" alltså att den fastnar så man får dra tbx den själv, hur löser jag det? :)
öppnar handtaget såklart sen märker du vad som hänt
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Re: :D

Inlägg av YamahaFille »

jesper178 skrev:
YamahaFille skrev:lånar tråden lite! Igår satte jag dit mina nya handtag och nu på gashandtaget så har jag fått "semestergas" alltså att den fastnar så man får dra tbx den själv, hur löser jag det? :)
A får väll göra det, men känns dumt när man nyss fått på dom!
Själva handtaget är väll antagligen för trångt skulle jag tro.
Bild
Bild
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

YamahaFille skrev:
jesper178 skrev:
du har väl inte satt väntser handtaget på höger och höger på vänster?? för hålet är större i högern för att det ska vara till gasen :d
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

jesper178 skrev:
YamahaFille skrev:
jesper178 skrev: öppnar handtaget såklart sen märker du vad som hänt
du har väl inte satt väntser handtaget på höger och höger på vänster?? för hålet är större i högern för att det ska vara till gasen :d
oftast så gör folk felet att dom trär på det nya hantaget förlång så det ligger mot självaste gasvajer ''huset'' så att gummit fastnar i plasten/metallen,
är det det som är problemet så drar du bara ut handtaget lite,

har aldrig vart med om att ett handtag är för trångt för plasten som man vrider runt brukar vara ganska tjock och kraftig så man klämmer nog inte ihop den så lätt,
Låst